سکستراپی » مقالات سکستراپی » در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان نکنیم؟

در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان نکنیم؟

نبایدهای مراسم خواستگاری

در مقالات قبلی برایتان شرح دادیم که در مراسم خواستگاری باید چه نکات و موادری را عنوان کنید که به شناخت بیشتر دو خانواده کمک کند. در این مقاله می خواهیم به این مسئله بپردازیم که در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان نکنیم؟ این دو مورد نقطه مقابل یکدیگر می باشند که به شناخت بیشتر خانواده ها مخصوصا دختر و پسر کمک زیادی خواهد.

با تیم کلینیک سکستراپی دکتر نجات قصد همراه شوید تا با نباید های مراسم خواستگاری بیشتر آشنا شوید.

نحوه برگزاری مراسم خواستگاری

برگزاری مراسم خواستگاری آداب و رسوم خاص خود را دارا می باشد که هر قوم و ملیتی با توجه به رسم و رسومات خود این مراسم را برگزار می کنند.

برای اینکه این مراسم بدون دردسر و مشکل انجام شود شما باید بدانید که عنوان کردن چه سوالات و صحبت هایی در این مراسم جایز می باشد و چه صحبت هایی را نباید در مراسم خواستگاری عنوان کنید.

در حقیقت مراسم خواستگاری که اولین مرحله از آشنایی خانواده ها می باشد نیازمند رعایت یک سری باید ها و نبایدها از طرف هر دو خانواده است که در این مقاله به آن ها پرداخته شده است.

مسائلی که نباید در جلسه خواستگاری بیان شوند

در این مقاله که می خواهیم به این مقوله که در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان نکنیم؟ پرداخته و مواردی را برایتان شرح دهیم که باید در مراسم خواستگاری رعایت شوند تا خدای نکرده در همان جلسه اول کدورتی بین خانواده ها پیش نیاید.

از مواردی که نباید در جلسه خواستگاری آن ها را بیان کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پسر و دختر ما خیلی سخت پسند هستند
  • دختر ما خواستگار پزشک و مهندس داشته اما رد کرده
  • ما رسم داریم مهریه و بالا بگیریم یا ما رسم داریم مهریه عروسمون کم باشه
  • پسرمون رو به غلامی قبول کنید یا دخترمون را به کنیزی قبول کنید
 مراسم خواستگاری
نحوه برگزاری مراسم خواستگاری

پسر و دختر ما خیلی سخت پسند هستند

این مسئله مهم را قبل از اینکه برا آقا پسرهایتان به خواستگاری بروید و یا اینکه اجازه دهید خواستگاری برای دختر شما بیاید در نظر داشته باشید که همه انسان ها( دختر و پسر) برای خود معیارهایی دارند.

بنابراین این مسئله که آن ها سخت پسند هستند و به راحتی فردی را به عنوان همسر آینده خود انتخاب نمی کنند نه تنها معیار مهمی برای آن ها به شمار نمی آید بلکه یکی از ملزوماتی است که هر انسان سالمی می تواند دارا باشد.

پس به هیچ وجه در مراسم خواستگای برای با ارزش کردن فرزندان خود از این عبارت استفاده نکنید که کاملا اشتباه است.

دختر ما خواستگار پزشک و مهندس داشته اما رد کرده

اما مسئله مهم بعدی از جمله مواردی که نباید در مراسم خواستگاری آن را بیان کنید، این است که دخت رخانم شما خواستگار زیاد داشته آنهم از نوع دکتر و مهندس اما به همه آن ها جواب رد داده است.

این مسئله باعث می شود تا خانواده داماد فکر کنند شما از آن دسته خانواده هایی هستید که جایگاه اجتماعی داماد آینده تان در درجه بالاتری از شخصیت و صداقت آن فرد برای شما قرار دارد.

مراسم خواستگاری
سختگیری های مربوط به مراسم خواستگاری

ما رسم داریم مهریه و بالا بگیریم یا ما رسم داریم مهریه عروسمون کم باشه

درست است که مهریه پشتوانه دختر است و پسر هم موطف است هر زمان که همسر او مهرش را طلب کند به او بپردازد. اما این مسئله که شما بخواهید از این مورد سوء استفاده کنید تا زندگی دخترتان را تضمین کنید و یا برعکس با مهریه کم بخواهید حیال پسر خود را راحت کنید کاملا اشتباه است.

مهریه یک سنت است و پرداخت کردن و یا پرداخت نکردن آن کاملا در اختیار دختر و پسر می باشد.

فراموش نکنید که مهریه قیمت زن نیست که در مراسم خواستگاری برای خرید و فروش و آن و کم و زیاد کردن مهریه به بحث می نشنید.

به خاطر داشته باشید که بحث کردن درباره مهریه در مراسم خواستگاری توهین به شخص شما و طرف مقابل شما می باشد.

پسرمون رو به غلامی قبول کنید یا دخترمون را به کنیزی قبول کنید

در مراسم خواستگاری قرار است دو نفر همدیگر را به عنوان همراه و همدم انتخاب کنند و کسی غلام و کنیز شخصی نیست.

پس بهتر است به جای استفاده از این لغات برایشان به دنبال یک جایگزین بهتر و با معنای قشنگتری باشید اینگونه برای خودتان و عروس و داماد ارش بیشتری قائل شده اید.

ما رسم داریم مهریه و بالا بگیریم
صحبت نکردن درباره مهریه در مراسم خواستگاری
در نهایت اینکه

سعی ما بر این بوده است تا در این مقاله راهکارهایی را در راستای پاسخ این سوال که در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان نکنیم؟ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و امیدواریم که در این مورد موفق شده باشیم.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان نکنیم؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”در جلسات خواستگاری سوالات به صورت باز مطرح شوند بهتر است یا به صورت بسته؟” number=”1″]در این گونه جلسات معمولاً سؤال های بسته اطلاعات خاصی را به فرد نمی دهد و معقول نیست. مثلا شما به طرف مقابل می گویید بد اخلاق هستید یا نه؟ طرف مقابل هم می گوید نه. پس اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این جلسات کسب کنید باید سعی کنید با سوال هایتان فرد مورد نظر را در موقعیت های عینی قرار دهید و پاسخش را در آن موقعیت ها بشنوید و تحلیل کنید.

[/faq_item][faq_item title=”چطور در جلسه خواستگاری متوجه شویم طرف مقابل راست می گوید یا دروغ؟” number=”2″]یکی از منابع شناخت طرف مقابل، صحبت مستقیم و رو در رو با اوست. شما باید با تحقیقاتی که از دیگران می کنید و مشورت هایی که می گیرید اطلاعاتی به دست آورید و آن ها را کنار صحبت های مستقیمی که با طرف مقابل کرده اید بگذارید تا به یک نتیجه گیری صحیح برسید.

[/faq_item][faq_item title=”در جلسه خواستگاری چه سوالاتی باید بپرسید؟” number=”3″]در جلسه اول خواستگاری باید سوالاتی در مورد آشنایی اولیه، اعتقادات، مسایل اجتماعی و غیره بپرسید.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هشت =