سکستراپی » مقالات سکستراپی » تأثیر مواد مخدر در نازایی

تأثیر مواد مخدر در نازایی

نازايي

متاسفانه در كشورمان ايران يك باور بسيار غلط وجود دارد و آن هم اين است كه مصرف مواد مخدر باعث افزايش توانايي و تمايلات جنسي زنان و مردان شده و براي درمان انزال زودرس نيز بسيار مناسب است.

اما بايد بگوييم كه اين موضوع اصلا صحيح نمي باشد و مواد مخدر علاوه بر اينكه سلامت جسمي فرد به خطر مي اندازد براي سلامت روح نيز ضرر دارد و استفاده از آن اثرات زيانبار بسياري را در زندگي زناشويي به وجود مي آورد.

يكي از مشكلاتي كه مصرف مواد مخدر در زندگي زناشويي به وجود مي آورد ناباروري مي باشد كه ما در مرکز سكستراپي دکتر نجات مي خواهيم درباره تاثير مواد مخدر در نازايي صحبت كنيم.

علت نازايي
نازايي

نازايي

هميشه نازايي و ناباروري به اين معنا نمي باشد كه زن و مرد عقيم بوده و يا ناتواني دائمي در بچه دار شدن دارند. طبق آمار در كشور ايران چيزي نزديك به 20 درصد زوج ها هستند كه نازا و يا نابارور مي باشند كه درصد بسيار كمي از آن ها مشكل عقيم بودن را دارند.

زوج هاي نازاي بسياري هستند كه براي بچه دار شدن اقدام كرده و با درمان توانسته اند صاحب فرزند شوند. اين مشكل نازايي مي تواند از جانب زن، مرد و يا هر دو آن ها باشد كه اين مسئله بعد از انجام يك سري آزمايشات مشخص خواهد شد.

مسئله نازاييبراي بسياري از زوج ها يك بحران و مشكل بزرگ مي باشد كه بخاطر آن احساس گناه كرده و مدام خود را به خاطر اين موضوع سرزنش مي كنند.

خوشبختانه با پيشرفت علم پزشكي معاينه هايي وجود دارد كه به آن ها معاينات پيش از بارداري گفته مي شود كه زوج ها مي توانند آن ها را انجام داده تا از وضعيت باروري خود مطلع شوند تا اگر با مشكل ناباروري مواجه هستند زودتر با خبر شده و براي درمان اقدامات لازم را انجام دهند.

اعتياد و اختلال جنسي

مواد مخدر بسياري وجود دارد كه مصرف هريك از آن ها مشكلات و ضررهاي خاص خود را براي افرادي كه آن ها را مصرف مي كنند به همراه دارد.تمام اين موادهاي مخدر در مجموع به دو دسته كلي تقسيم مي شوند مواد مخدر اعتياد آور و مواد مخدر محرك.

مواد مخدر اعتياد آور شامل: ترياك، كراك، شيشه، هروئين و….. مي باشد و مواد مخدر محرك شامل: حشيش، شيشه، اكس، آمفتامين و… مي باشد.

همانطور كه در متن بالا اشاره كرديم متاسفانه اين باور غلط در كشور ما وجود دارد كه مصرف اين قبيل موادهاي مخدر مي تواند مشكلات جنسي را در زنان و مردان برطرف نمايد و يا برخي افراد براي كاهش دردهايي كه دارند با استفاده از ترياك احساس مي كنند كه توانسته اند آن را درمان و يا كاهش دهند.

در حقيقت ترياك داراي خاصيت آرامبخشي مي باشد و همين موضوع باعث مي شود كه حساسيت هايي كه در فرد مصرف كننده به وجود مي آيد به مرور زمان كم شده و هنگامي كه اين اتفاق بيافتد بدون شك حساسيت در ناحيه تناسلي نيز كم مي شود.

به همين خاطر اگر فرد براي انزال مشكل داشته باشد در ابتدا با مصرف اين مواد مخدر مشكلش حل خواهد شد و مي تواند رابطه جنسي لذت بخشي را تجربه كند اما باگذر زمان و مصرف اين ماده مخدر به طور مداوم فرد مضطرب شده و براي اينكه بتواند به حالت اولويه خود برگردد مصرف مواد خود را افزايش خواهد داد و در نتيجه ايجاد وابستگي خواهد كرد و با اين كار نه تنها مشکل انزال زودرس‌اش حل نمی‌شود بلكه به مرور زمان نيز به مشکلات ثانوی جنسی هم مبتلا می‌شود.

مواد مخدر
انواع مواد مخدر

تأثیر مواد مخدر در نازایی

همانطور كه پيش تر عنوان كرده بوديم نازايي و ناباروري علت هاي مختلفي دارد كه يكي از آن ها استفاده از مواد مخدر مي باشد.

مصرف مواد مخدر در زنان و مردان باعث نازا شدن آنها مي شود. آزمايش هايي كه در اين زمينه انجام شده است نشان داده مصرف هر گونه موادي كه داراي نيكوتين است باعث جلوگيري از توليد اسپرم و كاهش سايز بيضه ها در مردان مي شود و در زنان نيز ايجاد تغيير در مخاط دهانه رحم مي كند كه نتيجه آن مي تواند به مسير اسپرم به تخمك اثر بگذارد.

به علاوه مصرف مواد مخدر در زنان علاوه بر نازايي مي تواند خطر بارداري خارج از رحم را در آن ها نيز افزايش دهد.

ساير موادهاي مخدر مثل هروئين، كوكائين و كراك همچون مواد مخدر نيكوتين دار از جمله سيگار تاثيرات مشابهي دارند به علاوه اينكه اين مواد مخدر باعث كاهش ميل جنسي، تغيير شكل اسپرم، كم شدن تعداد اسپرم، اختلال در تخمك گذاري و كاهش ذخاير تخمدان نيز مي شوند.

اما ماده مخدر خطرناك ديگري به نام ماريجوانا وجود دارد كه مي تواند تاثير زيادي روي چرخه تخمك گذاري داشته باشد. مصرف اين ماده مخدر در مردها باعث كاهش تعداد و كيفيت اسپرم ها مي شود.

مورفین ماده اصلی مخدر در تریاک است كه مصرف مداوم مورفین به خصوص در افرادي که به صورت پزشکی برای کاهش درد خود از آمپول های مورفین استفاده می کنند می تواند علاوه بر کاهش تعداد اسپرم، ایجاد شكل غیر طبیعی در اسپرم و عملکرد اسپرم اقایان داشته باشد. استفاده از مورفين باعث كاهش ميل جنسي در مردان نيز مي شود.

نازايي
تاثير مواد مخدر درنازايي

حرف آخر

بنابراين با تمام مواردي كه درباره مواد مخدر در بالا به آن ها اشاره كرده ايم بايد بگوييم كه تاثير مواد مخدر درنازايي  زنان و مردان بسيار زياد مي باشد و مي تواند خطرات و مشكات جسمي و روحي ديگري را نيز براي زنان و مرداني كه از مواد مخدر استفاده مي كنندبه همراه داشته باشد.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 13 =