سکستراپی » مقالات سکستراپی » بیماری های مقاربتی در مردان

بیماری های مقاربتی در مردان

علائم بیماری های مقاربتی در مردان

بیماری های مقاربتی بسیار زیادی وجود دارند که در دنیا میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داده اند. از آنجایی که آلت تناسلی راحت ترین راه برای دریافت باکتری ها و میکروب ها می باشد بنابراین درصد مبتلا شدن به این بیماری ها از راه رابطه جنسی زیاد می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با بیماری های مقاربتی در مردان و اینکه بیماری های مقاربتی خطرناک هستند؟ یا خیر بیشتر آشنا کنیم.

یک نکته مهم را در ابتدا به خاطر داشته باشید که تمامی بیماری های مقاربتی علائمی از خود نشان نمی دهند  و تنها برخی از آن ها هستند که علائم و نشانه هایی دارند.

علائم بیماری های مقاربتی در مردان

  • درد یا سوزش هنگام ادرار کردن
  • نیاز به ادرار بیشتر
  • درد در هنگام انزال
  • ترشحات غیرطبیعی از آلت تناسلی
  • ترشحات رنگی یا بوی بد
  • برجستگی، تاول یا زخم در آلت تناسلی یا دستگاه تناسلی
بیماری های مقاربتی در مردان
علائم علائم بیماری های مقاربتی در مردان

شایع ترین بیماری های مقاربتی در مردان

شایعترین بیماریهای مقاربتی در مردان عبارتند از:

  1. کلامیدیا
  2. تب خال ناحیه تناسلی
  3. زگیل های تناسلی و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)
  4. سوزاک
  5. HIV
  6. تریکومونیازیس

کلامیدیا

علائم این بیماری مقاربتی شامل: درد هنگام دفع ادرار، درد در زیر شکم و ترشح آلت تناسلی است.

اکثر افراد مبتلا به کلامیدیا علائمی را تجربه نمی کنند. به همین دلیل، مشاوران و متخخصصین سکستراپی برای تشخیص اینکه شما به کدام نوع از بیماری های مقاربتی دچار شده اید نیاز به معاینات و آزمایش های دقیق تر دارند.

این بیماری مقاربتی اغلب با رژیم آنتی بیوتیک درمان می شود و شما معمولاً می توانید طی یک هفته یا همین مدت از یک مورد بهبود پیدا کنید.

تب خال ناحیه تناسلی

علائم این بیماری عبارتند از:

  1. خارش و درد
  2. برجستگی های کوچک پر از مایع یا قرمز رنگ
  3. ایجاد زخم

توجه داشته باشید که انتقال تبخال حتی اگر زخم یا علائمی نداشته باشید امکان پذیر است.

بنابراین باید در رابطه جنسی خود دقت زیادی داشته باشید. داروهای ضد ویروسی مانند: آسیکلوویر و والاسیکلوویر می توانند شیوع این بیماری مقاربتی در مردان را درمان کنند. با این حال، در حال حاضر هیچ درمانی برای تبخال وجود ندارد.

زگیل های تناسلی و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

تورم در اطراف آلت تناسلی مرد (در مورد زگیل های تناسلی)، زگیل هایی به شکل گل کلم و خارش در اطراف آلت تناسلی مرد از جمله علائم این بیماری است.

در حال حاضر هیچ تست HPV توصیه شده برای مردان وجود ندارد. زگیل های تناسلی معمولاً با دارویی که روی زگیل اعمال می شود، درمان می شوند. با این حال اگر دارو موثر نباشد می توان آنها را با جراحی برطرف کرد.

hiv شایع ترین بیماری های مقاربتی در مردان
شایع ترین بیماری های مقاربتی در مردان

سوزاک

سوزش هنگام ادرار، ترشحات زرد یا سبز و درد در بیضه ها از علائم بیماری مقاربتی سوزاک است.

در صورت عدم درمان، سوزاک می تواند احتمال ابتلا به HIV در فرد را افزایش دهد. این بیماری مقارتبی معمولاً با دارو درمانی برطرف می شود.

HIV

یکی دیگر از شایع ترین بیماری های مقاربتی در مردان و زنان بیماری hiv یا همان ایدز می باشد که بیشتر از طریق خون و رابطه جنسی می تواند به فرد منقل شود.

علائم این بیماری عبارتند از:

  • تب
  • بثورات پوستی
  •  گلو درد
  • تورم غدد لنفاوی

این موضوع را به خاطر داشته باشید که اچ آی وی در مردانی که با هم جنس های خود رابطه جنسی برقرار می کنند بیشتر اتفاق می افتد زیرا خطر اضافی انتقال آن وجود دارد.

متاسفانه باید بگوییم که تا به امروز راه درمان قطعی برای hiv به وجود نیامده است اما شما می توانید با استفاده از داروهای مشخص برای این ویروس آن را متوقف کنید.

تریکومونیازیس

علائم این بیماری مقاربتی در مردان نادر است، اما می تواند شامل خارش در آلت تناسلی، ادرار دردناک و ترشحات آلت تناسلی مرد باشد. این بیماری مقاربتی از جمله بیماری هایی است که به راحتی قابل درمان می باشد و معمولاً با یک دوز آنتی بیوتیک درمان می شود.

راه های پیشگیری از بیماری مقارتبی در مردان

بیماری های مقاربتی بدون توجه به سن، نژاد یا گرایش جنسی، می توانند بر همه افراد فعال جنسی تأثیر بگذارد.

با این حال بسیاری از بیماری های مقاربتی بسیار قابل پیشگیری هستند. پرهیز تنها روش بی خطر برای محافظت در برابر بیماری های مقاربتی است.

با این حال، با آگاهی از تغییرات در بدن و انجام رابطه جنسی ایمن تر می توانید از خود و شریک زندگی خود در برابر بیماری های مقاربتی محافظت کنید. استفاده مداوم از کاندوم و سایر روش های مانع باعث کاهش احتمال انتقال می شود.

بیماری مقارتبی در مردان
راه های پیشگیری از بیماری مقارتبی در مردان
در نهایت اینکه

در پاسخ به این سوال که بیماری های مقاربتی خطرناک هستند؟ باید بگوییم که بیماری های مقاربتی در مردان از طریق رابطه جنسی واژینال، دهان و مقعد منتقل می شوند. انجام رابطه جنسی ایمن در تمام فعالیت های جنسی مهم است.

از کاندوم می توان برای رابطه جنسی واژینال، دهانی و مقعدی استفاده کرد تا خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داد. بسیاری از افراد معتقدند رابطه جنسی دهانی بدون خطر است.

با این حال، بسیاری از بیماری های مقاربتی می توانند در حین رابطه دهانی منتقل شوند، از جمله سفلیس، تبخال و سوزاک. برخی از بیماریهای مقاربتی در حین رابطه جنسی مقعدی به راحتی منتقل می شوند. این بیماریهای مقاربتی ممکن است در مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند بیشتر باشد.

توجه داشته باشید که گرایش جنسی شما مهم نیست شما باید با داشتن رابطه جنسی ایمن تر و به طور منظم از سلامت جنسی خود مراقبت کنید.

در صورتیکه درباره بیماری های مقارتبی اطلاعات بیشتر نیاز دارید می توانید با مشاوران ما از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به بیماری های مقاربتی در مردان” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”معمولاً اولین علامت بیماری مقاربتی چیست؟” number=”1″]اولین علائم ممکن است بعد از 2 تا 6 هفته ظاهر شود. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند: علائم شبیه آنفولانزا ، مانند درجه حرارت بالا (تب) ، گلودرد ، سردرد و عضلات یا مفاصل دردناک.[/faq_item][faq_item title=”چه عواملی باعث ترشح مرد می شود؟” number=”2″]عفونت دستگاه ادراری (UTI) یا عفونت منتقله از راه مقاربتی از دلایل عمده ترشح آلت تناسلی است. ترشحات آلت تناسلی مرد اغلب همراه با درد یا سوزش هنگام ادرار و نیاز به ادرار مکرر است.[/faq_item][faq_item title=”کدام بیماری مقاربتی قابل درمان نیست؟” number=”3″]ویروس هایی مانند HIV ، تبخال دستگاه تناسلی ، ویروس پاپیلومای انسانی، هپاتیت و سیتومگالوویروس باعث بیماری های مقاربتی می شوند که قابل درمان نیستند. افراد مبتلا به STI ناشی از ویروس، مادام العمر آلوده می شوند و همیشه در معرض ابتلا به شریک جنسی خود هستند.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =