سکستراپی » مقالات سکستراپی » برای درمان اختلال جنسی چه کار کنیم؟

برای درمان اختلال جنسی چه کار کنیم؟

درمان اختلال جنسی

زوج های زیادی با مراجعه به مرکز کلینیک سکستراپی دکتر نجات از مشاوران ما این سوال را پرسیده اند که اختلال جنسی چیست؟ چه دلایل و علت هایی باعث به وجود آمدن این اختلال می شوند و اینکه برای درمان اختلال جنسی چه کار کنیم؟

ما امروز می خواهیم به سوالات این دوستان پاسخ داده و اطلاعاتی را در این مورد در اختیارتان قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دچار اختلالات جنسی شده اید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اختلالات جنسی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال شما عزیزان پاسخ دهیم که برای درمان اختلل جنسی چه کار کنیم؟ باید برایتان عنوان کنیم که اصلا خود اختلال جنسی چیست؟!

متاسفانه این روزها شاهد هستیم که زوج های زیادی در رابطه جنسی خود با مشکلاتی مواجه می شوند که می تواند منجر به مشکلات بزرگ تر همچون عدم رضایت از زندگی زناشویی، افسردگی، اضطراب، استرس های شدید و به دنبال آنها بی مهری، بی عاطفگی و در نهایت طلاق باشد.

تمام مواردی که در متن بالا له آن ها اشاره کرده ایم می توانند به خاطر ناآگاهی از یک سری اختلال ها باشند که زوج ها از آن بی خبر هستند.

اما جای نگرانی وجود ندارد، در صورتیکه بتوانید مشکلات خود را تشخیص دهید و برای رفع آن ها اقدام کنید می توانید از هم پاشیدن زندگی خود نیز جلوگیری کنید.

اما اختلالات جنسی یکی از شایع ترین مواردی هستند که می توانند باعث به وجود آمدن نارضایتی زوجین از فعالیت جنسی شود.

آمارهای بدست آمده نشان میدهند که حدود 43 درصد از زنان و 31 درصد از مردان در مقاطعی از زندگی خود، درجاتی از اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند.

علائم اختلالات جنسی
اختلالات جنسی

انواع اختلالات جنسی

  • اختلال میل جنسی: فقدان احساس نیاز به رابطه و کمبود علاقه به رابطه جنسی.
  • اختلال برانگیختگی: اختلال نعوظ و عدم توانایی جسمی در رسیدن به نعوظ.
  • اختلال در رسیدن به ارگاسم: تاخیر یا عدم رسیدن به ارگاسم.
  • اختلال میل به درد در رابطه: اختلال اخلاقی میل و علاقه به حس درد هنگام رابطه جنسی.

تشخیص اختلالات جنسی

تا به اینجای کار متوجه شدید که اختلال جنسی چیست؟ و دارای چه انواعی می باشد.

در ادامه می خواهیم از روند تشخیص آن بیشتر با شما صحبت کنیم. در بیشتر موارد اوین علامت موانعی هستند که مانع از لذت بردن شما یا همسرتان از رابطه جنسی می شود.

برای اینکه از این مسئله اطمینان بدست آورید و برای تشخیص اینکه آیا دچار اختلال جنسی شده اید یا خیر؟! نیاز است که مراکز سکستراپی جهت انجام یک سری تست های جسمانی و روانی مراجعه کنید.

البته تشخیص اینکه کدام تست را باید انجام دهید طبق نظر متخصص صورت خواهد گرفت.

تمام این تست ها روندی عادی هستند و صرفا برای تشخیص وجود داشتن یا وجود نداشتن اختلالات انجام میشوند، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

برای درمان اختلال جنسی چه کار کنیم؟

کارها و اقداماتی که شما می بایست در جهت درمان اختلالات جنسی خود انجام دهید با توجه به نوع اختلال متفاوت می باشد. اینکه کدام روش درمانی برای رفع مشکل شما مناسب می باشد کاری است که باید یک متخصص سکستراپ آن را تشخیص دهد.

یک سری استراتژی های درمانی هم وجود دارند که با انجام آن ها می توانید مشکلات احتلال جنسی خود را تحت نظر متخصص برطرف کنید.

استراتژی هایی درمانی عبارتند از:

  • دارو
  • کمک های مکانیکی
  • درمان های رفتاری
  • روان درمانی
  • آموزش و ارتباطات
اختلالات جنسی چیست؟
انواع اختلالات جنسی

دارو درمانی

اولین روش استارتژی برای درمان اختلال جنسی استفاده از یک سری داروهای مشخص می باشد. البته ناگفته نماند که داروهای مورد نظر می توانند برای درمان اختلال جنسی مردان و زنان متفاوت باشند.

برای مثال: داروهایی همچون، سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس)، وردنافیل (لویترا، استاکسین) و آوانافیل (استندرا) ممکن است با افزایش جریان خون در آلت تناسلی به آقایون در بهبود عملکرد جنسی کمک کند.

کمک های مکانیکی

استفاده از دستگاه هایی همچون uum که به مردان در رفع اختلال نعوظ کمک می کند و دستگاه دیگری همچون Eros که به خانم هایی که دچار باریک شدن ناحیه واژن شده اند کمک می کند.

درمان های رفتاری

این روش ها شامل تکنیک های مختلفی است از جمله بینش در مورد رفتارهای مضر در روابط ، یا روش هایی مانند تحریک خود برای درمان مشکلات با تحریک و یا ارگاسم.

روان درمانی جنسی

یکی دیگر از روش های درمان اختلال جنسی که در پاسخ شمادوستان درباره اینکه برای درمان اختلال جنسی چه کار کنیم؟ می خواهیم پیشنهاد دهیم، روش روان درمانی جنسی می باشد.

این روش توسط سکستراپ های متخصص و آموزش دیده انجام می شود و به افراد کمک میکنند تا آسیب های جنسی خود را که در گذشته تجربه کرده اند همچون احساس اضطراب، ترس یا گناه و تصویر بد بدن را برطرف کنند.

آموزش و ارتباطات جنسی

در این روش درمانی به فرد کمک می شود تا بر اضطراب خود در مورد عملکرد جنسی غلبه کند.

اختلالات جنسی مردان

در ادامه می خواهیم اشاره ای به اختلال هایی که در مردان و زنان شایع می باشد اشاره ای داشته باشیم و شما را با آن ها بیشتر آشنا کنیم.

از جمله اختلالات جنسی شایع در مردان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. عدم توانایی در رسیدن به نعوظ
  2. ناتوانی در رسیدن به ارگاسم و نبود انزال با وجود ارتباط کافی و معاشقه بین زوجین
  3. ناتوانی در کنترل زمان انزال ( زود انزالی یا دیر انزالی که فرد کنترلی بر آن نداشته باشد)

اختلالات جنسی زنان

اما احتلالات جنسی که زنان دچار آن می شوند عبارتند از:

  1. ناتوانی در رسیدن به ارگاسم و اوج لذت رابطه جنسی
  2. ناتوانی در رسیدن به برانگیختگی کامل برای ایجاد رابطه جنسی
  3. احساس درد در هنگام معاشقه و رابطه جنسی
برای درمان اختلال جنسی چه کار کنیم؟
اختلالات جنسی در زنان و مردان
در نهایت اینکه

به عنوان حُسن ختام باید بگوییم که ما سعی کردیم تا در این مقاله علاوه بر آشنایی شما درباره اینکه اختلال جنسی چیست؟ انواع اختلال جنسی و تشخیص آن به این سوال شما عزیان نیز پاسخ دهیم که برای درمان اختلال جنسی چه کار کنیم؟

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به برای درمان اختلال جنسی چه کار کنیم؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”بهترین درمان برای اختلال نعوظ چیست؟” number=”1″]داروهای خوراکی یا قرص‌هایی که به عنوان مهارکننده‌های فسفودی استراز نوع 5 شناخته می‌شوند.

[/faq_item][faq_item title=”علل ایجاد ناتوانی جنسی در مردان چیست؟” number=”2″]عوامل بسیار زیادی وجود دارد که در نهایت می تواند باعث ایجاد ناتوانی های جنسی در آقایان شود. این مشکل خود می تواند ریشه در مشکلات دیگر داشته باشد، از جمله این موارد می توان به اختلالات عصبی، سلامت روانی و جسمی اشاره نمود.

[/faq_item][faq_item title=”آیا اختلال نعوظ قابل درمان است؟” number=”3″]اختلال نعوظ قابل درمان است، اما بستگی به علت آن دارد. برخی از علل ED نسبت به سایرین راحت تر “درمان” می شوند. اما، با تشخیص، حمایت و درمان مناسب، این امکان وجود دارد که ED بدون نیاز به داروهای ED مانند ویاگرا (سیلدنافیل) یا سیالیس (تادالافیل) از بین برود.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =