سکستراپی » مقالات سکستراپی » بارداری از راه مقعد امکانپذیر است؟

بارداری از راه مقعد امکانپذیر است؟

رابطه جنسی مقعدی

برای بسیاری از زوج هایی که روزهای آغازین زندگی مشترک خود را سپری می کنند یا در دوران نامزدی و عقد به سر می برند این سوال پیش می آید که آیا بارداری از راه مقعد امکانپذیر می باشد؟

برای اینکه پاسخ این سوال خود را بدست آورید پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با مرکز کلینیک سکستراپی دکتر نجات همراه باشید.

دخول مقعدی یا رابطه از پشت

ابتدا برای رسیدن به پاسخ این سوال که آیا امکان باردار شدن از طریق رابطه مقعدی وجود دارد یا خیر نیاز است که کمی درباره نحوه رابطه مقعدی یا همان رابطه از پشت بدایند.

رابطه جنسی مقعدی به معنای ورود آلت جنسی مردانه به مقعد یا محیط راست‌روده برای لذت جنسی است.

برقراری این مدل رابطه جنسی به دلایل مختلفی انجام می شود مثلا برای پیشگیری از بارداری، آسیب ندیدن پرده بکارت و یا حتی لذت جنسی بیشتر طرفین.

بارداری از راه مقعد امکانپذیر است؟
بارداری از چه راه هایی امکانپذیر است

بارداری چگونه اتفاق می‌افتد؟

باردار شدن خانم ها در طبیعی ترین حالت ممکن به این صورت است که اسپرم مرد به محیط  واژن وارد شده یا از دهانه واژن بالا می رود.

در صورت رسیدن اسپرم به محیط رحم پیوند با تخمک در لوله فالوپ اتفاق می‌افتد. اسپرم با قرارگیری در محیط مناسب، شروع به حرکت کرده و پیش می‌رود.

به خاطر داشته باشید که اگر اسپرم مرد روی ورودی واژن قرار بگیرد احتمال اینکه راه خود را به داخل واژن ادامه دهد نیز وجود دارد.

آیا احتمال بارداری از مقعد وجود دارد؟

خب، با نوع برقراری رابطه جنسی مقعدی و اینکه چگونه امکان بارداری در زنان به وجود می آید آشنا شدید حال می خواهیم به این مسئله بپردازیم که بارداری از راه مقعد امکانپذیر است؟

علم پزشکی در این مورد ثابت کرده است که احتمال بارداری از طریق رابطه جنسی مقعدی صفر می باشد. به طور کلی هیچ احتمالی مبنی بر اینکه اسپرم مرد از راه راست روده وارد وازن شود وجود ندارد.

به خاطر داشته باشید که عدم اطلاع از راه‌های بارداری از طریق رابطه جنسی مقعدی  می‌تواند منجر به بارداری ناخواسته برای زوجین شود.

در چه شرایطی احتمال بارداری مقعدی وجود داد

  1. انزال خارج از مقعد
  2. وجود فیستول
  3. پارگین دائمی
انزال خارج از مقعد راه بارداری مقعدی
در چه شرایطی احتمال بارداری مقعدی وجود داد
  • انزال خارج از مقعد

اولین راهی که ممکن است زوجین بر اثر داشتن رابطه جنسی مقعدی باردار شوند داشتن انزال خارج از مقعد می باشد.

انزال خارج از مقعد به این معنا است که انزال مرد خارج از داهانه مقعد یا بیرون از آن اتفاق افتاده باشد.

یعنی مایع منی به راحتی از مقعد بیرون ریخته شده است و از راه پرینه به ورودی واژن رسیده باشد.

وقتی مایع منی از این راه به واژن برسد از آن بالا رفته به لوله فالوپ رسیده و تخمک را بارور می‌کند.

  • وجود فیستول

فیستول به هر نوع منفذی گفته می شود که ممکن است بین دو محیط غیر مرتبط بدن وجود داشته باشد.

فیستول‌هایی که بتوانند باعث بارداری از طریق مقعد شوند دو گونه هستند: فیستول راست‌ روده‌ای، واژنی و فیستول راست ‌روده‌ای،ورودی واژنی.

فیستول راست‌روده‌-واژنی

محیط بین واژن و راست روده منفذی دارند که این دو ناحیه را به هم متصل می کند. در صورتیکه چنین اختلالی داشته باشید و رابطه جنسی مقعدی برقرار کنید.

احتمال ورود اسپرم از طریق فیستول به واژن و دهانه رحم وجود دارد. که نتیجه آن باردار شدن زن می باشد.

فیستول راست‌روده‌-ورودی واژنی

منفذ که کمی پایین‌تر قرار داشته و راست‌روده را به ورودی واژن متصل می‌کند. عوارض این حالت تقریبا مانند نوع دیگر که توضیح داده شد است و بارداری نیز به همان گونه اتفاق می‌افتد.

  • پارگین دائمی

درباره پارگی دائمی باید بگوییم که یک نوع اختلال مادرزادی می باشد که راه مقعد و ورودی واژن با هم یکی می باشند.

در این اختلال بسیار نادر می باشد که به کمک عمل جراحی می توان آن را برطرف کرد اما این احتمال وجود دارد که پس از عمل جراحی نیز حدودی از بدشکلی باقی بماند.

 رابطه جنسی مقعدی
خطرات رابطه جنسی مقعدی
در نهایت اینکه

دانستید که به سه طریق ممکن است که بارداری از راه مقعد امکان پذیر باشد. اما با توجه به این مسئله که  پیشگیری از بارداری یک امر مهم برای برخی از زوج ها می باشد وجود دارد کع برای داشتن رابطه جنسی و پیشگیری از باردار شدن راه های مختلفی را امتحان کنند.

بنابراین در پاسخ به این سوال که بارداری از راه مقعد امکانپذیر است؟ یا خیر؟! باید بگوییم که این نوع رابطه جنسی هم خطرات خاص خود را دارد و ممکن است که آسیب های زیادی را به بدن زن وارد کند.

پیشنهاد و توصیه ما در مرکز سکستراپی نجات به شما عزیزان این است که حتما با یک متخصص در این مورد صحبت کنید و مشورت تا بهترین راه های پیشگیری از بارداری را به شما معرفی کنند.

شما می توانید از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران مرکز ما در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به بارداری از راه مقعد امکانپذیر است؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”رابطه جنسی مقعدی بیشتر برای زنان خطرساز است یا برای مردها؟” number=”1″]کلا رابطه ی جنسی مقعدی ضررش برای خانومها بیشتر ازآقایون می باشد.[/faq_item][faq_item title=”خطرات رابطه جنسی مقعدی برای زنان؟” number=”2″]بی اختیاری در دفع مدفوع، بی اختیاری در خروج گاز شکم، بواسیر، شقاق، بیماری های مقاربتی، پارگی رکتوم، ابتلا به انواع عفونت در اثر پاره شدن رکتوم، درد بسیار زیاد در حین نزدیکی، عدم ارضای جنسی و روحی.[/faq_item][faq_item title=”آیا رابطه جنسی مقعدی برای پزشکی قانونی قایل تشخیص است ؟” number=”3″]بله ، با توجه به علائمی که طی انجام مکرر این رابطه بوجود می آید این رابطه نیز برای پزشکی قانونی قابل تشخیص است.[/faq_item][/faq]

2.9/5 - (13 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =