سکستراپی » مقالات سکستراپی » جلوگیری از بارداری دوران عقد

جلوگیری از بارداری دوران عقد

بارداری دوران عقد


آیا قصد ازدواج دارید؟ یا در دوران عقد به سر می برید؟ دوست ندارید که خیلی زود صاحب فرزند شوید؟ به دنبال راه حل هایی هستید که در دوران عقد باردار نشوید؟ ما چند روش جلوگیری از بارداری در دوران عقد وجود را می خواهیم برایتان عنوان کنیم.

بارداری در دوران عقد

بسیاری از زوج های جوان در دوران عقد اولین رابطه جنسی را برقرار میکنند و استرس این را دارند که در این دوران باردار نشوند. زیرا که این مسئله در بیشتر خانواده های ایرانی وجه زیبا و خوشایندی ندارد و دختر نباید تا قبل از شب عروسی رابطه جنسی مستقیم که باعث باردار شدن آن می شود با همسر خود برقرار کند. برخی دیگر از زوج ها هم خودشان دوست ندارند که خیلی زود صاحب فرزند شوند به همین خاطر به دنبال راه حل هایی هستند که از بارداری ناخواسته در دوران عقد جلوگیری کنند.

خب همانطور که می دانید برای جلوگیری از بارداری در دوران عقد و اوایل زندگی مشترک راه های مختلفی وجود دارد که با انجام دادن آن ها می تواند مانع از باردار شدن خود شوید.

اما نباید فراموش کنید که برای هر اقدامی نیاز است که حتما با متخصص زنان یا مشاوران سکستراپی که در مراکز مخصوص فعالیت دارند در این مورد صحبت کنید. شاید سن شما به گونه نباشد که بخواهید از بارداری خود جلوگیری کنید و باید در کوتاهترین زمان ممکن صاحب فرزند شوید.

بارداری دوران عقد
رابطه جنسی در دوران عقد

روش های جلوگیری از بارداری

در متن بالا به این موضوع اشاره کردیم که راه های مختلفی وجود دارند که به شما در جلوگیری از بارداری در دوران عقد کمک می کنند. در  ادامه به دو راه اصلی و موثر اشاره ای کرده ایم.

  1. روش های هورمونی
  2. روش های غیر هورمونی

روش های هورمونی

برای جلوگیری از بارداری در دوران عقد یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از قرص های جلوگیری کننده می باشد. قرص های ضد بارداری موثرترین راه پیشگیری از بارداری ناخواسته در دوران عقد می باشد.

این قرص ها حاوی دو هورمون استروژن و پروژسترون هستند که باید به صورت دوره ای مصرف شوند. قبل از شروع دوباره این قرص باید سه هفته بخورید و یک هفته صبر کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، می توانید از روز اول یا دوم چرخه شروع به مصرف قرص کنید.
برخی قرص ها وجود دارد که باید به مدت 24 روز یا 28 روز مصرف شوند. قبل از شروع مصرف قرص باید با متخصص زنان خود مشورت کنید زیرا دوزها و ترکیبات مختلف در دسترس است . بسته به سن، مشکلات سلامتی و سابقه خانوادگی یا هر داروی دیگری که مصرف می کنید، متخصص زنان مناسب ترین قرص را برای شما تجویز می کند.
قرص های ضد بارداری تخمک گذاری را متوقف می کنند و به همین دلیل در صورت مصرف همزمان و بدون مصرف قرص ، 99.99 درصد موثر هستند.

روشهای غیر هورمونی

کاندوم برای شریک مرد یک روش پیشگیری از بارداری خوب است که علاوه بر جلوگیری از بارداری در دوران عقد از بیماریهای مقاربتی نیز جلوگیری می کند. کاندوم زنانه یک دیافراگم، درپوش دهانه رحم است که به راحتی در دسترس نیست و معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرد.
دستگاه های داخل رحمی مانند Copper-T توصیه نمی شود زیرا قرار دادن آن دردناک است و می تواند باعث عفونت لگن و پریودهای سنگین شود. آنها برای فاصله بین دو کودک بهترین گزینه می باشند.

پیشگیری از بارداری زود هنگام
بارداری در دوران عقد

تاثیرات مثبت و منفی قرص های جلوگیری از بارداری

همیشه توصیه می شود که زوجین قبل از ازدواج با یک متخصص زنان و متخصص سکستراپ ملاقات کنند تا نیازهای آنها را با توجه به ترجیحات جنسی شان بررسی کنند.

موثرترین روش، قرص های جلوگیری از بارداری یا قرص های ضد بارداری خوراکی است ، اما همچنین با عوارض جانبی خاصی همراه است مانند:

  •  افزایش وزن خفیف
  •  آکنه
  • تغییرات خلقی
  • پریودهای بسیار سبک یا سنگین
  • حالت تهوع
  •  گرفتگی شکم

به خاطر داشته باشید که باید در دو روز اول چرخه مصرف این داروها شروع شود تا بیشترین تأثیر را داشته باشد و باید روزانه در همان زمان مصرف شود. در صورت از دست دادن یک قرص، اثر آن پایین می آید بنابراین برای روزهای باقیمانده چرخه نیز باید از کاندوم استفاده شود.
این نگرانی وجود دارد که نباید قرص های جلوگیری از بارداری را برای مدت طولانی قبل از داشتن فرزند اول مصرف کرد زیرا ممکن است احتمال سرطان پستان را کمی افزایش دهد.

جلوگیری از بارداری دوران عقد
راه های جلوگیری از بارداری دوران عقد

جمع بندی

در این مقاله درباره دو روش برای جلوگیری بارداری در دوران عقد توضیحاتی را در اختیار شما زوج های جوان قرار داده ایم. در صورتیکه با این روش های پیشگیری مسئله ای دارید و به دنبال راه حل های دیگری هستید می توانید با drnejatclinic.com ارتباط گرفته و از مشاوران و متخصصین ما  راهنمایی های لازم را دریافت نماید.

[faq title=”سوالات مربوط به جلوگیری از بارداری دوران عقد” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”زوج های متاهل چگونه از بارداری جلوگیری می کنند؟” number=”1″]زوج هایی که رابطه جنسی برقرار می کنند برای جلوگیری از بارداری باید از کنترل بارداری به طور صحیح و هر بار استفاده کنند. به عنوان مثال: قرص ضد بارداری می تواند در جلوگیری از بارداری موثر باشد. اما اگر دختری فراموش کند که قرص خود را مصرف کند کاندوم نیز می تواند یک فرم موثر برای جلوگیری از بارداری باشد.[/faq_item][faq_item title=”آیا می توان آی یو دی را در هنگام رابطه جنسی احساس کرد؟” number=”2″]خیر،یک زن و شریک زندگی اش نمی توانند IUD را در حین رابطه جنسی احساس کنند ، زیرا IUD در رحم است نه در واژن.[/faq_item][faq_item title=”بی خطرترین کنترل بارداری چیست؟” number=”3″] انواع روش های جلوگیری از بارداری که برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنید به بهترین وجهی کار می کنند ، ایمپلنت و آی یو دی هستند. همچنین مناسب ترین و ضد عفونی ترین آنها هستند. سایر روشهای جلوگیری از بارداری مانند قرص ، حلقه ، پچ و شات نیز اگر کاملاً از آنها استفاده کنید در جلوگیری از بارداری بسیار مناسب هستند.[/faq_item][/faq]

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نوزده =