سکستراپی » مقالات سکستراپی » انزال پس رونده چیست؟

انزال پس رونده چیست؟

راه تشخیص انزال پس رونده

اگرچه در سالهای اخیر علاقه زیادی به انزال زودرس وجود داشته است، اما درک ما در مورد اختلالات انزال رتروگراد ( انزال پس رونده)، انزال دردناک و خونریزی محدود است. هر سه این شرایط به یک عمل بالینی شدید و تمایل به انجام تفکر در خارج از الگوی درمانی استاندارد تعیین شده نیاز دارند.

با این حال، ادبیات تقریبا به طور یکنواخت محدود به مجموعه های کوچک و آزمایشات تصادفی نادر است. تحقیقات بیشتر و کارآزمایی های کنترل شده تصادفی برای پیشرفت در این موارد که اغلب چالش برانگیز است لازم است.

انزال رتروگراد یا انزال پس رونده

انزال یک گام اساسی در تولید مثل طبیعی انسان است و عدم موفقیت آن منجر به ناباروری می شود. بسیاری از اختلالات انزال می توانند علل روانی و همچنین ارگانیکی داشته باشند. با این حال، انزال پس رونده منحصر به فرد است زیرا تقریباً به طور انحصاری از نظر علمی ارگانیک است. علیرغم اینکه یک نوع رایج از اختلال در انزال، انزل رتروگراد یا انزل پس رونده می باشد می توانیم بگوییم که این مسئله تنها 0.3-2٪ ناباروری را در بر دارد.

روند انزال نیاز به هماهنگی و تعامل پیچیده ای بین اپیدیمیدها، وازا دفیرنیا، پروستات، وزیکول های منی، گردن مثانه و غدد پیازچه دارد و به محض انزال، اسپرم ها به سرعت در امتداد عروق خونی و مجرای انزال به مجرای ادرار منتقل می شوند. از آنجا، مایع منی به طرز تجسس در بخشی ادامه می یابد که با جمع شدن گردن مثانه و انقباض ریتمیک عضلات پری ادرال که توسط یک رفلکس مرکزی با واسطه تنظیم می شود حفظ می شود. بسته شدن گردن مثانه و انتشار منی از طریق سیستم عصبی سمپاتیک از گانگلیون سمپاتیک کمری و متعاقباً عصب هیپوگاستریک شروع می شود. ترشح وزیکول ورم و پروتئین منی و همچنین انقباض لولoc بوروواورنوزال، ایسکیاوواورنوز و لگن توسط سیستم عصبی پاراسمپاتیک از طریق عصب لگن آغاز می شود.

انزال رتروگراد یا انزال پس رونده
انزال رتروگراد

[faq title=”سوالات مربوط به انزال پس رونده ” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”انزال پس رونده چه علائمی دارد؟” number=”1″]

از علائم انزال پس رونده مب توان به مواردب همچون: ارگاسم خشک، کدر بودن رنگ ادرار پس از ارگاسم به دلیل وجود منی در ادرار و ناتوانی در باردار کردن همسر اشاره کرد.[/faq_item][faq_item title=”برای پیشگیری از انزال پس رونده چه کار باید کرد؟” number=”2″]
اگر دارو خاصی مصرف می کنید و یا اینکه به بیماری هایی همچون دیابت کبتلا می باشد از پزشک متخصص درباره اینکه چه راهی برای کاهش این مشکل وجود دارد حتما سوال کنید تا در صورت نیاز مورد عمل جراحی قرار گیرید.[/faq_item][faq_item title=”این امکان وجود دارد که آقایون هرگز اختلال نعوظ را تجربه نکرده باشند؟” number=”3″]
خیر. اغلب آقایون در دوره های زمانی مختلف دچار اختلال نعوظ شده اند و آن را در زندگی خود تجربه کرده اند. آمار ها نشان می دهند که حدود ۵۲ درصد از مردان بین ۴۰ تا ۷۰ سال در به دست آوردن حالت نعوظ دچار مشکل می‌شوند. [/faq_item][/faq]

علائم انزال دردناک
انزال دردناک

انزال دردناک

انزال دردناک یک پدیده بالینی شایع اما ضعیف است که با اختلال عملکرد جنسی همراه است. مطالعات متعددی شیوع آن را در بین 1-10٪ در جمعیت عمومی نشان داده است اما ممکن است در بین مردانی که از پروستاتیت مزمن، سندرم درد مزمن لگن رنج می برند  بین 30 تا 75٪ افزایش یابد. لازم به ذکر است که طراحی اکثریت این مقالات از نظر علمی صحیح نیست و به دلیل عدم وجود یک تعریف مبتنی بر شواهد و معیارهای پیش آگهی خوب تعریف شده احتمالاً این شرایط گزارش نشده است.

علل انزال رتروگراد

برخی از علل انزال پس رونده عبارتند از:

  • دیابت
  • آسیب به سیستم عصبی
  • جراحی
  • دارو
بیماری دیابت یکی از دلایل انزال پس رونده
علل انزال پس رونده

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند یا دچار بیماری هایی هستند که سیستم عصبی آن ها را تحت تاثیر قرار میدهد کسانی هستند که احتمال میتلا شدن آنها به انزال پس رونده وجود دارد.

همچنین آن دسته از آقایونی که عمل های جراحی همچون: عمل پروستات، بیضه ها، روده بزرگ، راست روده، مثانه یا ستون فقرات پایین انجام دهند به این مشکل دچار می شوند.

زمان مراجعه به پزشک

سوالی که ممکن است بری همه شما عزیزان به وجود آید این است که چه زمانی باید برای مطمئن شدن از اینکه به مشکل انزال پس رونده دچار شده ایم یا نه به پزشک مراجعه کنیم؟

باید بگوییم که زمانی می توانید به پزشک مراجعه کنید که به طور مرتب این مشکل برای شما به وجود آمده باشد. باید بدانید که انزال پس رونده به خودی خود درمان نخواهد شد و به همین خاطر نیاز است که شما حتما جهت درمان صحیح به متخصص سکستراپ مراجعه کنید تا با آزمایش ها و بررسی هایی که انجام می دهد بتواند شما را درمان کرده و مشکلتان را برطرف نماید.

برای تشخیص انزال پس رونده به متخصص سکستراپ مراجعه کنید
بهترین زمان مراجعه به پزشک

در صورت مشاهده موارد زیر مشورت با پزشک ضروری است

  1. باز ماندن مثانه پس از ارگاسم
  2. حارج نشدن مایع منی
  3. در صورتی که بعد از گذشت یک سال بارداری صورت نگرفته باشد

راههای درمان انزال پس رونده

با توجه به اینکه انزال رتروگراد یا انزال پس رونده می تواند بر تجربه جنسی در رابطه زناشویی تاثیر بگذارد، اغلب آقایون در صدد درمان می باشند تا مشکل خود را برطرف نمایند. آقایونی که با این مشکل مواجه می باشند و تصمیم دارند که بچه دار شوند می توانند روش های درمانی مختلفی را انجام دهند.

روش درمان این مشکل معمولا با حذف اسپرم بعد از انزال شروع می شود که ممکن ست باعث جداسازی اسپرم از مثانه شود.

راه دیگر درمان انزال پس رونده استفاده از دارو می باشد و آخرین راه عمل جراحی است.

جراحی هایی که برای رفع مشکل انزال پس رونده انجام میشوند عبارتند از:

  • آسپیراسیون اسپرم از اپیدیدیم
  • اسپاسم اسپرم اپیدیدیم پوستی
  • استخراج اسپرم
از راه های درمان انزال پس رونده عمل جراحی می باشد
عمل جراحی از راه های درمان انزال پس رونده
جمع بندی

مواردی که در این مقاله  به آن ها اشاره کردیم، نیاز به سوزش بالینی و تمایل به مشارکت در تفکر در خارج از الگوی درمانی استاندارد تعیین شده دارند. بنابراین حتما نیاز است که جهت درمان با متخصص سکستراپ و پزشک مربوطه برای درمان این مشکل مشورت های لازم را انجام دهید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =