سکستراپی » مقالات سکستراپی » انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی

انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی

کرونا و رابطه جنسی

متاسفانه چند وقتی می شود كه كل كشور را ويروسی به نام كرونا در بر گرفته است. بيماری جديدی كه نام پزشكی آن كوويد 19 می باشد و اولين بار در كشور چين شيوع پيدا كرد.

با گسترس اين ويروس خطرناك در سال 2020 چيزي نزديك به هزاران نفر جان خود را در اثر ابتلا شدن به اين ويروس از دست داده اند. اما سوالی كه برای برخی از افراد پيش آمده است درباره انتقال ويروس كرونا از طريق رابطه جنسی می باشد.

برای پاسخ اين سوال با ما در كلينيك سكستراپی دکتر نجات همراه باشيد.

دليل مطرح شدن اين سوال

حتما با توجه به اطلاعات و اخباری كه اين روزها درباره ويروس كرونا شنيده ايد متوجه اين موضوع شده ايد كه ويروس كرونا هم از دسته ويروس هايی می باشد كه از حيوان به انسان انتقال می يابد.

به همين خاطر است كه اين سوال برای بسياری از دوستان پيش آمده است كه انتقال ويروس كرونا از طريق رابطه جنسی همانند ايدز امكان پذير است يا خير؟!

در پاسخ به شما دوستان بايد بگوييم كه برای بررسی انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسیباید قبل از هر چیز درباره راه‌های انتقال این بیماری اطلاعات داشته باشيد.

کرونا
ویروس کرونا

نحوه گسترش و انتقال ويروس كرونا

نكته ای كه درباره ويروس كرونا بايد بدانيد و بدون شك با اخباری كه هر روز درباره اين ويروس می شنويد اين موضوع را به خوبی متوجه شده ايد كه بيماري كرونا از طريق قطره هايی كه حين عطسه و سرفه كردن از بدن خارج می شود منتشر می شود.

قطراتی كه با عطسه و سرفه كردن از بدن به شدت خارج می شوند سنگين بوده و به سرعت روی زمين و ديگر سطوح می توانند بنشينند. پس اگر اين قطره ها به واسطه دستی كه توسط اين سطوح آلوده شده است با دهان، چشم و بينی شما ارتباط داشته باشد باعث می شود كه بدن شما دچار عفونت به وجود آمده از اين ويروس خطرناك شود.

مقابله با ويروس كرونا

از راه هايی كه می توانيد برای مقابله با اين ويروس خطرناك انجام دهيد اين است كه نكات بهداشتي را به خوبی رعايت كنيد.

همان نكاتی كه قبل از اين ويروس در زندگي عادی خود انجام می داديد مانند شستن دست ها. سازمان بهداشت راه های ديگری را هم در زمينه مقابله با ويروس كرونا به شما عزيزان بارها گوش زد كرده است اينكه با افرادی كه در نزديكی شما دچار تب، سرفه و يا علائم تنگی نفس هستند تماسی نداشته باشيد و يا اينكه فاصله يك متريی را در ارتباط با آنها رعايت كنيد.

از دست دادن، در آغوش گرفتن و بوسيدن اطرافيان خود به صورت جدی خودداری كنيد.

انتقال ويروس كرونا از طريق رابطه جنسي

مهم ترين مسئله در رابطه جنسی اين است كه بهداشت فردی در آن به خوبی رعايت شود زيرا ممكن است كه در زمان رابطه جنسی ميكروب هايی از طريق آلت تناسلی وارد شبدن شما و شريك جنسيتان شود كه باعث ايجاد عفونت و بيماري های مقاربتی در شما و شريك جنسيتان شود.

با توجه به نكاتی كه در مطالب بالا درباره ويروس كرونا در اختيار شما عزيزان قرار داديم و با توصيه هايی كه سازمان بهداشت جهانی در اين زمينه كرده است بايد بگوييم كه شايد ويروس كرونا نتوانند مانند بیماری ” HIV” يا همان ايدز از طريق مايع منی وارد بدن شده و گسرش پيدا كند اما به خاطر نزديكی دو فرد با يكديگر و احتمال مبتلا بودن هر يك از آنها به ويروس كرونا اين امكان وجود دارد كه انتقال ويروس كرونا از طريق رابطه جنسی هم امكان پذير باشد.

پس اگر همسر شما علائمی همچون تب، سرفه زياد و تنگی نفس دارد بهترين كار اين است كه او را از همه اعضاء خانواده دور كرده و ساير اعضاء خانواده نيز با استفاده از دستكش و ماسك با او در تماس باشند.

انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی
کرونا و رابطه جنسی

علائم ويروس كرونا

ويروس كرونا هم مانند ساير ويروس ها علائم مختص به خود را دارا می باشد. ويروس كوويد 19يا همان كرونا چيزی نزديك به 80 درصد علائمش شبيه به بيماري سارس می باشد كه از طريق سرفه و عطسه به ديگران منتقل می شود.

علائم اين بيماری در ابتدا تب بالا، گلو درد، سرفه، تنگی نفس و اسهال می باشد كه اگر آن ها را ناديده بگيريد در بدن پيشرفت كرده و باعث ذات الريه و نارسایی كلی خواهد شد كه متاسفانه منجر به مرگ نيز می شود

روند بیماری كرونا

از آنجايی كه علائم اين بيماری شباهت زيادی به بيماری سارس دارد و همچنين كمی به سرماخوردی معمولی نيز شبيه است تشخيص آن برای شما ابتدا كار چندان آسانيی نمی باشد. بلكه برای اطمينان بيشتر نياز به نمونه برداری هايی داريد كه از مخاط بينی، گلو، خون و آزمايش های مختلف بر روی شما انجام خواهد گرفت.

بهترين حالت و شكل ممكن در مورد اين ويروس آن است كه بعد از چند روز از بين ميی رود. اما اين در شرايطی است كه ويروس به ريه شما انتقال پيدا نكرده باشد مخصوصا در افرادی كه سن بالايی دارند و افرادی كه دارای بيماری زمينه ای هستند. انتقال اين ويروس به ريه باعث می شود سيستم ايمنی ضعيف شده و منجر به ذات الريه می شود.

انتقال ویروس کرونا
جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

سرعت پخش ويروس كرونا

با توجه به اينكه هنوز سرعت انتقال اين بيماری به طور مشخص اعلام نشده است و از آنجا كه ویروس های عفونی به راحتی می توانند از طريق رابطه جنسی به ديگران منتقل شوند پس می توان عنوان كرد كه انتقال ويروس كرونا از طريق رابطه جنسي نيز امكان پذير است.

طبق آمارهايی كه از اولين روز انتقال اين ويروس در دست می باشد افراد مبتلا به ويروس كرونا در چين از ابتدای ماه ژانويه به صورت شخص به شخص اين ويروس را به يكديگر انتقال داده اند. سازمان بهداشت جهانی نيز اعلام كرده است كه برای انتقال اين بيماری حداقل 4 مرحله زنجيره پايدار وجود دارد.

برخی بر اين عقيده هستند كه اين ويروس از طريق حيوان به انسان انتقال داده شده است. آمارها نشان داده اند در كشورهای ديگر همچون آمريكا، آلمان، ژاپن و ويتنام انتقال ويروس از طريق افراد ديگر صورت گرفته است و آنها هرگز به چين سفر نكرده اند.

برطبق آمارهای موجود هر فرد مريض می تواند بين 1 تا 5 نفر را به ويروس كرونا آلوده كند. پس نتيجه اين است كه متاسفانه سرعت انتقال اين بيماری بالا می باشد.

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یازده =