سکستراپی » مقالات سکستراپی » افسردگی، وسواس و اضطراب

افسردگی، وسواس و اضطراب

افسردگی

افسردگی، وسواس و اضطراب

در این مقاله در رابطه با 3 موضوع افسردگی، وسواس و اضطراب با شما صحبت کرده ایم و عوامل ایجاد آنها را مورد برسی قرار داده ایم.

اضطراب

یکی از مسائل مختل کننده سیر روزمره بشر بحث اضطراب و نگرانی است، که روابط سکشوال را نیز به صورت قابل چشمگیری تحت تاثیر قرار می‌دهد. اضطراب واکنشی است که افراد در مقابل یک سری تهدیداتی نشان می‌دهند که این موارد می‌تواند به صورت واقعی و یا خیالی باشد در واقع پیش بینی می‌کنند که قرار است در آینده خطری یا مشکلی ایجاد شود. کنترل و درمان اضطراب به دو شکل صورت می‌پذیرد. شکل اولیه بحث پیشگیری وکنترل میباشد که از طريق مدیریت در سبک زندگی موفق خواهیم شد و دیگری بحث درمان. تیم درمان تخصصی در کلینیک سکستراپی دکتر نجات با رویکردهای رفتاری شناختی به این بحث می‌پردازند، یکی از رویکردهای موثر درمانی PTC می باشد که در آن فرد دیگر فرار را انتخاب نمی‌کند، با اضطراب و نگرانی خود، روبه ‌رو شده و از همه مهمتر، مراجع(بیمار) تبدیل به درمانگر خود خواهد شد. امید است که با مراجعه زود هنگام ازپیشرفت آن و تبدیل به حالاتی چون، حملات پنیک و یا.. جلوگیری به عمل آید.

راهکار های درمان اضطراب
درمان اضطراب

وسواس

یکی از دیگر بحث های ما در این مقاله با عنوان افسردگی، وسواس و اضطراب خود وسواس است.

در طول شبانه روز افراد به انجام مواردی مبادرت می ‌ورزند که گاهی یک ناهمخوانی شدید را فریاد می‌زند، اینها افکار و رفتارهایی هستند که خود افراد توجیهات بسیاری جهت صِحت رفتار و افکار خود دارند، اما به واقع فریاد زننده وسواس می باشد(OCD)

وسواس ها درواقع همان افکار،امیال یا ذهنیات مکرر و دایمی هستند که مزاحم و ناخواسته اند، اجبارها، رفتارها یا اعمال ذهنی تکراری هستند که فرد فکر می ‌کند مجبور است در واکنش به یک وسواس با یک قواعد سختگیرانه انجام بدهند.

در کلينيک دکتر نجات ما با مواجهه ی مراجعین با اصولیات تکراری و خسته کننده از طریق عملکرد آنها و همچنین تغییرات باورها و شناختها به درمان زود هنگام و پایدار دست یافتیم.

راهکار های درمان افسردگی
درمان افسردگی

افسردگی

یکی از دام های روانی در افراد، اختلال افسردگی می باشد که باعث عدمِ لذت و شادابی در فرد می باشد. متاسفانه در این حالت افراد در بیشتر طول روز و ایام هفته خلق افسرده دارند و با حالت هایی همچون احساس غمگینی، تهی و خالی بودن، حس نا امیدی و بی هدفی مراجعه می ‌کنند و شکایت از گریه کردن و یا حالت دائمی بغض دارند. این حالات در افراد از سمپتوم هایی که آشکارا علت پزشکی دارند جدا می ‌باشند.

علاوه بر اصلاح سبک و روالِ زندگی این افراد، تغییر نوع افکار و باورها و شناخت های آنان می تواند ثمر بخش باشد، متاسفانه یکی از پارامترهای کاهش میل و انگیزه جنسی بحث افسردگی می باشد که با درمان تخصصی افسردگی گامِ موثری در بالا بردن میل ورغبت جنسی برداشته می ‌شود.

کلینیک تخصصیِ  ذکتر نجات با تشخیص تخصصی در زمینه های ذکر شده به مراجعین کمک می‌کند تا باورها و رفتارهای مخرب را برطرف کنند تا از عواقب و مشکلات آتی همچون (اختلال در حوزه زناشویی، سوءمصرف مواد وخودکشی و…) ممانعت شود.

 

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 14 =