سکستراپی » مقالات سکستراپی » همه چیز در مورد سکستراپی

همه چیز در مورد سکستراپی

سکستراپی

مشکلاتی که برای درمان آنها باید سکستراپی شویم

یکی از مواردی که در سکستراپی خواهید آموخت این است که باید بیشتر بیاندیشید تا آگاه باشید : تمرین هایی در سکستراپی به شما می دهند که در آنها خواهید آموخت که باید در لحظه حال وجود داشته باشید و در گذشته و آینده فکر نکنید. یکی از کاربرد های این آموزش این است که شما خواهید آموخت انرژی های منفی را از خود دور کنید و تاثیر منفی آنها را از بدن و عملکرد و البته روابط جنسی تان حذف کنید. سکستراپیست به شما کمک می کند تا بیاموزید و یاد بگیرید که تحریکات جنسی چطور روی بدن شما تاثیر می گذارد. این تمرین ها به شما کمک می کنند تا لذت شما زیاد تر شود. این آموزش ها برای زنان بسیار مفید است چرا که آنها می آموزند که بر روی مشکلات جنسی خود بدون قضاوت و انتقاد متمرکز شوند. این آموزش ها به طور قابل توجهی به از بین بردن استرس فرد کمک می کنند.

اگر از روابط جنسی با همسرتان انتظار بیشتری دارید باید به سکس تراپیست مراجعه نمایید : در برخی موارد انسان به علت خستگی و فرسودگی نمی تواند از روابط جنسی خود لذت ببرد، اما این را بدانید که بسیاری از مردم وجود دارند که از روابط جنسی خود در کل لذت نمی برند، به یاد داشته باشید که این عدم رضایت از روابط جنسی می تواند تاثیر بسیار بدی روی روابط احساسی و عاطفی شما بگذارد و حتی زندگی شما را از هم متلاشی کند. حتی اگر روابط شما پسندیده و خوب است بدانید که همیشه راهکار هایی برای بهتر کردن آن وجود دارد از این رو می توانید به سکس تراپیست مراجعه نمایید.

همه چیز درمورد سکستراپی
هدف از سکستراپی

درباره روابط جنسی صحبت کنیم : به یاد داشته باشید که سلامت جنسی بخش مهمی از سلامت عاطفی و فیزیکی افراد می باشد، اما بیشتر افرادی که مشکلات جنسی دارند از صحبت کردن درباره آن فرار می کنند چرا که این افراد این مسئله را ضعف خود می دانند، اما باور داشته باشید که این مشکلات با مراجعه به سکس تراپیست و سعی برای درمان آن از بین خواهند رفت و شما می توانید در روابط جنسی خود به اوج لذت برسید. به یاد داشته باشید که 43 درصد از زنان و 31 درصد از مردان ممکن است دچار مشکلات جنسی شوند از این رو از این موارد خجالت نکشید و آن را به راحتی به متخصص بازگونمایید تا مشکل شما را حل کنند. به یاد داشته باشید که سردی مزاج و عدم توانایی در ارضای جنسی همسر می تواند منجر به خیانت و اتفاقات جبران ناپذیری شود.

اگر به ارگاسم نمی رسید حتما باید به سکس تراپیست مراجعه نمایید : ممکن است که شما بیشتر اوقات ارگاسم شدید داشته باشید اما به طور ناگهانی به این موضوع بر بخورید که دیگر ارگاسم خوب ندارید، این اتفاق ممکن است به علت خستگی یا ناراحتی باشد اما اگر ادامه دار بود یعنی بیش از 6 ماه این مورد با شما همراه بود حتما باید سکستراپی شوید، چرا که ممکن است این مسئله یک دلیل اساسی داشته باشد در این موارد سکس تراپیست به شما کمک می کند تا این مورد را نیز حل کنید.

اگر شما نمی دانید از رابطه جنسی چه می خواهید باید به سکس تراپیست مراجعه فرمایید : بسیاری از مردم در شناخت میل جنسی بی توجه اند گویی انگار این مسئله برای ما فرهنگ سازی نشده است حتی با اینکه همه مردم بر این باورند که این روابط است که زندگی زناشویی را زنده و سرحال می کند اما کمتر به آن توجه می کنند. برای هر فردی ممکن است یک نوع رابطه مناسب باشد اما بسیاری از ما آن را نیز درباره خودمان نمی دانیم. سکس تراپ خواسته های شما را درک می کند و شما را برای رسیدن به آنها کمک می کند، او به شما کمک می کند تا بدن خود را بشناسید و مواردی را که در شما ایجاد حس خوب و لذت می کنند را بشناسید.

هدف سکستراپی
چرا سکستراپی

اگر در روابط جنسی خود عدم تمایل به رابطه جنسی دارید حتما به متخصص مراجعه نمایید : تمایل نداشتن به رابطه جنسی ممکن است به علت خستگی یا ایجاد تغییرات ناگهانی در سبک زندگی شما باشد اما اگر دلیل آن این موارد نیز باشد و بیش از چند ماه ادامه دار باشد باز هم باید به سکس تراپیست مراجعه نمایید تا مشکل ساز نشوند. او به شما کمک می کند تا مشکل را ریشه یابی نمایید و سعی در حل آن مشکل کنید. بسیاری از افراد که این مکشکلات را نادیده می گیرند یک دفعه به خودشان می آیند و می بینند مشکلات جنسی آنها را از پای در آورده و زندگی را به کام آنها تلخ کرده است از این رو اگر مشکلات شما ادامه دار بود هرچه زود تر به یک سکس تراپیست مراجعه نمایید.

همه چیز در مورد سکستراپی

در این مقاله می خواهیم همه چیز در مورد سکستراپی و اینکه چه اتفاقی در طی سکس تراپی می افتد را برسی نماییم. سکستراپی در واقع نوعی درمان است که می تواند در اختیار افراد مجرد یا زوج ها قرار گیرد. این درمان به وجود آمده است تا مشکلاتی از جمله تداخلات جنسی، مشکلات زناشویی را از بین ببرد و درمان کند و البته به کسانی که در حین رابطه دچار اضطراب هستند کمک کند. محل برگزاری این جلسات عموما در دفتر روانپزشک می باشد. این جلسات را می توان تنها یا با شریک جنسی خود برگزار نمایید. تعداد این جلسات به خود شما و مشکلی که برای آن مراجعه کردید بستگی دارد. بسیاری از افراد در زمانی که به سکس تراپیست مراجعه می کنند دچار اضطراب می شوند و از بازگو کردن مشکل خود خجالت می کشند، اما سکس درمانگران این مسئله را می دانند و سعی می کنند تا با روش های مختلف اعتماد فرد را به دست بیاورند، این کار را به این صورت انجام می دهند که در ابتدای جلسه درمان سوالاتی درباره سلامت جنسی، سابقه جنسی فرد و نظرات و اعتقادات او درباره مسائل جنسی می پرسند. به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان در طی این جلسات سکس تراپیست هیچگونه لمس فیزیکی با بیمار ندارد، اما در انتهای جلسه پزشک برخی تمرین ها را به بیمار تجویز می کند که انجام دادن آنها برای پروسه درمان ضروری می باشد و این تمرین ها در خانه و خارج از محیط مطب انجام می شود. در ادامه این بحث تعدادی از این تمرین ها را برای شما لیست کرده ایم.

امتحان و آزمایش

زوج هایی که احساس می کنند روابط آنها تکراری شده است می توانند تمرینات و کار های متفاوتی انجام دهند این کار ها می توانند شامل تغییر محیط فرد و روابط آنها شود، سکس تراپیست در پیدا کردن آنها به شما کمک خواهد کرد.

آموزش روابط جنسی

در بسیاری موارد دیده می شود که افراد هیچگونه آموزشی درباره روابط جنسی از والدین خود دریافت نکرده اند و خودشان نیز هیچ وقت به دنبال دیدن آموزش در این رابطه نبوده اند از این رو هیچ اطلاعاتی درباره آناتومی بدن و عملکرد آن در حین روابط جنسی ندارند، در اینگونه موارد سکس تراپیست یکسری کتاب یا وبسایت را به فرد معرفی کند تا اطلاعات حیاتی در این باره را کسب نمایند. در برخی موارد ممکن است سکس تراپ از شما بخواهد از یک آینه برای شناخت اعضای بدن خود استفاده کنید.

همه چیز در مورد سکستراپی
مشاوره جنسی

راهکار هایی برای برقراری ارتباط کلامی مواثر

بسیاری از افرادی که به مراکز سکستراپی مراجعه می کنند این مشکل را دارند که از بیان توقعاتشان به شریک جنسی خود خجالت می کشند یا فکر می کنند ممکن است با این درخواست مورد تمسخر قرار گیرند یا غرور آنها پایمال شود. در این موارد نیز سکس تراپیست به آنها کمک می کند تا بتوانند نیاز های خود را بیان کنند و به شریک خود بگویند از لحاظ جنسی چه نیاز هایی دارند.

روش انتخاب سکس تراپیست خوب

سکس تراپیست اصولا متخصص روانپزشک، تراپیست، مددکار اجتماعی یا پزشک است و خدماتی که ارائه می دهد مشاوره برای افرادی است که مشکلات جنسی دارند. انتخاب سکس تراپیست بستگی به نوع بیماری، شکل و محدوده تخصص سکستراپ دارد، به عنوان مثال بسیاری از افراد بر این باورند که سکس تراپیست باید هم جنس خودشان باشد تا با ایشان احساس راحتی نمایند. اما در کل می توان گفت که تمامی متخصصان جنسی برای آموزش مسائل احساسی، فیزیکی و البته بیولوژیکی که در روابط جنسی افراد تاثیر گذارند آموزش دیده اند. در طی جلسات سکس تراپیست در رابطه با لذت بردن جنسی با شما صحبت می کند، او کمک می کند تا شما در وضعیت ذهنی و جسمی بهتری قرار گیرید و بتوانید رابطه جنسی خود را آنطور که می خواهید مدریت کنید، او به شما کمک می کند تا بتوانید بیشترین لذت را از روابط خود ببرید. اصولا در این جلسات تمرین هایی را برای شما مشخص می کنند که لازم است برای برقراری ارتباط بهتر با همسر خود انجام دهید این تمرینات اصولا فیزیکی می باشند، اما هرگز کسی را مجبور به انجام آن تمرین ها نمی کنند و اصولا به توافقی می رسند و تمرین هایی که برای طرفین لذن بخش است را در نظر می گیرند. تمامی جلسات در حضور پزشک کلامی است و تمامی تمرینات فیزیکی در خلوت طرفین و بدون حضور پزشک است. در ادامه بیشتر در رابطه با همه چیز در مورد سکستراپی برای شما نوشته ایم.

چگونه یک سکس تراپی می تواند موثر باشد

به یاد داشته باشید که مشاوره جنسی مناسب و کامل همیشه می تواند برای زوج ها مفید باشد حتی وقتی که زمان زیادی از ازدواج آنها نگذشته است. مشاوره با سکس تراپیست حتی پس از گذشت زمان کوتاهی می تواند تاثیرات واضح و البته مثبتی روی شخصیت، روان و جسم فرد بگذارند، البته میزان تاثیر بستگی به میزان تمایل فرد برای پذیرش مفاهیم دارد. اصولا افراد صاحب نظر در این رشته معتقدند که سکستراپی مانند بسیاری از دیگر تراپی ها زمانی پاسخگو است که همه جوانب سنجیده شده باشد و تمامی نگرانی ها را مورد برسی قرار داده باشد و در ضمن به یاد داشته باشید که باید مراحل درمان زوجین با کمک یکدیگر صورت پذیرد تا تاثیر گذار باشد.

هدف از سکستراپی
همه چیز در مورد سکستراپی

مواردی که در آن سکستراپی مفید است

در این پاراگراف از مطلب همه چیز در مورد سکستراپی به مشکلاتی که سکستراپی برای درمان آنها کمک می کند می پردازیم.

فقدان میل جنسی

برقراری رابطه بعد از دیدن خیانت

اختلاف در مسائل جنسی

برقراری رابطه هیجان انگیز بعد از داشتن فرزند

مقاربت دردناک

پارافیلیا  یا وجود تمایلاتی که موجب ناراحتی در افراد می شود

اعتیاد های جنسی نا سالم و رفتارهای اجباری

مشکلات در رسیدن به ارگاسم

به یاد داشته باشید که محدوده تخصصی یک سکس تراپیست محدود به این موارد نمی شود اما از آنجایی که این موارد بخشی از مهمترین مسائل مراجعه زوجین می باشد در این بخش بیشتر به آنها پرداخته ایم.

محدودیت های سکستراپی

یکی از محدودیت هایی که افراد برای خود زمان مراجعه به سکستراتپی می سازند دیدگاه های مذهبی، سیاسی و در بعضی موارد ارزش های شخصیتی می باشد از این رو مراجعه به سکس تراپیست می تواند برای بعضی ها مشکل باشد، اما به یاد داشته باشید که یک سکس تراپیست خوب برای ایجاد تعادل بین این عوامل آموزش دیده است و به شما کمک می کند تا این حس در شما از بین برود.

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 13 =