سکستراپی » مقالات سکستراپی » اتفاق هایی که بعد از رابطه جنسی در بدن رخ می دهد

اتفاق هایی که بعد از رابطه جنسی در بدن رخ می دهد

اتفاق های بعد از رابطه جنسی

بخش مهمی از زندگی زناشویی را رابطه جنسی دربرگرفته است که بروز هر گونه مشکل در آن می تواند پیامدهای را دربرداشته باشد که در برخی از مواقع زوجین احساس می کنند که نیاز دارند به یک سکستراپی برای رفع مشکلات به وجود آمده در رابطه جنسی خود مراجعه کنند.

در این مقاله قصد داریم به اتفاق هایی که بعد از رابطه جنسی در بدن رخ می دهد اشاره ای داشته باشیم.

اتفاق هایی که بعد از رابطه جنسی تجربه می کنید

معمولی ترین کاری که زوجین بعد از اتمام رابطه جنسی انجام می دهند این است که کمی به نوازش و صحبت کردن با یکدیگر می پردازند و اگر زمان خواب باشد استراحت کرده و می خوابند. اما در این مواقع بدن برنامه های دیگری دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید حالت هایی مانند خارش، درد و ترشحات واژن عواملی هستند بعد از رابطه جنسی که نمی گذارد شما احساس خوبی داشته باشید.

 اتفاق هایی که بعد از رابطه جنسی در بدن رخ می دهد

درد در زمان برقراری رابطه جنسی

همه ما به این باور رسیده ایم که رابطه جنسی قرار نیست همراه با درد باشد اما واقعیت چیز دیگری است و می توان گفت که رابطه جنسی می تواند دردناک ترین اتفاقی باشد که تجربه می کنید و علت های مختلفی دارد. زمانیکه شما در طول زمان رابطه به ارگاسم برسید بعد از آن ممکن است که دچار گرفتگی در ناحیه رحم شوید.

مشاورین و پزشکان بر این عقیده هستند که تماس فیزیکی و فعالیت های جنسی موجب آزاد شدن هورمون های اکسی توسین در بدن شده و همین موضوع منجر به انقباض رحم می شود. خشک شدن واژن از جمله عواملی است که باعث ایجاد دردهای بعد از رابطه جنسی می شود.

درد به وجود آمده مسئله خیلی نگران کننده ای نمی باشد و شما برای رفع آن در صورتیکه بر روی رابطه اثر گذار باشد باید به پزشک متخصص مراجعه شود. این موضوع را به خاطر داشته باشید که اگر دردها به صورت مدوام باشند نشانه فیبروم یا سرطان رحم می باشند.

 اتفاق هایی که بعد از رابطه جنسی در بدن رخ می دهد
درد در زمان برقراری رابطه جنسی

سوزش در ناحیه واژن

از دیگر  اتفاق هایی که بعد از رابطه جنسی در بدن رخ می دهد سوزش واژن می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. سوزش در ناحیه واژن می تواند ناشی از پارگی سطحی واژن باشد و از آنجایی که واژن به مجرای ادار نزدیک است ممکن است بعد از رابطه جنسی و در هنگام ادرار کردن احساس سوزش کنید که این موضوع موقتی می باشد اما در مواقعی که این سوزش ادامه دار باشد یعنی چند روز و یا چندین ساعت با این سوزش درگیر باشید حتما لازم است که به پزشک متخصص مراجعه کنید تا مسئله شما را به صورت جدی برطرف نماید.

پیشنهاد ما به شما برای پیشگیری از این موضوع استفاده از روان کننده می باشد که با استفاده میزان کافی از آن می توانید از سوزش واژن پیشگیری کنید.

لکه بینی

از مهم ترین علت های لکه بینی بعد از رابطه جنسی ملتهب شدن دهانه رحم می باشد که در زمان رابطه منقبض شده است و منظور از لکه بینی بعد از رابطه جنسی خروج مقدار کمی خون از واژن می باشد.

ناگفته نماند که در برخی از مواقع ممکن است واژن دچار پارگی و زخم شود که دلیل آن تغییر تفاوت اندازه آلت تناسلی شریک جنسی می باشد. لکه خونی که بعد از رابطه جنسی مشاهده می کنید اگر به رنگ قرمز روشن باشد نشانه ملتهب شدن رحم و یا پارگی واژن می باشد اما اگر رنگ خون مشاهده شده کمی تیره تر باشد جای نگرانی وجود ندارد زیرا ممکن است خون قاعدگی باشد که در رحم باقی مانده است.

زمانیکه با لکه بینی بعد از رابطه جنسی مواجه شدید کاری که لازم است انجام دهید این است که واژن خود را تمیز کرده و نگران دیدن لکه خون نباشید. اما اگر این خونریزی بیش از یکبار برایتان اتفاق افتاد مراجعه به پزشک ضروری می باشد.

رابطه جنسی سالم
لکه یبینی بعد رابطه

احساس خارش واژن

بعد از رابطه جنسی اگر درناحیه وازن خود احساس خارش کردید احتمالا به روان کننده، ژل و یا کاندومی که از آن ها استفاده کرده اید حساسیت داشته اید.

عفونت مجاری ادرار

آمارهای پزشکی نشان داده اند که از هر 5 نفر خانم تنها یک نفر از آن ها در طول زندگی خود به عفونت ادرار مبتلا می شوند که رابطه جنسی یکی از علت های مهم در این مورد می باشد.

رابطه جنسی این قابلیت را دارا می باشد که باکتری ها را از روده به حفره واژن و به سمت مجرای ادرای انتقال دهدکه این امر باعث ایجاد عفونت شده که خارش، سوزش و درد را نیز به همراه دارد.

برای پیشگیری از عفونت ادار بعداز رابطه جنسی حتما برای مدت زمان کوتاه هم که شده استحمام کنید زیرا حمام کردن باعث از بین رفتن باکتری هایی می شود که عامل عفونت هستند.

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 18 =