سکستراپی » مقالات سکستراپی » آیا ناباروری مردان قابل درمان است؟

آیا ناباروری مردان قابل درمان است؟

ناباروری مردان قابل درمان است

زوج های زیادی با مراجعه به مراکز سکستراپی درصدد راه های درمان ناباروری می باشند. خانم ها و آقایون زیادی هستند که مشکل ناباروری دارند و برای رفع این مشکل اقدامات زیادی را انجام داده اند. سوالی که برخی از مراجعین از ما، در این مورد پرسیده اند این بوده است که آیا ناباروری مردان قابل درمان است؟ یعنی اگر مشکل ناباروری از جانب آقایون باشد می توان این مسئله را برطرف کرد یا خیر؟ً!

ما امروز و در این مقاله می خواهیم درباره ناباروری آقایون و راه های درمان آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله امروز با ما همراه باشید.

عوامل موثر در ناباروری مردان

قبل از پرداختن به این مسئله که آیا ناباروری مردان قابل درمان است؟ یا خیر؟! باید بگوییم که ناباروری مردان به دلایل مختلفی رخ می دهند که متاسفانه اغلب آنها را نمی توان از طریق علائم ناباروری در آقایون تشخیص داد.

ناباروری مردان می تواند به دلیل کم بودن اسپرم در مایع منی، اسپرم با عملکرد ناقص و یا عدم وجود اسپرم در مایع منی باشد که این موارد هم به خاطر دلایل مختلفی به وجود می آیند که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره کرده ایم و اختصار توضیح داده ایم.

  • واریکوسل
  • عفونت و التهاب
  • مشکل در انزال
  • مشکلات هورمونی
  • نقص لوله تناسلی
  • رابطه جنسی
ناباروری مردان
عوامل موثر در ناباروری مردان

واریکوسل

اولین مورد از عواملی که موجب ناباروری مردان می شود واریکسول یا واریس بیضه می باشد.

در این شرایط رگ های اطراف بیضه ملتهب و متورم می شوند و باعث می شوند که خروج اسپرم به دشواری انجام شود.

در نتیجه کیفیت اسپرمی که تولید شده است پایین می باشد و منجر به ناباروری در آقایون می شود.

عفونت و التهاب

برخی از بیماری های هستند که منجر به ایجاد عفونت می شوند برخی از این التهاب ها و عفونت ها که در ناباروری موثر می باشند عبارتند از: التهاب اپیدیدیم و یا التهاب بیضه.

در ضمن عفونت های جنسی و بیماری هایی همچون سوزاک یا ایدز هم می توانند در ناباروری آقایون تاثیر بسیار مثبتی داشته باشند.

مشکل در انزال

در مثالات قبلی بارهای به مشکلاتی که در انزال برای آقایون پیش می آید اشاره کرده ایم. زمانیکه خروج مایع منی به جای اینکه از آلت تناسلی انجام شود از مثانه انجام می شود باعث می شود تا اسپرم در ادرار دفع شود.

بنابراین فروکش کردن انزال منجر به ناباروری در آقایون می شود. البته این مسئله می تواند بر اثز بیماری هایی همچون دیابت،  مصرف برخی داروها، آسیب ستون فقرات و یا پس از جراحی پروستات، مثانه یا مجاری ادراری به وجود بیاید.

مشکلات هورمونی

به هم خوردن تعادل هورمون‌هایی همچون هورمون هیپوفیز، آدرنال، هیپوتالاموس و تیروئید می‌تواند سبب بروزناباروری در مردانشود.

نقص لوله تناسلی

لوله های کوچکی که در دستگاه تناسلی آقایون وجود دارد مجل تولید، ذخیره سازی، خروج و حمل اسپرم می باشد و اگر این لوله های کوچک دچار مشکل و نقصی شوند فرد نابارور می شود.

رابطه جنسی

متاسفانه باید به این مسئله شااره کنیم که برخی از مشکلاتی که منجر به ناباروری آقایون می شود به خاطر مسائلی است که در هنگام برقراری رابطه جنسی به وجود می آیند.

اختلال در نعوظ، انزال زودرس و یا مشکلات آناتومیکال همچون هیپوسپادیاس از جمله مواردی هستند که بر ناباروری آقایون تاثیر می گذارند.

بهترین روش پیشگیری از ناباروری در مردان
پیشگیری از ناباروری در مردان

چگونه ناباروری مردانه درمان می شود؟

در ادامه مقاله مربوط به آیا ناباروری مردان قابل درمان است؟ یا خیر؟! می خواهیم به راه ها و روش هایی اشاره داشته باشیم که این مشکل را می توانند برطرف کنند.

لازم است بدانید که ناباروری مردان اغلب به روش های معمول که در این بخش به آن ها اشاه کرده ایم قابل درمان می باشد.

  1. مصرف دارو برای افزایش تولید اسپرم
  2. مصرف آنتی بیوتیک برای درمان عفونت
  3. مصرف هورمون ها برای بهبود اختلالات هورمونی
  4. اجتناب از دوش گرم طولانی، با استفاده از حمام داغ یا سونا
  5. لباس زیر نرم و گشادتر
  6. لقاح آزمایشگاهی (IVF) یک گزینه دیگر است که می تواند برای غلبه بر عوامل ناباروری مردان استفاده شود.

پیشگیری از ناباروری در مردان

آمارها و تحقیقاتی که در این مورد انجام گرفته است نشان می دهد که متاسفانه هیچ راهی برای پیشگیری از ناباروری مردان که مشکل آن ها زنتیکی می باشد وجود ندارد.

اما اصلا جای نگرانی نیست، چرا که اقدامتی وجود دارند که به آقایون کمک می کند تا احتمال ناباروری در آن ها کاهش پیدا کند.

مواردی که منجر به کاهش احتمال ناباروری مردان می شود به شرح زیر می باشند.

  • اجتناب از مقاربت های خطرناک جنسی
  • اجتناب از مصرف مواد مخدر
  • اجتناب از اشعه ها، در صورت امکان
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض مواد سمی
  • اجتناب از مصرف مکرر الکل
  • رعایت بهداشت شخصی
  • اجتناب از حمام های طولانی و گرم، و یا سونا
  • لباس زیر شلواری مناسب

بهترین قرص برای ناباروری مردان

خب، در این بخش باید بگوییم که خوشبختانه اکثر داروهایی که برای درمان ناباروری خانم ها توسط پزشک متخصص تجویز می شود همان داروها را هم می توان برای آقایون تجویز کرد.

از آنجایی که تولید مثل در هر دو جنس توسط هورمون‌های یکسانی کنترل می‌شود بنابراین داروهای تقریبا مشابه هم می تواند به روند درمان ناباروری کمک کند.

بهترین و موثرترین داروهایی باروری که بدون نسخه هم می توانید آن ها را با صلاح دید پزشک خود تهیه و مصرف کنید شامل موارد زیر می باشند.

  1. کلومیفن
  2. گنادوتروپین‌ها
  3. لتروزول
  4. بروموکریپتین
  5. ایمی‌پرامین
  6. آنتی بیوتیک و داروهای ضدقارچی
ناباروری مردان
بهترین قرص برای ناباروری مردان
در نهایت اینکه

ما سعی کردیم تا در این مقاله برایتان بگوییم که دلایل ناباروری مردان چیست؟ و اینکه آیا ناباروری مردان قابل درمان است؟ یا خیر؟!

راه ها و روش هایی که برای درمان این مشکل در این مقاله به شما معرفی شده اند از راه های موثری هستند که می توانند به شما در روند بهبود کمک زیادی کنند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به آیا ناباروری مردان قابل درمان است؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا می توان ناباروری مردان را معکوس کرد؟” number=”1″]تقریباً نیمی از موارد ناباروری با عامل مردانه را می توان با موفقیت درمان یا معکوس کرد. درمان های باروری برای ناباروری مردان شامل تغییر سبک زندگی، هورمون درمانی، تکنیک های جراحی برای بازیابی اسپرم و لقاح آزمایشگاهی (IVF) می شود.[/faq_item][faq_item title=”علت ناباروری دائمی مردان چیست؟” number=”2″]ناباروری مردان می تواند ناشی از تولید کم اسپرم، عملکرد غیر طبیعی اسپرم یا انسدادی باشد که از تحویل اسپرم جلوگیری می کند. بیماری ها، جراحات، مشکلات مزمن سلامت، انتخاب شیوه زندگی و سایر عوامل ممکن است در ناباروری مردان نقش داشته باشند.[/faq_item][faq_item title=”آیا ناباروری قابل درمان است؟” number=”3″]بسته به علت ناباروری، می توان آن را از طریق درمان های مختلف باروری، از جمله درمان ها، داروها، روش های IUI یا IVF و غیره درمان کرد.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =