سکستراپی » مقالات سکستراپی » آیا عدم نعوظ موجب ناباروری می شود؟

آیا عدم نعوظ موجب ناباروری می شود؟

عدم نعوظ موجب ناباروری می شود

یرای بسیاری از زوح هایی که به مرکز کلینیک سکستراپی دکتر نجات مراجعه کرده اند این سوال پیش آمده است که آیا عدم نعوظ موجب ناباروری می شود؟ و اختلال نعوظ می تواند بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر داشته باشد یا خیر؟ً!

خب، باید بگوییم که شیوع اختلال نعوظ با افزایش سن و بیمای های زمینه ای در فرد به وجود می آید و از جمله مشکلاتی است که در آقایون 40 سال به بالا بیشتر می باشد.

مبتلا شدن به بیماری هایی همچون دیابت، افزایش چربی، فشار خون از جمله بیماری هایی هستند که باعث به وجود آمدن اختلال نعوظ می شوند.

اختلال نعوظ چیست

قبل از اینکه بخواهیم به این پرسش شما دوستان عزیز درباره اینکه آیا عدم نعوظ موجب ناباروری می شود؟ پاسخ دهیم لازم است کمی درباره اینکه اصلا اختلال نعوظ چیست؟ بیشتر بدانید.

در ساده ترین شکل ممکن می توان گفت: حالتی که فرد قادر به ایجاد و حفظ نعوظ به صورت کامل و کافی نباشد اختلال نعوظ گفته می شود.

در این حالت و در زمان مقاربت جنسی آلت مردان سفت و بزرگ می شود و نمی توانند از رابطه جنسی خود لذت کافی ببرند.

البته باید این موضوع را هم بدانید که اگر این مسئله یعنی اختلال نعوظ در آقایون و در رابطه ای که برقرار کرده اند اختلالی را به وجود نیاورد  و باعث ناراحتی شریک جنسی خود نشود مشکلی به وجود نمی آورد و جای نگرانی هم وجود ندارد.

احتلال نعوظ در واقع نشانه ای از یک بیماری است که باعث استرس و فشارهای روحی می باشد. این موضوع را به خاطر داشته باشید که وجود اختلال نعوظ یا اختلال در سلامت جنسی فرد، برای او و شریک زندگی اش آزاردهنده می باشد.

بنابراین نیاز است که حتما جهت درمان به مراکز سکستراپی مراجعه کنید و با متخصص سکستراپ درباره مشکل خود صحبت کرده و مشورت های لازم را جهت رفع این مشکل دریافت نمایید.

علائم اختلال نعوظ
اختلال نعوظ

عواملی که سبب اختلال نعوظ می شوند

  • عوامل روحی روانی( استرس، اضطراب و افسردگی)
  • عوامل عروقی و شریانی
  • اختلالات هورمونی(کاهش هورمون مردانه تستسترون)
  • اختلالات عصبی
  • رادیوتراپی بیضه ها
  • جراحی های پروستات، مثانه و مجرا
  • کشیدن سیگار
  • مصرف مواد مخدر
  • مصرف برخی از داروها از جمله داروهای ضد افسردگی، ضد درد و فشار خون
  • خستگی
  • رادیوتراپی بیضه‌ ها
  • برخی از بیماری ها( دیابت، افزایش فشار خون، پارکینسون، آترواسکلروز و مولتیپل اسکلروزیس)
  • مشکلات خانوادگی

ارتباط عدم نعوظ و ناباروری

برای اینکه راحتر و بهتر بتوانید پاسخ سوال خود را مبنی بر اینکه آیا عدم نعوظ موجب ناباروری می شود؟ بدست آورید لازم دانسته ایم درباره ارتباط بین عدم نعوظ و ناباروری هم کمی اطلاعات در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فرض کنید که شما چند سالی است که ازدواج کرده اید و حدودا یک سالی می شود که هر کاری برای بچه دار شدن انجام می دهید به نتیجه نمی رسید. این مسله می تواند نشان از ناباروری در شما یا همسرتان باشد.

آمارها و تحقیقات پزشکی که دراین مورد در دسترس می باشد نشان داده اند که یک سوم از موارد ناباروری مربوط به آقایون می باشد و در واقع آقایون هستند که در این زمینه مشکل دارند.

از جمله مشکلاتی که در آقایون منجر به ناباروری آن ها می شود همین اختلال نعوظ می باشد. چرا که ممکن است در عین وجود مشکل در نعوظ، اسپرم های قوی ای برای باروری وجود داشته باشد.

بنابراین لازم است بدانید که اختلال نعوظ می تواند باعث دیرباروری یا ناباروری شود و برای این منظور نیاز است که با پطشک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا علت وجود اختلال در نعوظ را بررسی کند.

به خاطر داشته باشید که ارتباط بین ناتوانی جنسی و ناباروری یک ارتباط کاملا متقابل می باشد.

اختلال نعوظ
عواملی که سبب اختلال نعوظ می شوند

درمان اختلال نعوظ

متاسفانه بسیاری از زوج ها نمی دانند که علت اصلی عدم نعوظ می تواند نقش بسیار مهمی در دروان آن داشته باشد.

روش های درمانی که برای این اختلال وجود دارند درمان های غیر اختصاصی و درمان های اختصاصی می باشند. برخی از روش های درمانی اختلال نعوظ عبارتند از:

  1. تغییر سبک زندگی
  2. تجویز یک سری از داروها
  3. واکیوم
  4. روان درمانی
  5. پروتز
  6. تزریق کردن دارو داخل آلت
  7. جراحی عروق
آیا عدم نعوظ موجب ناباروری می شود؟
درمان اختلال نعوظ
در نهایت اینکه

به عنوان حُسن ختام باید در پاسخ به این سوال که آیا عدم نعوظ موجب ناباروری می شود؟ بگوییم، اختلال نعوظ به خاطر مشکلاتی که برای فرد ایجاد می کند می تواند منجر به ناباروری در او نیز شود.

این اختلال به صورت متناوب در افراد ایجاد می شود و اصلا اینگونه نیست که خودبه خود بهبود پیدا کند. فراموش نکنید که افزایش سن سبب پیشرفت این اختلال می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اختلال نعوظ، راه های پیشگیری و نحوه درمان آن می توانید از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به آیا عدم نعوظ موجب ناباروری می شود؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا اختلال نعوظ به معنای تعداد کم اسپرم است؟” number=”1″]

علائم کم اسپرم ممکن است شامل موارد زیر باشد: مشکلات عملکرد جنسی، میل جنسی کم یا مشکل در حفظ نعوظ (اختلال نعوظ)

[/faq_item][faq_item title=”آیا مردان مبتلا به ED می توانند بارور باشند؟” number=”2″]اختلال نعوظ حدود 152 میلیون مرد را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند باروری را تحت تأثیر قرار دهد زیرا بدون نعوظ یا انزال، اسپرم نمی تواند وارد رحم زن شود.

[/faq_item][faq_item title=”شایع ترین مشکل ناباروری در مردان چیست؟” number=”3″]مشکلات تولید اسپرم سالم شایع ترین علل ناباروری مردان است. اسپرم ممکن است نابالغ باشد، شکل غیرعادی داشته باشد یا قادر به شنا نباشد.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =