سکستراپی » مقالات سکستراپی » آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی

آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی

آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی

تاثیر پورنوگرافی در زندگی زناشویی

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که آیا پورنوگرافی می تواند اثر منفی بر روی زندگی زناشویی بگذارد. در واقع پورنوگرافی نوعی رسانه می باشد که سبب تحریک جنسی در فرد تماشا کننده نیز می شود. ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی به گفتگو بپردازیم. تماشای فیلم های پورن در زوجین سبب پرخاشگری، تعاملات جنسی نیز رخ دهد.

تاثیر پورنوگرافی در زندگی زناشویی
تماشا فیلم های پورن

نتایج یا آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی کدام است؟

بهتر است قبل از اینکه به تماشای پورنوگرافی بشنید به نتایج و اثرات منفی در زندگی زناشویی خود بنگرید. از مهم ترین آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی در زیر اشاره شده است.

  • جدا شدن در هنگام رابطه جنسی
    باید بگوییم یکی از اثرات منفی پورنوگرفی آن است که باعث می شود از رابطه جنسی اجتناب کنید.
  • کاهش احساس عزت نفس و عزت نفس با تماشای پورنوگرافی
  • منحرف شدن از رابطه های جنسی یا تمایل به رابطه جنسی خشن
  • وابستگی به هرزه نگاری
    باید بگوییم افرادی که فیلم های پورن را تماشا می کنند به مرور زمان به آن وابسته می شوند و همین عامل هرزه نگاری در فرد سبب تحریک جنسی می شود و سبب می شود مشغولیت ذهنی زیادی برای فرد ایجاد کند. هم چنین در این فراد احتمال دارد که بی دلیل دلهره و اضطراب پیدا کنند.
  • سوق به سمت باور های اشتباه در رابطه جنسی با همسر
  •  با توجه به تحقیقاتی که محققان بر روی این مورد انجام داده اند پی برده اند که یکی از آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی می تواند باعث تغییر در نگرش ها، باور های جنسی نیز شود و همین عامل سبب می شود که رفتار جنسی فرد به طور کامل تغییر پیدا کند.
  • کاهش روابط اجتماعی
    افرادی که به پورنوگرافی وابسته شده اند به مرور زمان باعث کاهش روابط اجتماعی نیز می شود. هم چنین در بیشتر این افراد بی حوصلگی نمایان است.

سایر عوارض و عواقب آسیب پورنوگرافی

  • خودارضایی شدید یکی از آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی سبب خودارضایی در زوجین نیز می شود تماشا فیلم های پورنو گرافی سبب می شود که تمایل زیادی به خود ارضایی نیز پیدا کند و تا زمانی خود ارضایی را انجام ندهد دچار دلهره و اضطراب می باشند.

    عوارض و عواقب آسیب پورنوگرافی
    گفتگو در مورد پورنو گرافی
  • احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی
    یکی دیگر از آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی می توان که احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال میتوان به بیماری ایدز اشاره کرد.
  • مشکلات کاری و کاهش تعهد شغلی
    افرادی که به پورنو گرافی علاقه مند شده اند حتی در محیط کاری به دنبال تماشای اینگونه فیلم ها می باشند و بنابراین بیشتر وقت خود را به دیدن صحنه ها در ساعت کاری خود اختصاص می دهند و همین عامل باعث می شود که با کمبود وقت و ایجاد مشکلات در کار مواجه شوید.
  • سستی ایمان
    افرادی که به سوی پورنو گرافی می روند، می توان گفت در ایمان آنان سستی نیز به وجود می آیند. زیرا همه ما میدانیم تماشای آن سبب تحریک به طور افراطی نیز می باشد.

راه های درمان اعتیاد به فیلم پورنو گرافی

برای اینکه بتوانیم از آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی جلوگیری کنیم باید اقدام به درمان آن کنیم یکی از بهترین راه برای درمان آن است که به یک درمانگر یا سکستراپ مراجعه کنند در این زمان فرد سکستراپ برای شما یک سری جلسات را تنظیم می کنید و با مشورت هایی که به شما می دهد به راحتی مشکل شما را درمان می کند. هم چنین در زیر به راه هایی می توان با انجام آن اعتیاد به فیلم پورن را درمان کند، اشاره شده است.

راه های درمان اعتیاد به فیلم پورنو گرافی
افسردگی با تماشا فیلم پورن
  • پاک کردن تمامی فیلم های پورن در گوشی و کامپیوتر
  • مشغول کردن خود به ورزش
  • خواندن کتاب
  • سعی کنید حد در امکان تنها نمانید.
  • گوش دادن به موسیقی

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در مقاله درباره آسیب های پورنوگرافی بر زندگی زناشویی بیان شد پی بردیم که عوارض و یا تاثیرات منفی زیادی می تواند در زندگی زناشویی ایجاد کند که در مقاله به تمامی آنها نیز اشاره شده است. اما برای درمان آن می توانید به یک درمانگر یا یک سکستراپ با تجربه نیز مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. پیامدهای پورنوگرافی در زندگی زناشویی چیست؟
    از مهم ترین پیامدهای آن می توان به وابستگی به هرزه نگاری، ایجاد باورها و نگرش های غلط، کاهش روابط اجتماعی نیز اشاره کرد.
  2. چه راهکار هایی برای درمان ترک پورنو گرافی در زندگی زناشویی وجود دارد؟
    بهترین راهکار برای درمان پورنو گرافی مشاوره با یک سکستراپ می باشد.
  3. آیا با ورزش کردن می توان از می توان از دیدن فیلم های پورن خودداری کرد؟
    بله. بهتر است در حین ترک، خود را به یکسری کارها مشغول کنید.
چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =