سکستراپی » مقالات سکستراپی » علت خارش پس از رابطه جنسی چیست؟

علت خارش پس از رابطه جنسی چیست؟

خارش پس از رابطه جنسی

 یکی از مشکلاتی که در رابطه زناشویی به وجود می آید خارش پس از رابطه جنسی می باشد که پس از رابطه جنسی شروع می شود. برخی فکر می کنند که این مسئله یک نوع بیماری می باشد ولی باید بگوییم که اصلا بیماری نیست.

دراین مقاله به بررسی علل و راه های درمان آن خواهیم پرداخت. چیزی که باعث ایجاد خارش پس از رابطه جنسی می باشد مشکلات محتلفی هستند که برای واژن به وجود می آیند.

می خواهیم بدانیم علت خارش پس از رابطه جنسی چیست؟ با توجه به این موضوع که این علائم اثرات طبیعی ندارند می توانند نشان دهنده این موضوع باشند که در ناحیه واژن شما مشکلی وجود دارد. بنابراین شما در چنین شرایطی باید به مراکز مشاوره و کلینیک سکستراپی مراجعه کنید و از خدمات و مشاوره آن ها  بهره مند شوید.

علت خارش واژن
خارش واژن

علت خارش پس از رابطه جنسی چیست؟

خارش در ناحیه واژن یک مسئله ناخوشایند و گاها درد ناک می باشد که معمولا پس از اتمام رابطه جنسی و بعد از تماس واژن با مواد بهداشتی تحریک کننده، عفونت واژن و یا پس از یائسگی به وجود می آید. البته لازم به ذکر است که بگوییم این مسئله  در برخی مواقع به خاطر بیماری های پوستی و از راه جنسی ظاهر می شود.

به خاطر داشته باشید در صورتیکه پس از رابطه جنسی احساس خارش در ناحیه واژن خود کردید و تا چند روز این موضوع ادامه داشت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک متخصص می تواند علت دقیق این موضوع را تشخیص داده و درمان مناسبی را برای شما در نظر بگیرد

مشکلات خارش پس از رابطه جنسی

مشکلات مختلف می توانند باعث سوزش و خارش بیش از اندازه و عفونت در ناحیه واژن شوند گاهی هم امکان دارد که علائم گفته شده هیچ ارتباطی با رابطه جنسی شما نداشته باشند در اینجا به برخی از مشکلات خارش پس از رابطه جنسی پرداخته ایم.

  • عفونت قارچی
  • انگل مردان
  • کاندوم
عفونت قارچی
مشکلات پس از رابطه جنسی

عفونت قارچی

خارش بیش از اندازه در ناحیه واژن از جمله نشانه های عفونت قارچی می باشد که بسیار هم رایج است از جمله علائم دیگر عفونت قارچی عبارتند از: ترشحات غلیظ و سفید رنگ و متورم شدن لبه های واژن.

گاهی عفونت قارچی به واسطه رابطه جنسی به وجود می آید البته این موضوع همیشگی نمی باشد زیرا دخترانی که مجرد هستند و رابطه جنسی را تجربه نکرده اند نیز ممکن است به این بیماری دچار شوند. ما به شما توصیه می کنیم در صورتیکه با چنین مسئله ای مواجه بوده اید و به آن توجه چندانی نداشته اید حتما به پرشک متخصص مراجعه کنید .

افرادی که به صورت مداوم با عفونت های قارچی آلوده می شوند طبق نظر پزشک متخصص می توانند از داروها و کرم های ضد قارچی و یا شیاف واژن استفاده نمایند.

انگل مردان

مطلب بعدی که درباره علت خارش پس از رابطه جنسی چیست؟ باید به آن اشاره داشته باشیم انگل مردان می باشد. این انگل در واقع انگلی تک سلولی می باشد که می تواند در غده پروستات مردان زندگی کند و موجب علائمی همچون بروز کف، مانند زرد و سبز و خارش شود. باید بگوییم که این مسئله بدون تشخیص پزشک و دارو مناسب درمان نمی شود و در صورتیکه بعد از رابطه جنسی دچار خارش های مداوم و خسته کننده شدید حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را به درستی و با آزمایش های لازم تشخیص دهد.

کاندوم

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری در رابطه های جنسی خود می تواند یکی از علت های خارش بعد از رابطه جنسی باشد. از آنجایی که جنس کاندوم ها لاتکس و پلاستیک می باشد ممکن است بسیاری از خانم ها به این دو ماده حساسیت داشته باشند و بعد از رابطه واژن حساس آن ها به خارش بیافتد. از آنجایی که حساسیت لاتکس یک مشکل بسیار جدی است  ممکن است نشانه های کشنده و بسیار خطرناکی داشته باشد. توصیه ما به این دسته از افراد این است که از کاندوم های غیر لاتکس و یا سایر وسایل ضد بارداری استفاده نمایند.

علت خارش پس از رابطه جنسی چیست؟
درمان خانگی خارش واژن

بررسی علت های دیگر خارش واژن

  • فعالیت سلول پیش سرطانی
  • عفونت انگلی پین ورم
  • بیماری های پوست مانند پسوریازیس
  • شپش
  • لیکن اسکلروزیس که همراه با علائم سفید خارش، اطراف واژن است.

درمان خارش واژن در منزل

عنوان کردیم که خارش بعد از رابطه جنسی مسئله ای است که اگر توجه به آن نشود می تواند عوارض خطرناکی را در بر داشته باشد و از آن جایی که خارش واژن یک مشکل رایج در زنان می باشد جالب است که بدانید برای درمان آن می توانید در منزل از ماست، نمک و یا سرکه سیب استفاده نمایید

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هجده =