سکستراپی » مقالات سکستراپی » دلایل دلزدگی جنسی یا کسالت جنسی چیست؟

دلایل دلزدگی جنسی یا کسالت جنسی چیست؟

دلایل دلزدگی جنسی یا کسالت جنسی چیست؟

دلزدگی جنسی چیست؟

یکی دیگر از مواردی که در رابطه جنسی بسیار حائز اهمیت می باشد تمایل جنسی به رابطه جنسی در هر دو زوج می باشد. اما باید بگوییم موارد زیادی که موجب دلزدگی جنسی یا کسالت جنسی نیز می شود. ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد دلایل دلزدگی جنسی یا کسالت جنسی چیست، به گفتگو بپردازیم. ناگفته نماند زمانی که دلایل این موضوع را بیابیم به راحتی می توان آن را درمان کرد و یک رابطه جنسی با لذتی را همسر خود داشته باشیم. هم چنین برای درمان دلزدگی جنسی می توانید به کلینیک سکستراپی مراجعه کنید.

علائم دلزدگی جنسی

حتما هر نوع بیماری با علائمی می تواند همراه باشد بنابراین علائم دلزدگی جنسی یا کسالت جنسی را جدی بگیرید. از برخی از نشانه های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

علائم دلزدگی جنسی
دلزدگی جنسی
  • اشتیاق میل جنسی در بین یکی از دو نفر
  • بی میلی نسبت به انجام خودارضایی
  • عدم وجود اندیشه های جنسی و فانتزی
  • بی میلی در برقراری با هر گونه فعالیت جنسی

مهم ترین علت های دلزدگی جنسی یا کسالت جنسی چیست؟

از مهم ترین عامل ها می توان به موانع روحی و جسمی نیز اشاره کرد. که می تواند بر میل جنسی فرد اثر مستقیم بگذارد. از مهم ترین علت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تغییرات هورمونی بر میل جنسی

باید بگوییم یکی از مهم ترین علت های دلزدگی در زنان می تواند تغییرات هورمونی مختلف باشد. به عنوان مثال دوره یائسگی یکی از دوره های اختلال کم میلی جنسی به حساب می آید.

بی حوصلگی در رابطه جنسی

یکی دیگر از دلایل دلزدگی در رابطه جنسی می توان بی حوصلگی را به شمار آورد. حتما میدانید برای اینکه یک رابطه جنسی خوبی را تجربه کنید باید حتما یک معاشقه خوبی داشته باشید. بنابراین برای معاشقه کردن باید حتما یک حوصله زیادی را به خرج دهیم. اما برخی از افراد در این زمان حوصله انجام و توانایی این کار را ندارند. در این زمان باید حتما به سکستراپی مراجعه کنید.

بی حوصلگی در رابطه جنسی
بی حوصلگی بانوان در رابطه جنسی

انجام روابط جنسی برای رفع خستگی

بسیاری از افراد رابطه جنسی را برای رفع خستگی انجام می دهند و همین عامل سبب می شود که دلزدگی جنسی در بین زوجین به وجود بیاید.

مسئولیت پذیری

گاها این امکان وجود دارد که در طول زندگی برای همسر خود مشکلی پیش بیاید. در این زمان باید او را درک کنید و اگر مشکلی وجود دارد آن را به زمان دیگر موکول کنید. بنابراین اگر زن و مرد در این دوره با یکدیگر همکاری نداشته باشند، کسالت جنس یا دلزدگی جنسی نیز به وجود می آید. بنابراین در زندگی زناشویی باید حتما مسئولیت پذیری نیز وجود داشته باشد.

آیا سبک زندگی بر میل جنسی تاثیر دارد؟

از اصلی ترین عامل هایی که سبب دلزدگی جنسی نیز می شود، می توان به نوع سبک زندگی اشاره کرد. به عنوان مثال زمانی که همسرمان از سرکار به خانه باز می گردد می توانید به آن یک قهوه کافئین دار بدهید. نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد آن است که مصرف دخانیات سبب کاهش میل جنسی می شود.

درمان کسالت جنسی

باید بگوییم که این بیماری به روش های مختلفی نیز قابل درمان می باشد. قبل از اینکه بخواهیم این بیماری را درمان کنیم ابتدا باید منش اصلی آن را پیدا کنیم. بنابراین در زیر به چند روش درمانی آن اشاره شده است. در این زمان باید به سکستراپ مراجعه کنید.

درمان کسالت جنسی
رفتار غیر محبت آمیزانه در رابطه جنسی
  • استفاده از مصرف دارو
    یکی از راه های درمان دلزدگی جنسی استفاده از داروهای مخصوص نیز می باشد با استفاده از آن داروها که توسط پزرشک برای افزایش میل جنسی شما نیز تجویز می شوند
  • هورمون درمانی
    همانطور که در بالا بیان شد پی بردیم که یکی از دلایل کسالت جنسی می تواند اختلال در هورمونها باشد در این زمان پزشکان برای رفع خشکی واژن، قرص استروژن را تجویز می کنند
  • تغییر سبک زندگی
    بهتر است کمی به سبک زندگی خود فکر کنیم و برخی عواملی که در آن سبب کاهش میل جنسی که شود را حذف کنیم. از جمله می توان به عدم مصرف سیگار اشاره کرد.

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در مقاله درباره دلزدگی جنسی بیان شد پی بردیم که می تواند عوامل مختلفی در دلزدگی جنسی وجود دارد از جمله می توان به اختلال در هورمون ها، اثر سبک زندگی و بی حوصلگی نیز اشاره کرد. هم چنین در این مقاله به راه های درمان آن نیز اشاره شده است.

سوالات متداول

  1. اصلی ترین دلایل دلزدگی جنسی چیست؟
    از اصلی ترین دلایل آن می توان اختلال در هورمونها، نوع سبک زندگی و بی حوصلگی نیز اشاره کرد.
  2. علائم کسالت جنسی چیست؟
    از آنجایی که این کسالت می تواند از وجود یک بیماری خاص باشد اما می توان به علائمی نظیر خودارضایی، بی میل بودن به برقراری رابطه جنسی و… اشاره نمود.
  3. در صورت کسالت جنسی باید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟
    برای دلزدگی جنسی ابتدا باید به سکستراپی مراجعه کنیم تا توسط آن بتوانیم مشکل جنسی را برطرف نماییم.
3.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =