سکستراپی » مقالات سکستراپی » آیا آسیب بیضه مردانه باعث ناباروری می شود؟

آیا آسیب بیضه مردانه باعث ناباروری می شود؟

آسیب بیضه مردانه باعث ناباروری می شود

بسیاری از زوج هایی که برای تشخیص مشکلات ناباروری به کلینیک سکستراپی دکتر نحات مراجعه می کنند سوالات متعددی در ذهن خود دارند که آن ها را با مشاوران درمیان میگذارند تا بتوانند به پاسخ های مناسبی دست پیدا کنند. یکی از متداولترین سوالاتی که از جانب مراجعه مطرح می شود این است که آیا آسیب بیضه مردانه باعث ناباروری می شود؟ عوارض آسیب و صدمه به بیضه چگونه اتفاق می افتد؟

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این مسئله بدانید.

غده تناسلی مردانه را چه می نامند

باید بگوییم که به غده تناسلی در مردان که کار آن تولید اسپرم و تستوسترون می باشد بیضه نام داد.

این عضو در بدن آقایون نقش بسیار مهمی در باروری آن ها دارد. تورم و درد در بیضه ها می تواند ناشی از عوامل زیادی باشد.

نادیده گرفتن دردها و تورم ها در این ناحیه می تواند مشکلات بزرگتری را برای آقایون به همراه داشته باشد.

عواملی که باعث آسیب به بیضه آقایون می شوند علاوه بر اینکه بر باروری آن ها اثر می گذارند می توانند بر توانایی تولید آن ها نیز تاثیر گذار باشند.

علائم درد بیضه
درد بیضه

علل متداول تورم در بیضه ها و درد در بیضه ها

  • ترومای فیزیکی
  • پیچ خوردگی بیضه
  • اپیدیدیمیت
  • سرطان بیضه

در متن بالا اشاره ای به متداول ترین عللی که منجر آسیب دیدگی بیضه در آقایون می شود اشاره کرده ایم.

در ادامه درباه هر یک از آن ها به اختصار اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم تا بتوانید راحتر پاسخ این سوال که آیا آسیب بیضه مردانه باعث ناباروری می شود؟ را بدست آورید.

ترومای فیزیکی

اولین علل از علت هایی که باعث آسیب بیضه آقایون می شود ترومای فیزیکی می باشد. آقایون به خوبی این موضوع را می دانند که بیضه ها در برای هر نوع ضربه ای حساس می باشند.

آسیب ها و ضربه هایی که به بیضه وارد می شود درد شدیدی به همراه خواهد داشت که معمولا موقتی بوده و با مرور زمان از بین خواهد رفت.

سوال اصلی اینجاست که اگر درد ناحیه بیضی به خودی خود برطرف نشود چه باید کرد؟

اگر درد کاهش پیدا نکنید و تورم و کبودی بیضه و کیسه بیضه را به همراه داشته باشد باید به مراکز سکستراپی و پزشک متخصص مردان مراجعه کنید.

لازم است بدانید که در اغلب موارد که نادر هم می باشند آسیب دیدگی بیضه منجر به نشت خون به کیسه بیضه خواهد  شد که در چنین مواردی ممکن است برای جلوگیری از ناباروری به جراحی نیاز باشد.

پیچ خوردگی بیضه

اما علت بعدی که باعث آسیب بیضه مردانه می شود پیچ خوردگی این ناحیه می باشد. شاید برایتان این موضوع سوال برانگیز باشد.

پیچیدگی این ناحیه در داخل کیسه بیضه می باشد که به دلایل ضربات فیزیکی رخ می دهد.

همچنین پیچ خوردن بیضه می تواند در جریان خون به بیضه اختلال ایجاد کند و حتی منجر به “مرگ” بیضه شود که در چنین مواردی درد در بیضه منجر به ناباروری شود.

این نوع آسیب دیدگی بیشتر در نوزادان و کوکان بین 12 تا 18 سال بیشتر رخ می دهد.

درد بیضه در مردان
علت درد بیضه در مردان

اپیدیدیمیت

اپیدیدیمیت معمولاً نتیجه یک عفونت است و از شایع ترین علت های درد بیضه می باشد که در افراد بالای 18 سال بیشتر مشاهده شده است.

لازم به ذکر است که در بیشتر موارد اپیدیدیمیت به خاطر بیماری های مقاربتی از قبیل کلامیدیا یا سوزاک به وجود می آید.

فراموش نکنید اگر این مشکل منجر به تشکیل بافت اسکار در اطراف بیضه ها احتمال دارد که خود به خود از خروج اسپرم جلوگیری کرده و باعث ناباروری شود.

سرطان بیضه

اما آخرین علل از آسیب های ناحیه بیضه، سرطان بیضه می باشد که با درد همراه می باشد.

البته جای نگرانی نیست چرا که این نوع از سرطان قابل درمان می باشد. حتی اگر در طول درمان نیاز به برداشتن یک بیضه باشد، بیضه دیگر همچنان اسپرم تولید می کند و بنابراین احتمال باروری بیشتر می باشد.

آسیب و صدمات بیضه چگونه سبب ناباروری در مردان می شود؟

با توجه به مواردی که در مطالب بالا به آن ها اشاره کرده ایم بدون شک باید تا حدودی به پاسخ این سوال که آیا آسیب بیضه مردانه باعث ناباروری می شود؟ رسیده باشید.

حال در این بخش می خواهیم به چگونگی این موضوع اشاره داشته باشیم. معمولا آسیب های بیضه از راه های مختلف باعث ناباروری در مردان میشود.

شایع ترین این آسیب ها عبارتند از:

  1. اشکال در اسپرم سازی
  2. کوچک شدن بیضه
  3. از دست رفتن بیضه
درد بیضه
درمان درد بیضه
در نهایت اینکه

ما سعی کردیم تا در این مقاله به این پرسش شما عزیزان پاسخ دهیم که آیا آسیب بیضه مردانه باعث ناباروری می شود؟ و اینکه عوارض آسیب و صدمه به بیضه چگونه اتفاق می افتد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران مرکز ما از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به آیا آسیب بیضه مردانه باعث ناباروری می شود؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا درمانی برای ناباروری مردان وجود دارد؟” number=”1″]درمان های ناباروری مردان عبارتند از: جراحی. به عنوان مثال، واریکوسل را اغلب می توان با جراحی اصلاح کرد یا مجرای دفران انسدادی را ترمیم کرد. [/faq_item][faq_item title=”باروری مردان در چه سنی کاهش می یابد؟” number=”2″]باروری مردان معمولاً در سنین 40 تا 45 سالگی هنگامی که کیفیت اسپرم کاهش می یابد شروع به کاهش می کند. افزایش سن مرد شانس کلی بارداری را کاهش می دهد و زمان تا بارداری و خطر سقط جنین و مرگ جنین را افزایش می دهد.[/faq_item][faq_item title=”آیا مردی با تعداد اسپرم صفر می تواند زن را باردار کند؟” number=”3″]داشتن تعداد کم اسپرم، احتمال بارور شدن تخمک همسرتان توسط یکی از اسپرم‌ها و در نتیجه بارداری را کاهش می‌دهد. با این وجود، بسیاری از مردانی که تعداد اسپرم پایینی دارند، هنوز هم می توانند صاحب فرزند شوند.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =