سکستراپی » مقالات سکستراپی » چرا زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند؟

چرا زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند؟

افسردگی جنسی

اغلب خانم ها بعد از رابطه جنسی دچار افسردگی می شوند و احساس بسیار بدی دارند و علت این مسئله را هم نمی دانند. یکی از مطالعاتی که اخیرا در زمینه انجام شده است نشان داده که این مسئله غیر معمول نمی باشد. محققان معتقد هستند این وضعیت یک بی قراری بعد از مقاربت می باشد که در بین 10 درصد خانم ها وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببشتر درباره اینکه چرا زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند؟ بدانید

افسردگی بعد از ربطه جنسی

همه ما بعد از برقراری یک رابطه جنسی احساس سرحالی و انرژی بسیاری انتظار داریم. اما متاسفانه باید بگوییم که برخی از افراد مخصوصا خانم هایی هستند که بعد از داشتن یک رابطه جنسی احساس افسردگی می کنند و هیچگونه حس خوبی ندارند.

باید بگوییم که این مسئله هیچ ارتباطی با احساس خیالی در مورد کیفیت رضایت از رابطه جنسی ندارد. بلکه هیجانات فرد به صورت منفی در وجود آن جاری شده و باعث تعجب فرد شده است که چرا بعد از رابطه جنسی تا این حد احساس بدی دارد و نمی تواند از رابطه ای که داشته است لذت کافی را ببرد.

علت افسردگی بعد از رابطه جنسی
افسردگی بعد از رابطه جنسی

علائم افسردگی بعد از رابطه جنسی

علائمی که درباره افسردگی بعد از رابطه جنسی می توانیم به آن اشاره داشته باشیم این است که فرد بعد از رابطه احساس افسرده بودن دارد که این یک واکنش منفی می باشد که به دنبال ارگاسم به وجود آمده است و نمی تواند دلیل خاص دیگری داشته باشد.

این امکان وجود دارد که تا چندین روز فرد در چنین حالتی باشد و نخواهد وارد رابطه جنسی شود.

در صورتی که مدت زمان این حس افسردگی در شما بیشتر شد تا جایی که احساس کردید دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارید باید حتما به یک سکستراپی مراجعه کنید تا با مشاوره های جنسی که روی شما صورت می گیرد مشکل شما حل شده و از حالت افسردگی خود رهایی یابید.

چرا زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند

طبق تحقیقات بدست آمده مشخص شده است که بیشتر خانم ها دچار افسردگی بعد از رابطه جنسی می شوند اما واقعیت این است که مردها نیز دچار چنین حالتی می شوند و دلیل واقعی هنوز برای این مسئله مشخص نشده است.

اما آمارها نشان داده اند که علت آن می تواند فرارسان های عصبی باشند که در مغز وجود دارند و مسئول تاثیر احساس خوب در افراد می باشد.

اما این مسئله که چرا زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند؟ می تواند دلایل مختلف بسیاری داشته باشد. یکی از این دلایل می تواند سابقه مورد تجاوز قرار گرفتن آن ها در دوران کودکی باشد که متاسفانه خاطره بدی را در ذهن آن ها به وجود آورده است و برای رهایی از این مسئله نیاز به مشاوره های قبل از ازدواج می باشد. زیرا در صورت درمان نشدن این ترس نمی توانند رابطه زناشویی موفقی داشته باشند.

رابطه جنسی
ترس از رابطه جنسی

صحبت با همسرتان درباره افسردگی بعد از رابطه جنسی

افسردگی بعد از رابطه جنسی هم مانند هر مشکل دیگری نیاز به درمان دارد و باید در این زمینه حتما با همسر خود صحبت کنید و او را در جریان این مسئله قرار دهید زیرا در صورتیکه او این موضوع را نداند بلافاصله بعد از رابطه جنسی احساس خواهد کرد که شما در برقراری رابطه با او مشکل دارید و از او راضی نیستید.

شاید بگویید که اصلا این موضوع را در مقابل همسرتان به روی خود نخواهید آورد. ولی باید بگوییم که هر چقدر هم تلاش کنید که احساس منفی خود را پنهان کنید او باز هم متوجه حالت نگران شما خواهد شد و  تمام این مسائل می توانند دلیلی شوند برای اینکه زندگی زناشویی شما  دچار مشکل شود.

پس بهترین کار این است که درباره مسئله افسردگی خود بعد از رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید و به او این اطمینان را دهید که احساس بد شما هیچگونه ارتباطی با کیفیت رابطه جنسی و احساس شما نسبت به همسرتان ندارد.

شما می توانید از همسر خود بخواهید تا دراین زمینه شما را حمایت کند و با مراجعه به مراکز سکستراپی مشکل موجود را برطرف نمایید.

افسردگی بعد از رابطه جنسی
علائم افسردگی بعد از رابطه جنسی
در نهایت اینکه

افسردگی مسئله ی نیست که به راحتی آن را کنار بگذارید چه برسد به افسردگی بعد از رابطه جنسی. بنابراین باید برای این مسئله راه حلی پیدا کنید.

فراموش نکنید که حتی نادیده گرفتن علائم کوچک هم می توانند مشکلات بزرگی را در زندگی زناشویی شما به وجود آورند.

پس بهترین کار این است که برای رسیدن به پاسخ اینکه چرا زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند؟ به یک متخصص سلامت جنسی مراجعه کنید تا نیاز شما را به خوبی شناسایی کرده و راه حل مناسبی را به شما پیشنهاد دهد.

[faq title=”سوالات مربوط به چرا زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”بعد از رابطه جنسی چه احساسی برای یک زن اتفاق می افتد؟” number=”1″]

در صورت ارگاسم، هورمون های دیگری نیز مانند پرولاکتین ترشح می شوند. روی هم رفته این هورمون ها می توانند احساسات بسیار شدیدی ایجاد کنند. پس از پایان فعالیت جنسی، این سطح هورمون کاهش می یابد. این می تواند برخی از احساسات غیر منتظره را ایجاد کند به ویژه اضطراب.

[/faq_item][faq_item title=”چرا مردان پس از انزال احساس بدی دارند؟” number=”2″]پرولاکتین، دوپامین را که یک ماده شیمیایی کلیدی در میل و انگیزه است سرکوب می کند و با خواب آلودگی و احساس رضایت جنسی ارتباط دارد. بنابراین نوعی تحریک کننده است و به طور موقت میل مردان به رابطه جنسی را کاهش می دهد.
[/faq_item][faq_item title=”مردان هر چند وقت یکبار به رابطه جنسی نیاز دارند؟” number=”3″] یک بار در هفته یک قاعده رایج است. این آمار کمی به سن بستگی دارد: افراد 40 تا 50 ساله معمولاً در حدود این حد اولیه قرار می گیرند، در حالی که افراد 20 تا 30 ساله به طور متوسط ​​هفته ای دو بار تمایل دارند.[/faq_item][/faq]

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 10 =