سکستراپی » مقالات سکستراپی » میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه

میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه

عوارض میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه

 دوران عادت ماهانه در خانم ها از جمله دوران هایی می باشد که هورمون های بیشری در بدن تغییرات بسیاری گرفته و با تغییر هورمون ها میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه نیز دستخوش تغییرات بسیاری می شود. با تغییر هورمون ها در این دوران تمایل به میل جنسی در خانم ها نیز تغییر می کند حتی در این دوره از زندگی خانم ها احساسی که نسب به همسرشان دارند نیز دچار تغییر می شود.

دلیل تغییر هورمونی در دوران قاعدگی

تغییر هورمون ها در دوران قاعدگی خانم ها تاثیرات بسیار زیادی را بر روی سیستم بدن آن ها دارد و دقیقا همین مورد است که میزان تحریک پذیری را در آن ها بالا و پایین می برد.

شاید برای شما این سوال بارها پیش آمده باشد که مناسب ترین و بهترین زمان برای برقراری رابطه جنسی با همسرتان چه زمانی می باشد؟

بهترین پاسخی که می توانم در جواب شما بدهم این است که بهترین زمان در حین تخمک گذاری می باشد دقیقا زمانی که خانم ها میزان باروری بالاتری را دارند.

پاسخ دیگری که در جواب به سوال شما می توانم بدهم این است که زمانیکه تخمک گذاری در بدن خانم ها در حال بروز می باشد علائم تحریک پذیری بالاتری را خانم ها از خود نشان می دهند و این تنها زمانی می باشد که در طول یک ماه خانم ها توانایی باردار شدن را دارا می باشند که این مسئله بین 12 تا 24 ساعت بیشتر دوام ندارد.

هورمون هایی که در چنین حالتی ترشح می شوند باعث می شود خانم ها در شرایط حساس بالایی قرار گیرند تا جایی که حس بویایی و لامسه آن ها نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: درمان واژینیسموس

 تغییر هورمونی در دوران قاعدگی
افزایش میل جنسی دوران قاعدگی

میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه

شاید میزان روزهای بعد و قبل قاعدگی یکسان نباشند و به همین دلیل است که به طور دقیق نمی توان گفت که میزان میل جنسی در دوران قاعدگی در وسط دوره می باشد.

در حین تخمک گذاری می باشد که خانم ها بیشتری تمایل را به برقراری رابطه با همسر خود دارند.

میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه در بالاترین میزان خود قرار دارد و زمان تخمک گذاری در واقع اوج زمانی است که خانم ها بیشترین تمایل و رفتار تحریک آمیزی را از خود نشان می دهند هرچند که این موضوع ممکن است برخلاف طبیعت همیشگی خانم ها باشد.

اگر در زمان قاعدگی مشکل حادی به وجود نیاید به طور قطع خانم ها به طور فعالانه به دنبال رابطه جنسی در این زمان می باشند.

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که میزان خیانت هایی که از جانب خانم ها صورت می گیرد در همین زمان اتفاق افتاده است بنابراین برای اینکه بتوانید دام زندگی خود را بخوبی حفظ نمایید و در زندگی و رابطه زناشویی خود با مشکل مواجه نشوید می توانید با مشاوره های زوج درمانی و یا شرکت در جلسات سکستراپی نیاز همسر خود را در این دوران به خوبی برآورده سازید.

آیا نیاز است در دوران قاعدگی از مواد ضدباری استفاده شود؟

این موضوع کاملا روشن است که در زمان قاعدگی هنگامی که وارد رابطه جنسی می شوید امکان بارداری صفر است. بنابراین بدون هیچگونه نگرانی از بابت اینکه به طور ناخواسته باردار شوید می توانید  اقدام به رابطه جنسی داشته باشید و نیازی به استفاده از وسایل و یا حتی داروهای ضد باردای نمی باشد.

چگونگی رابطه جنسی دوران قاعدگی
رابطه جنسی دوران قاعدگی

رابطه جنسی در دوران قاعدگی به سلامتی صدمه می زند؟

بدون شک این موضوع را به خوبی می دانید که خون یکی از مناسب ترین محیط ها برای به وجود آمدن و رشد بیماری های عفونی می باشد. بنابراین در صورت آلودگی یکی از طرفین به عامل عفونی امکان انتقال به فرد دیگر در زمان قاعدگی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این مواردی که به آن ها اشاره ای داشته ایم داشتن رابطه در دوران قاعدگی ممکن است یکی از عوامل بیرون ریختن تب خال های تناسلی در زنان نیز باشد.

میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه
عوارض رابطه جنسی دوران قاعدگی
در نهایت اینکه

درباره اینکه میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه بیشتر می شود یا کمتر باید بگوییم که بسته به شریک زندگی شما دارد. میل جنسی در این دوران می تواند برای برخی از خانم ها بسیار زیاد باشد و برای برخی میزان این تمایل کمتر خواهد بود.

بنابراین اگر در این دوران شریک جنسی شما تمایلی به برقراری رابطه با نداشت نباید به آن خرده بگیرید زیرا این مسئله کاملا طبیعی می باشد و اصلا اختلال جنسی به حساب نمی آید.

مشاوران مرکز ما از طریق سایت drnejatclinic.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

[faq title=”سوالات مربوط به میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا برقراری رابطه جنسی در پریودی ایجاد آسیب می‌کند؟” number=”1″]

برقراری رابطه جنسی در پریودی به دلایل مختلفی توصیه نمی‌شود. انجام این کار، ممکن است با ایجاد برخی آسیب‌های جسمی و روحی همراه باشد. از این میان می‌توان به احتمال ابتلا به بیماری‌های نظیر کلامیدیا، سیفلیس، سوزاک، HIV و تبخال تناسلی اشاره کرد.

[/faq_item][faq_item title=”آیا امکان بارداری در دوران قاعدگی وجود دارد؟” number=”2″]در دوران قاعدگی، شانس بارداری بسیار پائین است؛ با این حال، غیر ممکن نیست.
[/faq_item][faq_item title=”مضرات نزدیکی در زمان عادت ماهانه چیست؟” number=”3″]ایجاد عفونت و انتقال بیماری های مقاربتی[/faq_item][/faq]

3/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه»

  1. فکر میکنم توضیحات در این مورد، جامع و کافی و ساده است چرا که متاسفانه اغلب افراد جامعه تحصیلکرده نیستند و اگر علمی به این موضوعات پرداخته شود ممکن است برای همه قابل هضم و درک نباشد. از مطالب ارزنده تان سپاسگزارم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 4 =