سکستراپی » مقالات سکستراپی » عفونت کلامیدیا

عفونت کلامیدیا

علائم عفونت کلامیدیا

کلامیدیا چیست؟

کلامیدیا یک عفونت متداول مقاربتی است که توسط باکتری ایجاد می شود. افرادی که دچار عفونت کلامیدیا هستند اغلب در مراحل اولیه علائم ظاهری ندارند.

تحقیقات و آمارهای پزشکی نشان داده اند که حدود 90 درصد زنان و 70 درصد مردان مبتلا به STI هیچ علائمی ندارند. اما بعداً می تواند باعث مشکلات سلامتی شود.

به خاطر داشته باشید که اگر عفونت کلامیدیا درمان نشود می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد ، بنابراین انجام معاینات منظم و صحبت با متخصصین سکستراپی بسیارمهم است.

کلامیدیا چگونه مشخص می شود؟

  • کلامیدیا می تواند باعث ترشحات واژن شود.
  • ممکن است شبیه چرک یا مخاط باشد.
  • علائم کلامیدیا ممکن است شبیه علائم سایر STI ها باشد.
  • رابطه جنسی بدون کاندوم و رابطه جنسی دهانی بدون محافظت از راه های اصلی باعث انتقال عفونت کلامیدیا است.
  • لمس دستگاه تناسلی با هم ممکن است باکتری را منتقل کند. همچنین می تواند در هنگام رابطه جنسی مقعدی منقبض شود.
chlamydia infection
عفونت کلامیدیا چیست؟

کلامیدیا چقدر شایع است؟

مردان و زنان هر دو می توانند به این عفونت مبتلا شوند، اما گزارش های در دسترس نشان داده اند که درصد ابتلا عفونت کلامیدیا در خانم ها بیشتر از آقایون می باشد.

همچنین میزان عفونت در زنان جوان زیاد می باشد. همه زنان فعال جنسی در سنین 25 سال و کمتر هر ساله از نظر کلامیدیا مورد معاینه قرار میگیرند.

این نکته را به خاطر داشته باشید اگر فردی با بیش از یک نفر رابطه جنسی داشته باشد، احتمال ابتلا به بیماری STI بیشتر است.

علائم کلامیدیا در مردان

  1. احساس سوزش در هنگام ادرار کردن
  2. ترشحات زرد یا سبز از آلت تناسلی مرد
  3. درد در زیر شکم
  4. درد در بیضه ها

علائم کلامیدیا در زنان

  1.  رابطه جنسی دردناک (دیس پارونیا)
  2. ترشحات واژن
  3. احساس سوزش در هنگام ادرار کردن
  4. درد در زیر شکم
  5. التهاب دهانه رحم
  6. خونریزی بین پریود
عفونت کلامیدیا در زنان
علائم عفونت کلامیدیا

عوارض بیماری کلامیدیا

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده ایم عفونت کلامیدیا می تواند با سایر مشکلات و بیماری های مقاربتی که سلامت زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد در ارتباط باشد.

این بیماری عوارضی همچون موارد زیر را با خود به همراه دارد که نیاز است با مشاهده کوچکترین علائم از این عفونت که در متن بالا به آن ها اشاره شده است حتما به یک متخصص یا مراکز مربوط به سکستراپی جهت مشاوره مراجعه کنید.

  • بیماری التهابی لگن
  • عفونت بیضه
  • عفونت غده پروستات
  • عفونت در نوزادان
  • حاملگی خارج رحمی
  • نا باروری
بیماری التهابی لگن

یکی از عوارض شایع عفونت کلامیدیا بیماری التهابی لگن می باشد. افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند نیاز به بستری و مصرف دارویی همچون آنتی‌بوتیک می باشند.

به خاطر داشته باشید که بیماری التهابی لگن می‌تواند به لوله‌های رحمی، تخمدان، رحم و دهانه‌ی رحم آسیب برساند.

عفونت بیضه

عفونت کلامیدیا می‌تواند لوله بالای بیضه را ملتهب کند. این عفونت می‌تواند باعث تب، درد و ورم در بیضه‌ها شود.

عفونت غده پروستات

کلامیدیا این قابلیت را دارد که غده پروستات مردان سرایت کند و مشکلات زیادی را برای آن ها به وجود آورد.

عفونت در نوزادان

عفونت کلامیدیا ممکن است در حین زایمان و از طریق کانال واژن به نوزاد نیز منتقل شده و موجب بروز ذات‌الریه یا عفونت جدی چشم شود.

عوارض بیماری کلامیدیا
عفونت کلامیدیا در زنان
حاملگی خارج رحمی

زمانیکه این عقونت در بدن شما وجود داشته باشد می تواند منجر به بارداری خارج از رحم شما شود. در صورت به وجود آمدن این مشکل بافت حاصل از بارداری خارج رحمی برداشته می‌شود تا از بروز مشکلات جدی مانند آسیب به لوله رحمی جلوگیری شود.

ناباروری

موارد عفونت‌ کلامیدیا حتی در مواردی که هیچ علائم و نشانه‌ای ندارند نیز می‌توانند موجب زخمی شدن یا انسداد لوله‌های رحمی شوند که ممکن است باعث ناباروری در زنان شود.

درمان کلامیدیا

درمان عفونت کلامیدیا آسان است. از آنجا که ماهیت آن باکتریایی است، با آنتی بیوتیک درمان می شود.

زیترومایسین یک آنتی بیوتیک است که معمولاً در یک دوز واحد و بزرگ تجویز می شود. داکسی سایکلین یک آنتی بیوتیک است که باید دو بار در روز و حدود یک هفته مصرف شود.

در طول زمان درمان، مهم نیست که رابطه جنسی برقرار کنید. در صورت مواجهه مجدد با کلامیدیا ، حتی اگر عفونت قبلی را درمان کرده باشید، هنوز هم ممکن است کلامیدیا منتقل و منقبض شود.

حتما در نظر داشته باشد که هر یک از روش های درمانی را باید طبق تجویز و مشورت پزشک خود یا متخصص سکستراپ انجام دهید تا خدای نکرده دچار عفونت های دیگری نشوید.

درمان های خانگی کلامیدیا

یکی از راه های درمان برای رفع عفونت کلامیدیا استفاده از روش های درمانی در خانه می باشد.

از روش های درمان خانگی که میتوانید برای رفع عفونت کلامیدیا انجام دهید استفاده از دارویی به نام  Goldenseal می باشد. این گیاه درمانی به کاهش التهاب های ناشی از این عفونت کمک زیادی میکند.

اکیناسه موجود در این گیاه به طور گسترده ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن به منظور کمک به  غلبه بر عفونت های مختلف از سرماخوردگی گرفته تا زخم های پوستی مورد استفاده قرار میگیرد.

اگرچه ترکیبات موجود در این گیاهان به طور کلی به کاهش التهاب و عفونت کمک می کند ، اما هیچ مطالعه کیفی وجود ندارد که نشان دهد آنها به طور خاص برای علائم کلامیدیا موثر هستند.

راه های پیشگیری از کلامیدیا

تمام بیماری های مقاربتی را می توان با انجام یک سری کارهای به ظاهر ساده و آسان پیشگیری کرد و از میتلا شدن به آن ها در امان ماند.

یکی از راه های پیشگیری از بیماری عفونت کلامیدیا پرهیز از فعالیت‌های جنسی (پرخطر) است. به طور خلاصه می‌توان این اقدامات را برای پیشگیری از این عفونت انجام داد.

  1. استفاده از کاندوم
  2. محدود کردن شرکای جنسی
  3. به طور منظم آزمایش دهید
  4. پرهیز از دوش گرفتن
عفونت کلامیدیا
درمان عفونت کلامیدیا
در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم آنچه که نیاز است شما درباره عفونت کلامیدیا بدانید را در این مقاله برایتان شرح دهیم. شما دوستان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دباره این بیماری و سایر بیماری های مقاربتی با مشاوران مرکز کلینیک سکستراپی دکتر نجات از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید و سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما از طریف این سایت در میان بگذارید.

[faq title=”سوالات مربوط به عفونت کلامیدیا” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”اولین علامت کلامیدیا در زنان چیست؟” number=”1″]حداقل 70٪ زنان مبتلا به کلامیدیا علائمی را مشاهده نمی کنند. در صورت بروز علائم ، شایعترین آنها عبارتند از: درد هنگام ادرار کردن. ترشحات واژن غیرمعمول.[/faq_item][faq_item title=”عفونت کلامیدیا چقدر جدی است؟” number=”2″]کلامیدیا یک بیماری مقاربتی است که می تواند زنان و مردان را آلوده کند. این می تواند آسیب جدی و دائمی به سیستم تولید مثل زن وارد کند. این می تواند بعداً باردار شدن او را دشوار یا غیرممکن کند. کلامیدیا همچنین می تواند باعث حاملگی خارج رحمی کشنده شود.[/faq_item][faq_item title=”در صورت ابتلا به کلامیدیا چه اتفاقی می افتد؟” number=”3″]کلامیدیا یک عفونت بسیار منتقله از راه جنسی است. در صورت عدم درمان ، کلامیدیا می تواند باعث بیماری التهاب لگن در زنان شود ، که می تواند منجر به درد مزمن و ناباروری شود. در مردان ، کلامیدیا درمان نشده می تواند باعث درد و تورم در یک یا هر دو بیضه شود.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 7 =