سکستراپی » مقالات سکستراپی » نکات بهداشت جنسی مردان

نکات بهداشت جنسی مردان

نکات بهداشت جنسی مردان

به چه علت توصیه می شود که نکات بهداشت جنسی مردان به طور کامل رعایت شود؟

باید بگوییم که بهداشت فردی در رابطه جنسی بسیار اثر مثبت دارد. هر چه نکات بهداشت جنسی مردان بهتر رعایت شود، رابطه جنسی هم لذت بخش تر خواهد بود. نکته دیگری که وجود دارد بهداشت جنسی در هر دو زوج سبب می شود از مبتلا شدن به برخی بیماری ها جلوگیری شود. از همین رو باید به نکات بهداشت جنسی مردان و زنان اهمیت دهیم.

شاید تا به حال این موضوع را فکر نکرده باشید که اگر بهداشت جنسی را به طور کامل رعایت کنیم سبب تقویت جنسی هر دو زوج نیز می شود علاوه بر تقویت باعث سلامت جسمی در هر فرد نیز می شود.

چرا رعایت نکات بهداشت جنسی مردان مهم است؟

همانطور که در بالا بیان شد پی بردیم که اگر به نکات بهداشت جنسی مردان اهمیت داده شود باعث اثر مثبت در زندگی و روابط جنسی در بین آنها نیز می شود. از مهم ترین عامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چرا رعایت نکات بهداشت جنسی مردان مهم است؟
عدم لذت در رابطه جنسی
  • ایجاد یک رابطه جنسی لذت بخش و بی خطر
    رعایت بهداشت جنسی مردان و زنان موجب ایجاد یک رابطه بی خطر نیز می شود و هم چنین سبب افزایش لذت جنسی نیز می شود. هم چنین شما میتوانید برای اینکه بهداشت جنسی را به طور کامل رعایت کنید از کاندوم نیز استفاده نمایید. با این روش می توانید از بارداری ناخواسته نیز جلوگیری نمایید.
  • جلوگیری از بیماری عفونی، قارچی و ویروسی
    نکته ای که بسیار در رعایت بهداشت جنسی آقایان و خانم ها مهم می باشد آن است، که سبب جلوگیری از بیماری های عفونی، قارچی و ویروسی نیز می شود. از جمله می توان به بیماری هایی نظیر اسمگما، فیموز، بالینیت نیز اشاره کرد.

رعایت بهداشت جنسی آقایان قبل و بعد از رابطه جنسی چیست؟

رعایت نکات یکی از ارکان هم در رابطه جنسی نیز می باشد. هر چه به بهداشت جنسی مردان اهمیت داده شود، میتواند سبب اثر کیفیت رابطه جنسی می شود. برای اینکه یک رابطه جنسی سالم داشته داشته باشید باید نکات زیر را به طور کامل رعایت کنید.

قطع ارتباط با شرکای جنسی مختلف

برای اینکه یک رابطه جنسی سالم داشته باشیم باید ارتباط با شرکای جنسی مختلف را به طور کامل قطع کنید زیرا ارتباط جنسی با افراد مختلف سبب برخی بیماری ها نظیر مقاربتی، ویروسی نیز اشاره داشت.

قطع ارتباط با شرکای جنسی مختلف
رابطه جنسی با افراد مختلف

استحمام و شست و شوی بدن به طور روزانه

از آنجایی که حمام سبب انرژی در شما می شود هم چنین از بروز ابتلا به بعضی بیماری ها مانند بیماری های عفونی، قارچی پیشگیری کنید. لازم است برای رابطه جنسی سالم تر هر دو فرد به طور روزانه استحمام کنند. توجه داشته باشید اگر قبل از رابطه جنسی، به بهداشت فردی اهمیت دهید موجب افزایش روحیه و اشتیاق بیشتر در رابطه جنسی نیز می شود.

تعویض لباس زیر به صورت مرتب

حتما به طور مرتب لباس های زیر خود را تعویض کنید تا به این روش بتوانید از بروز بیماری های قارچ یا عفونت را کاهش دهید.

بررسی ناحیه تناسلی هر چند وقت یکبار

حتما هر چند وقت یکبار، آلت تناسلی خود را بررسی کنید تا اگر عارضه پوستی را مشاهده کردید بتوانید سریعا آن را درمان کنید. در ناحیه تناسلی احتمال برخی بیماری ها نظیر تبخال، زگیل وجود دارد.

شستشوی و ادرار بعد از رابطه جنسی

حتما برای بهداشت جنسی مردان و زنان باید حتما بعد از برقراری رابطه جنسی، بدن خود را شست و شو دهید. نکته ای که بسیار اهمیت دارد آن است که مردان پس از رابطه جنسی به آنها توصیه می شود که برای سلامتی خود ادرار کنند.

شستشوی و ادرار بعد از رابطه جنسی
ادرار کردن بعد از رابطه جنسی

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در مقاله نکات بهداشت جنسی مردان بیان شد پی بردیم برای اینکه بتوانیم یک رابطه جنسی خوبی با شریک زندگی خود داشته باشیم. برای بهداشت جنسی مردان بادی شرکای جنسی را به طور کامل قطع کنید. هم چنین برای بهداشت بهتر از کاندوم نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. چگونه میتوانیم یک رابطه جنسی لذت بخش و بی خطر را تجربه کنیم؟
    برای اینکه با همسر خود یک رابطه جنسی خوبی داشته باشید و میل جنسی را افزایش دهید حتما از کاندوم نیز استفاده کنید.
  2. چه بیماری های از طریق رابطه جنسی انتقال می یابد؟
    بیماری های نظیر زگیل تناسلی، تبخال تناسلی، هپاتیت ب می باشد.
  3. چگونه می توان از بروز بیماری های جنسی جلوگیری کرد؟
    از آنجایی از طریق رابطه جنسی یک سری بیماری ها انتقال می یابد توسط کاندوم می توان از بروز آن جلوگیری کرد.
چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 17 =