سکستراپی » مقالات سکستراپی » معیارهای انتخاب همسر

معیارهای انتخاب همسر

چگونه همسر آینده خود را انتخاب کنیم؟

خوب این روزها طرز فکرها به گونه ای شده است که کمی وسواس و حساسیت انتخاب همسر در زنان و مردان دیده می شود. آگاهی نداشتن درباره این مسئله موجب شده است که آمار طلاق روز به روز افزایش پیدا کند. اینکه شما ندانید دوست دارید همسر آیندتان دارای چه ویژگی های اخلاقی باشد و درباره اصلی ترین معیارهای انتخاب همسر آگاهی نداشته باشید بزرگترین مشکل در زندگی آینده شما است.

به همین خاطر و برای کمک به کاهش آمار طلاق ما، در کلینیک سکتراپی دکتر نجات سعی کرده ایم تا با ارائه این مقاله کمی با شما دوستان عزیز درباره معیارهای انتخاب همسر صحبت کنیم و شما را در این امر مهم یاری کنیم.

انتخاب همسر یکی از مهم ترین انتخاب ها در زندگی

شما برای اینکه یک زندگی مشترک و موفقی را آغاز کنید باید نکات و موارد مهم بسیاری را در نظر داشته باشید.

انتخاب همسر یکی از مهم ترین مواردی است که به داشتن زندگی مشترک موفق به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

بدون شک بارها این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند: خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج.

برای شروع یک زندگی جدید اولین قدمی که شما باید بردارید تا ستون زندگیتان محکم باشد انتخاب صحیح شریک زندگیتان می باشد.

پس فیلم، سریال و رمان های عاشقانه ای که دیده و خوانده اید را فراموش کنید و با واقعیت پیش بروید.

در این امر مهم شما باید عاقلانه و بدون عجله جوانب را سنجیده و همسر خود را انتخاب کنید.

مشاوره قبل از ازدواج
اصلی ترین معیارهای انتخاب همسر

خانم ها چطور همسر خود را انتخاب کنند؟

برای اینکه بهتر و راحتر بتوانید مطالب مربوط به معیارهای اتخاب همسر را درک کنید ما سعی کرده ایم تا این مسئله را به دو بخش مجزا تقسیم کرده و مجرا درباره هر یک از آن ها با شما صحبت کنیم.

در یک بخش عنوان کردیم که خانم ها چطور باید همسر خود را انتخاب کنند و در بخش بعدی به نحوه انتخاب همسر توسط آقایون پرداخته ایم.

حتما شما هم برای انتخاب همسر آینده خود معیارهایی را در نظر دارید. پیشنهاد می کنیم که معیارهای مورد نظرتان را روی کاغذ بنویسید.

این کار باعث می شود تا شما یک تصویر جامع و کلی از همسر آینده خود در دست داشته باشید و با دید بهتری نسبت به انتخاب همسر آینده خود تصمیم بگیرید.

فراموش نکنید که برای انتخابی به این مهمی باید احساسات را کنار گذاشته و با عقل خود پیش بروید.

آقایان چطور همسر خود را انتخاب کنند؟
خانم ها چطور همسر خود را انتخاب کنند؟

آقایان چطور همسر خود را انتخاب کنند؟

در متن بالا به این مسئله اشاره کردیم که خانم ها برای انتخاب همسر خود چه کار کنند. حال می خواهیم به سراغ آقایون رفته و آن ها را در این امر مهم راهنمایی کنیم.

شما هم همچون خانم ها لیستی از ویژگی ها، مشخصات و معیارهایی که دوست دارید همسر آیندتان دارا باشد را برای خود تهیه کنید.

در این بین یک تفاوت میان آنچه شما در لیست خود می نویسید و آنچه خانم ها می نویسند وجود دارد، آن هم ترس از پذیرفته شدن می باشد که این مسئله بیشتر در آقایون خجالتی و درونگرا دیده شده است.

توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که اگر تصمیم خود را گرفته اید و همسرتان را انتخاب کرده اید ترس را کنار گذاشته و شجاعانه تر رفتار کنید.

معیارهای انتخاب همسر

ما سعی کرده ایم که در مرکز مشاوره و سکستراپی دکتر نجات هر آنچه که شما عزیزان نیاز است درباره معیارهای انتخاب همسر بدانید را در قالب ویدئو برایتان آماده کنیم.

همکار و دوست عزیز ما جناب آقای سجاد کریمان مجد در این فیلم برای شما عزیزان عنوان کرده اند که در انتخاب همسر آینده خود باید به چه معیارهایی بیشتر توجه داشته باشید.

هفت خوان مهم در انتخاب همسر

برای اینکه بتوانید بزرگترین تصمیم زندگی خود را به درستی بگیرید که سال ها بعد از آن پشیمان نشوید باید چند خان مهم را پشت سر بگذارید.

هفت خانی که با پشت سر گذاشتن آن ها میتوانید بهتر و راحتر برای زندگی آینده خود تصمیم گرفته و شریک زندگیتان را انتخاب کنید شامل موارد زیر می باشد.

  1. خودتان را بشناسید و دلیل ازدواج خود را مشخص کنید
  2. همسر آینده خود را با توجه به خواسته ها و موقعیت های فعلی خود تصور کنید
  3. برای همسرتان معیارهای اولیه مشخص کرده و آن ها را آزمایش کنید
  4. اجتماعی باشید تا دایره انتخابی شما وسیع تر باشد
  5. فکرتان تنها درگیر ظواهر امر فردی که به او علاقه مند شده یا از او خواستگاری کرده اید نباشد
  6. از طریق ارتباط کلامی و غیر کلامی نسبت به همسر آینده خود شناخت پیدا کنید
  7. تمام نظرات و تفکرات را کنار هم چیده و با جمع بندی تصمیم نهایی بگیرید.

رایجترین معیارها برای انتخاب همسر

  •  تفاوت سن
  •  تفاوت قد
  •  تفاوت ظاهر
  •  تفاوت تحصیلات
  •  تفاوت فاصله طبقاتی
  •  تفاوت قومی
  • نهایت تفاوت دینی
مهم ترین معیار برای انتخاب همسر
آقایان چطور همسر خود را انتخاب کنند؟

دوران سرنوشت ساز نامزدی

تا به اینجای کار برایتان شرح دادیم که آقایون و خانم ها چطور می توانند همسر آینده خود را انتخاب کنند، درباره هفت خانی که باید برای انتخاب همسر به آن ها توجه داشته باشید نیز اشاره کرده ایم.

همچنین عنوان کردیم که رایج ترین معیارهایی که شما باید در انتخاب همسر خود به آن ها توجه داشته باشید در انتخاب صحیح به شما کمک خواهند کرد چه مواردی می باشند.

حال، فرض را بر این میگریم که شما تمام موارد عنوان شده در این مقاله را با موفقیت پشت سر گذاشته و همسر آینده خود را انتخاب کرده و دوران خوش نامزدی را سپری می کنید.

باید بگوییم که این دوران از سرنوشت ساز ترین دوران های زندگی هر انسانی می باشد.

شما در این دوران می توانید به یک تفاهم و توافق برای زندگی مشترک خود رسیده و بیشتر طرف مقابلتان را در مواقع و شرایط مختلف مورد سنجش و آزمایش قرار دهید.

در دوران سرنوشت ساز نامزدی شما متوجه خواهید شد که انتخاب درستی انجام داده اید یا خیر؟!

اگر فکر کردید که انتخابتان درست است خود را برای عقد و عروسی آماده کنید، اما اگر متوجه شدید که خدای نکرده طرف مقابل شما نمی تواند همسر مناسبی برایتان باشد در همین دوران به ادامه رابطه خود پایان دهید.

خجالت و رودربایسی را در این مورد کنار گذاشته و با جدیت قدم های بعدی خود را برای زندگی آیندتان بردارید.

دوران سرنوشت ساز نامزدی
رایجترین معیارها برای انتخاب همسر
در نهایت اینکه

امیدورایم با ارائه این مقاله توانسته باشیم به شما عزیزان کمک کرده باشیم تا معیارهای انتخاب همسر را به خوبی درک کرده باشید.

مشاوران و همکاران ما از طریق سایت drnejatclinic.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

[faq title=”سوالات مربوط به معیارهای انتخاب همسر” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”اختلاف هایی که می تواند به خوشبختی زندگی زناشویی لطمه بزند چه اختلاف هایی هستند؟” number=”1″]

میزان انرژی، عادات شخصی، استفاده از پول، علائق و مهارت های کلامی از جمله اختلاف هایی هستند که می توانند بر زندگی زناشویی شما تاثیر بگذارند.

[/faq_item][faq_item title=”اگر دختر و پسری همدیگر را می پسندند بهترین کار برای اینکه این رابطه به ازدواج ختم شود چیست؟” number=”2″]بصورت غیر مستقیم در مورد خانواده همدیگر تحقیق کنند و بعد از آن با اطلاع خانواده با همدیگر صحبت کنند و در صورت تفاهم ازدواج کنند.
[/faq_item][faq_item title=”آیا وسواس نشان دادن در انتخاب همسر کار درستی است؟” number=”3″]خیر، درست است که انتخاب همسر مسئله بسیار مهم یم باشد اما این دلیل نمی شود که شما وسوساس بیش از اندازه به خرج دهید. قطعا هیچ دختر و پسری( هیچ انسانی) صد در صد کامل نیست و نمی تواند همه معیارهایی که شما از همسر آینده خود در نظر دارید را دار باشد.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =