سکستراپی » مقالات سکستراپی » کوری جنسی چیست و چه عوارضی دارد؟

کوری جنسی چیست و چه عوارضی دارد؟

کوری جنسی چیست و چه عوارضی دارد؟

منظور از کوری جنسی چیست؟

یکی دیگر از مشکلاتی که در بین زوجین رخ می دهد، کوری جنسی می باشد. اما بسیاری افراد معنی این کلمه را نمی دانند. باید بگوییم در بعضی از مواقع پس از رابطه جنسی با فرد شما نسبت به آن یک احساس قوی و دوست داشتن شدیدی نسبت به آن فرد پیدا میکنید و به طور ناگهانی تمام حس شما نسبت به همان فرد فروکش می کند و دیگر به آن علاقه ای ندارید. این پدیده را کوری جنسی می نامند. در این زمان افرادی که به کوری جنسی مبتلا می شوند در جاذبه جنسی و عشق واقعی دچار اشتباه خواهند شد.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد آن است که جاذبه جنسی آن فرد سبب می شود که شما را از حقایق به دور نگه دارد. هم چنین خود را متقاعد میسازد که آن فرد زندگی رویایی شما می باشد در صورتی شما فقط از آن فرد یک رابطه جنسی می خواهید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد کوری جنسی به گفتگو بپردازیم.

عوارض آن چیست؟

از آنجایی که کوری جنسی دارای عوارض شدیدی می باشد که در زیر به طور کامل به آنها اشاره شده است.

  • سبب رنج
  • دل شکستگی
  • بی اعتماد شدن

چگونه می توان از بروز تنوع طلبی پیشگیری کرد؟

توصیه میکنیم به هر نحوه ای که برایتان امکان دارد از کوری جنسی پیشگیری نمایید. از جمله می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم.

چگونه می توان از بروز تنوع طلبی پیشگیری کرد؟
تنوع طلبی در زوجین
  • تنها کافی است برای پیشگیری از آن توجه بیشتری به شروع یک رابطه جدید داشته باشیم.
  • به تماشای فیلم روابط گذشته مان بپردازیم

نکته ی که که حائز اهمیت می باشد کوری جنسی به نوعی مانند تنوع طلبی می باشد که باید برای پیشگیری و جلوگیری از آن باید اقداماتی را زیر انجام دهیم. عواملی که سبب بروز کوری جنسی می شود به طور کامل در زیر قید شده است. البته می توان گفت که تنوع طلبی یا همان کوری جنسی دارای دو دلیل می باشد که شامل دلایل درونی و بیرونی نیز می شود. موارد زیر را به دقت مطالعه کنید.

عامل های دلایل درونی

یکی از عواملی که سبب کوری جنسی می شود دلایل درونی است. از جمله می توان به نداشتن اعتماد به نفس نیز اشاره کرد. زمانی که فرد اعتمادی به نفسی نسبت به خود ندارد دارای روحیه ضعیفی می باشد در سایر جنبه های زندگی موفقیت بالایی نخواهد داشت. مورد دوم اختلالات شخصیتی می باشد. یکی از دلایلی که افراد به سمت کوری جنسی میروند، آن است که این افراد دارای اختلالات شخصیتی می باشد یا به نوعی می توان گفت این افراد دو قطبی می باشند. عامل آخری که در دلایل درونی از اهمیت بالایی برخوردار است افسردگی می باشد که می توان آن را هم در کوری جنسی جزء یکی از عامل های اصلی دانست.

دلایل بیرونی که سبب کوری جنسی می شود، کدامند؟

دلایل بیرونی هم می تواند عامل اصلی کوری جنسی به حساب بیاد اولین عامل در دلایل بیرونی می توان به داشتن دوستان ناباب نیز اشاره کرد. عامل دوم مشکلات درون خانه می باشد. زمانی که مشکلات درون خانه خانه حل نشود هر دو فرد به سوی خیانت و تنوع طلبی روانه می شوند بنابراین توصیه میکنیم حتما ساعتی در طول روز را به خودتان اختصاص دهید و مشکلات بین خود را حل کنید.

"دلایل

عامل سوم می توان به عاشق نبودن زوجین اشاره کرد. گاهی ممکن است زوجین به اصرار خانواده با یکدیگر ازدواج کرده اند و هیچ نشانه عشق در آنان وجود ندارد از همن رو هر کدام از آنها یک زندگی به خارج از خانه برای خود نیز تشکیل می دهد. هم چنین تاثیر شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید.

نتیجه گیری در مورد عوارض کور جنسی

با توجه به مواردی که در مورد کوری جنسی بیان شد می توان گفت این که در آن تنها شما با آن فرد رابطه جنسی برقرار کرده اید و از احساس او را بسیار دوست دارید و ناگهان تمامی علاقه شما نسبت به آن فرد فروکش می کند. در این مقاله به طور به عوارض و راه های پیشگیری آن اشاره شده است.

سوالات متداول

  1. عوارض کور جنسی چیست؟
    از مهمترین عوارض آن میتوان به دل شکستگی، از بین رفتن اعتماد نیز اشاره کرد.
  2. چه عواملی سبب می شود که فرد به کوری جنسی دچار شود؟
    عواملی مانند درونی و بیرونی می باشد که سبب بروز کوری جنسی در فرد شود.
  3. آیا کور جنسی قابل درمان می باشد؟
    بله. برای درمان آن باید به سکستراپ با تجربه مراجعه کنید.
چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =