سکستراپی » مقالات سکستراپی » علت اختلال ترس از رابطه جنسی

علت اختلال ترس از رابطه جنسی

ترس از رابطه جنسی

اختلال ترس از رابطه جنسی چیست؟

افرادی که ترس از برقراری رابطه جنسی می باشند معمولا کسانی هستند که از تمام اعمال جنسی وحشت داشته یا اینکه تنها از مرحله دخول از در رابطه جنسی می ترسند که نیاز است برای اینکه بتوانند یک رابطه حنسی لذت بخشی را به دور از هر نوع ترس و وحشتی تجربه کنند نیاز است که به مشاوره های سکستراپی مراجعه داشته باشند.

در حقیقت می توانیم اختلال ترس از رابطه جنسی می تواند مربوط به هر مسئله ای باشد که به نوعی با رابطه جنسی در ارتباط می باشد به طور خاص تر می توان گفت که ترس از رابطه جنسی در حقیقت ترس از خود رابطه می باشد که دارای علت های بسیاری می تواند باشد.

در ادامه به علت  اختلال ترس از رابطه جنسی خواهیم پرداخت.

اختلال ترس از رابطه جنسی
ترس از رابطه جنسی

علت اختلال ترس از رابطه جنسی

از شابع ترین علت های ترس از رابطه جنسی می توانیم به تجاوز و آزارهای جنسی اشاره داشته باشیم. البته ناگفته نماند که روش های تربیتی در برخی از فرهنگ ها نیز می تواند علت اختلال ترس از رابطه جنسی شود.

از دیگر علت های ترس از رابطه جنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سندرم ترومای تجاوز جنسی
  • ترس‌های فرهنگی و مذهبی
  • اضطراب عملکرد
  • ترس از بیماری

سندروم ترومای تجاوز جنسی

تجاوز جنسی نوعی خشونت اساسی نسبت به بدن و ذهن فرد می باشد و افرادی که دچار چنین خشونتی شده اند متاسفانه دچار واکنش های شدید روحی و روانی نیز هستند. البته واکنش های هر یک از افراد در چنین شرایطی با یکدیگر متفاوت می باشد که اغلب آن ها زمانی که دچار تجاوز جنسی قرار می گیرند  مراحلی را پشت سر می گذارند که به آن سندرم ترومای تجاوز جنسی گفته می شود. این سندرم درست مانند اختلال ترس پس از سانحه، ریسک ابتلا به عوارض روحی و روانی را به شدت افزایش می‌دهد.

ترس‌های فرهنگی و مذهبی

یکی دیگر از علت اختلال ترس از رابطه جنسی که می خواهیم به آن بپردازیم  ترس های فرهنگی و مذهبی می باشند . این موضوع را به خوبی می دانید که هر کشور و ملیتی دارای عقاید دینی و مذهبی خاص خود می باشد و طبیعتا برای آن ها دارای ارزش بسیاری می باشد و قابل احترام است.

در دنیا بسیاری از فرهنگ ها و مذهب ها وجود دارند که فعالیت های جنسی را ناپسند می دانند  البته نباید این مسئله را نوعی فوبیا دانست زیرا فوبیا زمانی به وجود می آید که فرد از عقایدی به سما عقاید و باورهای دیگر برود.

به همین خاطر است که در چنین فرهنگ هایی زندگی کردن باعث می شود که افراد ترس از رابطه جنسی داشته باشند  و نسبت به برقراری این رابطه احساس گناه شدیدی کنند.

ترس از رابطه جنسی
درمان ترس از رابطه جنسی

اضطراب عملکرد

افراد بسیاری هستند که تجربه جنسی کمی داشته و می ترسند که نتوانند شریک جنسی خود را راضی نگه دارند. شاید این ترس بسیار خفیف بوده باشد اما می تواند شدت بسیاری پیدا کند و همین مسئله روی رفتار فرد تاثیر بسیاری خواهد گذاشت و اختلال ترس از رابطه جنسی را در این افراد افزایش خواهد داد. ناگفته نماند که در برخی موارد شدت این اضطراب می تواند تبدیل به یک فوبیا وحشتناک در فرد شود.

ترس از بیماری

داشتن یک رابطه جنسی ناسالم می توانند خطر انتقال بیماری های زیادی را با خود به همراه داشته باشد که معروفترین آن ها بیماری HIV یا همان ایدز می باشد که با کنترل کردن و رعایت بهداشت در رابطه جنسی می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

اما اگر فرد دچار یک اختلال روحی و روانی باشد ممکن است که نتواند به طور منطقی شرایط خود را در زمان برقراری رابطه جنسی ارزیابی کرده و این احساس را داشته باشد که رابطه جنسی یک رابطه خطرناک می باشد و هرگز این ارزش را ندارد که بخواهد کوچکترین خطری را نسبت به این رابطه برای خود به وجود آورد.

درمان اختلال ترس از رابطه جنسی

بعد از اینکه علت اختلال ترس از رابطه جنسی را به خوبی متوجه شدید و دانستید که چه مواردی می تواند موجب ایجاد ترس برای شریک جنسی شما در زمان برقراری رابطه جنسی شود باید به دنبال راه درمان و کمک به شریک جنسی خود باشید تا بتوانند برای دوام زندگی زناشویی خود کاری انجام دهید.

درمان این مسئله به کمک سکس تراپیست امکان پذیر می باشد. سکس تراپیست در حقیقت متخصصی است که در این زمینه آموزش های بسیاری دیده است تا بتواند برای رفع مسئله و مشکلات جنسی  به شما و شریک جنسی شما کمک کند.

البته بسیاری از افراد هستند که متاسفانه از بیان مشکلات جنسی خود احساس شرم وخجالت می کنند و قادر نیستند که این موضوع را  با کسی در میان بگذارند. باید به این قبیل از دوستان خاطر نشان کنیم که درمان این اختلال، موفقیت آمیز است و نتیجه‌ای که می‌دهد ارزش تحمل کردن پروسه‌ی هیجانی آن را دارد.

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =