سکستراپی » مقالات سکستراپی » خطرات زگیل تناسلی در بارداری خانم ها

خطرات زگیل تناسلی در بارداری خانم ها

تشخیص زگیل تناسلی در بارداری خانم ها

زگیل های دستگاه تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. زگیل های تناسلی هم زنان و هم مردان را تحت تأثیر قرار می دهد اما زنان در برابر عوارض آسیب پذیرتر هستند. زگیل های تناسلی قابل درمان هستند اما ممکن است دوباره برگردند مگر اینکه عفونت زمینه ای نیز درمان شود. ما امروز قصد داریم درباره یکی از خطرات زگیل تناسلی برای خانم ها بیشتر با شما صحبت کنیم. مسئله ای که قرار است به آن در کلینیک سکستراپی دکتر نجات بپردازیم درباره خطرت زگیل تناسلی در بارداری خانم ها می باشد.

زگیل تناسلی چیست؟

قبل از اینکه به سرآغ بحث اصلی خود یعنی خطرات زگیل تناسلی در بارداری خانم ها برویم می خواهیم به طور کلی درباره خود زگیل تناسلی ابتدا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.در تعریف اینکه زگیل تناسلی چیست؟ می توان گفت که زگیل های تناسلی رشد نرم است که در اندام تناسلی ظاهر می شود. آنها می توانند باعث درد، ناراحتی و خارش شوند.

زگیل های تناسلی یک عفونت منتقله از راه مقاربتی است که توسط برخی از سویه های کم خطر ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. زگیل ها با سویه های پرخطر که می توانند منجر به دیسپلازی دهانه رحم و سرطان شوند متفاوت هستند. HPV یا همان ویروس پاپیلومای انسانی شایعترین ویروس راه های مقاربتی است. زنان و مردان فعال جنسی در معرض عوارض HPV ، از جمله زگیل های تناسلی هستند. عفونت HPV به ویژه برای خانم ها خطرناک است زیرا برخی از انواع HPV همچنین می توانند باعث سرطان دهانه رحم شوند.

HPV نام علمی زگیل تناسلی می باشد
HPV چیست؟

علائم زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی از طریق فعالیت جنسی، از جمله رابطه دهانی، واژینال و مقعد منتقل می شوند. ممکن است چندین هفته یا چند ماه پس از عفونت دچار زگیل نشوید.زگیل های تناسلی همیشه برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند. ممکن است بسیار کوچک و رنگ پوست یا کمی تیره باشند. قسمت بالای این رشد ممکن است شبیه گل کلم باشد و در اثر لمس احساس صاف یا کمی دست انداز داشته باشد.

ممکن است به صورت خوشه ای از زگیل ها یا فقط یک زگیل ایجاد شوند. توجه داشته باشید که اگر در دوران بارداری با چنین مسئله ای مواجه شدید در کوتاهترین زمان ممکن به پزشک خود مراجعه کنید زیرا می تواند برای شما خطراتی را به همراه داشته باشد.

زگیل تناسلی در مردان

زگیل های تناسلی در مردان ممکن است در مناطق زیر ظاهر شود:

•  آلت تناسلی مرد
  • کیسه بیضه
  • کشاله ران
  • ران
  • داخل یا اطراف مقعد
علت ایجاد زگیل های تناسلی
نشانه های زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی در خانم ها

•  داخل واژن یا مقعد
  • خارج از واژن یا مقعد
  • روی دهانه رحم

منطقه هایی از بدن در زنان و مردان که ممکن است زگیل تناسلی در آن منطقه به وجود آید را برایتان عنوان کردیم اما لازم است بدانید که زگیل های تناسلی همچنین ممکن است روی لب ها، دهان، زبان یا گلو شخصی که از طریق دهان و دندان با فردی که HPV دارد تماس داشته باشد نیز به وجود آید.

حتی اگر زگیل های تناسلی را نبینید باز هم ممکن است علائمی همچون موارد زیر را شاهد باشید.

1. ترشحات واژن
  2. خارش
  3. خون ریزی
  4. سوزش

[faq title=”سوالات مربوط به خطرات زگیل تناسلی در بارداری خانم ها” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا زگیل های تناسلی قابل درمان می باشند؟” number=”1″] درمان مشخصی برای زگیل های تناسلی وجود ندارد ، اما علائم قابل درمان است. با پزشک خود درمورد اینکه آیا باید زگیل های تناسلی قابل مشاهده را درمان کنید صحبت کنید. زگیل های تناسلی معمولاً بدون درمان از بین می روند ، اما ممکن است گسترش یابند. اکثر افراد به دلیل علائم و یا به دلیل شکل ظاهری زگیل تصمیم به درمان آنها می گیرند.[/faq_item][faq_item title=”ماندگاری زگیل های تناسلی چقدر است؟” number=”2″] بیشتر عفونت های HPV که باعث زگیل های تناسلی می شوند خود به خود از بین می روند و از چند ماه تا دو سال طول می کشد. اما حتی اگر زگیل های تناسلی شما بدون درمان از بین بروند ، باز هم ممکن است ویروس داشته باشید. در صورت عدم درمان ، زگیل های تناسلی می توانند بسیار بزرگ و به صورت خوشه های بزرگ رشد کنند.[/faq_item][faq_item title=”آیا زگیل های تناسلی خطرناک هستند؟” number=”3″]زگیل تناسلی شایع است و به دلیل انواع خاصی از HPV ایجاد می شود. زگیل های تناسلی ممکن است آزاردهنده باشند ، اما قابل درمان هستند و خطری ندارند.[/faq_item][/faq]

راه های تشخیص زگیل تناسلی
تشخیص زگیل تناسلی

علت ایجاد زگیل های تناسلی

برای دانستن خطرات زگیل تناسلی در بارداری خانم ها باید بدانید که علت ایجاد آن ها چه چیز می باشد. بیشتر موارد زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. 30 تا 40 سویه HPV وجود دارد که به طور خاص دستگاه تناسلی را تحت تأثیر قرار می دهد، اما فقط تعداد کمی از این گونه ها باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شوند.

در حقیقت ، ویروس پاپیلومای انسانی به قدری رایج است که منابع معتمد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) می گویند اکثر افراد فعال جنسی در برخی موارد به آن مبتلا می شوند. ویروس پاپیلومای انسانی همیشه منجر به عوارضی مانند زگیل تناسلی نمی شود. در واقع، در بیشتر موارد ویروس خود به خود از بین می رود و هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند.

زگیل های تناسلی معمولاً ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی است که با سویه های ایجاد کننده زگیل بر روی دست ها یا سایر قسمت های بدن متفاوت است. یک زگیل نمی تواند از دست کسی به دستگاه تناسلی منتقل شود و بالعکس.

خطرات زگیل تناسلی در بارداری خانم ها

تا به  اینجا متوجه شدید که زگیل تناسلی چیست؟ چه علائم و نشانه هایی دارد، چکونه به وجود می آید و در کدام منطقه از مناطق بدن مردان و زنان ایجاد می شود. حال می خواهیم به سراغ بحث اصلی خودمان که همان خطرات زگیل تناسلی در بارداری خانم ها می باشد برویم.

باید بگوییم که متاسفانه زگیل های تناسلی می توانند مشکلاتی را در بارداری خانمها به وجود آورند مخصوصا زمانیکه زگیل ها به رشد خود ادامه می دهند و به جایی می رسند که حتی برای ادرار کردن شما با درد مواجه خواهید شد. علاوه بر این زگیل های تناسلی می توانند برای سلامت مادر در حین به دینا آوردن نوزاد نیز خطرناک باشند چرا که بافتهای بدن خانم ها در زمان زایمان نمی توانند آن کشش لازم را دشته باشند و در نتیجه  فرد به جای زایمان طبیعی مجبور به عمل سزارین خواهد شد.

اگر در طول باردای خود با علائم و نشانه هایی از زگیل تناسلی مواجه شدید حتما باید در این مورد با پزشک متخصص خود صحبت کنید زیرا که نادیده گرفتن این موضوع می تواند هم برای شما و هم برای جنین خطراتی را داشته باشد.

راه درمان زگیل تناسلی در خانم های باردار
درمان زگیل تناسلی در خانم های باردار

تشخیص زگیل های تناسلی

برای تشخیص این بیماری، پزشک در مورد سلامتی و سابقه جنسی شما سال می کند. این شامل علائمی است که شما تجربه کرده اید و اینکه آیا بدون کاندوم یا دم دهانی به رابطه جنسی از جمله رابطه دهانی پرداخته اید. پزشک همچنین در هر نواحی که به وجود زگیل در آن مشکوک هستید معاینه فیزیکی انجام می دهد.

جمع بندی

حال که دانستید زگیل تناسلی چست و چگونه در بدن شما ایجاد می شود لازم است که در حین رابطه جنسی موارد بهداشتی را دو طرف به طور کامل رعایت کنید تا دچار این مشکل نشوید. فراموش نکنید اگر در زمان بارداری بخواهید رابطه جنسی داشته باشید حتما باید با پزشک خود مشورت کرده و به گونه ای رابطه را برقرار نمایید که دچار زگیل های تناسلی نشوید و خطری برای جنین به وجود نیاورید. با رعایت موارد بهداشتی در حین رابطه جنسی خطر ابتلا به زگیل تناسلی در شما و شریک جنسیتان کمتر خواهد شد.

2 دیدگاه دربارهٔ «خطرات زگیل تناسلی در بارداری خانم ها»

1. فاطمه همایی

سلام
    می خواستم بدونم که امکان داره عفونت ناشی از زگیل تناسی در دوران بارداری به جنین انتقال پیدا کند؟

بیست − 1 =