سکستراپی » مقالات سکستراپی » ارتباط بین اضطراب و اختلال نعوظ

ارتباط بین اضطراب و اختلال نعوظ

علائم اختلال نعوظ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان برقراری رابطه با همسرتان احساس کنید که دچار استرس و اضطرابی شده اید که نمی توانید یک رابطه لذت بخشی داشته باشید. سوال اینجاست که آیا تا به حال سعی کرده اید که متوجه علت این اضطراب در خودتان شوید؟

متاسفانه بسیاری از زوج هایی که در زندگی مشترک خود به خاطر مسائل جنسی به مشکل بر میخورند نمی دانند که علت را باید چطور و از کجا جویا باشند و هریک دیگری را مقصر می داند و عنوان می کند که او توانایی این را ندارد که نیازهای جنسی شریک و همسر خود را برطرف نماید. در صورتیکه ممکن است مسئله چیز دیگری باشد.

یکی از مهم ترین مواردی که در ابن مطلب قصد داریم بیشتر درباره آن با شما دوستان و همراهان کلینیک سکستراپی دکترنجات صحبت کنیم ارتباط بین اضطراب و اختلال نعوظ می باشد. مسئله ای که شاید برای برخی از زوج ها چندان دارای اهمیت نباشد و فکر کنند اگر برای یک مدت زمان رابطه ای را برقرار نکنند این مسئله برطرف خواهد شد. زیرا که اضطراب و استرس در این روزها یک مسئله طبیعی می باشد.

ارتباط بین اظراب و اختلال نعوظ
اختلال نعوظ

بیشتر بدانید

زمانیکه آقایون تحت تاثیر انتظارات غیر واقعی قرار می گیرند  و یا به هر علت دیگری دچار اضطراب و نگرانی می شوند این مسئله می تواند در به انزال رسیدن و نعوظ آن ها تاثیر گذار باشد.

قطعا که استرس یک مسئله ای است که رابطه جنسی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد که متداول ترین نشانه آن بی میلی جنسی و اختلال در نعوظ می باشد که اغلب آقایون این مسئله را در زندگی خود تجربه کرده اند.

البته این موضوع به این معنی نیست که هیچ راه درمان و مقابله ای برای از بین بردن آن وجود ندارد. باید بگوییم که روش های متفات بسیاری وجود دارند که شما با غلبه کردن بر آن ها می توانید ارتباط بین اضطراب و اختلال نعوظ را در خود کاهش دهید.

اولین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن آن چیزی است که به عنوان پل ارتباطی بین اضطراب و اختلال نعوظ پیدا کردن شما قرار گرفته است.

[faq title=”سوالات مربوط به ارتباط بین اضطراب و اختلال نعوظ” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”برای درمان اختلال نعوظ می توان داروهای خوراکی مصرف کرد؟” number=”1″]

باید بگوییم که تا به امروز بیش ز 200 داروی خوراکی برای درمان اختلل نعوظ پیشنهاد شده اند و از آنجایی که این داروها می توانند روی فشار خون افراد تاثیر گذار باشند بهتر است که زوج هایی که مشکل قلبی دارند از این داروهای خورکی استفاده نکنند و حتما قبل ز مصرف با پزشک متخصص مشورت کنند.

[/faq_item][faq_item title=”استفاده از لباس زیر نامناسب و تنگ می تواند منجر به اختلال نعوظ شود؟” number=”2″]

اختلال نعوظ دلایل بسیر زیادی دارد که هیچ یک رتباطی با لباس زیر نامناسب و تنگ ندارند. این دلایل می توانند جسمی و حتی روانی باشند و از آنجایی که هیچ ارتباطی بین لباس زیر تنگ و اختلال نعوظ مشاده نشده است بنابراین دلیلی برای استفاده نکردن از ن ها وجود ندارد

[/faq_item][faq_item title=”استعمال دخانیات تا چه ندازه بر اختلال نعوظ تاثیر دارد؟” number=”3″]

هر مشکلی که به طور مستقیم به رگ های خونی یا عملکرد طبیعی آسیب بزند و جریان خون به آلت تناسلی را کاهش دهد می‌تواند منجر به اختلال در نعوظ شود. استعمال دخانیات و  مصرف مواد مخدر به طور مستقیم روی عملکرد رگ‌های خونی تاثیر می گذارند و یکی از اصلی ترین عوامل ناتوانی جنسی می باشد.

[/faq_item][/faq]

تاثیر استرس و افسردگی بر رابطه جنسی
افسردگی و اختلال در نعوظ

 اضطراب و اختلال نعوظ

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده بودیم استرس و اضطراب می توانند باعث ایجاد اختلال در عملکرد جنسی شما شوند. راه های ارتباطی زیادی وجود دارد که منجر به اختلال نعوظ می شوند.

باید بگوییم که هر چه میزان استرس و اضطراب در شما بیشتر باشد و به قول گفتنی کیفیت بالایی داشته باشد فطعا میزان تاثیر گذاری بیشتر در رابطه جنسی شما دارد و به نوعی لذت بردن از رابطه جنسی را به طور کامل تحت سلطه خود خواهد گرفت و این مسئله منجر به ناتوانی شما خواهد شد.

هنگامی که شما و همسرتان با یک سطح انتظار مشخص رابطه جنسی خود را آغاز می کنید اگر دچار اضطراب و نگرانی باشید باعث می شود که نتوانید انتظارات جنسی همسر و شریک جنسی خود را برطرف نمایید. این شرایط منجر می شود که عزت و اعتماد به نفس شما و همسرتان پایین آمده و از لحاظ فیزیکی دچار اختلال نعوظ شوید.

نکته

نکته ای که لازم است بدانید این است که طبق آمارها و تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است نشان داده شده است که بین حالت ذهنی فرد و توانایی او برای انجام رابطه جنسی یک رابطه کاملا مستقیم وجود دارد  که به راحتی می تواند ارتباط بین اضطراب و اختلال نعوظ را درک نماید.

عوامل خارجی مؤثر در اختلال نعوظ
تاثیر مواد مخدر بر اختلال نعوظ

عوامل خارجی مؤثر در اختلال نعوظ

  • افسردگی
  • بی علاقگی
  • استرس
  • سطح پایین تستوسترون
  • سیگار کشیدن
  • مصرف الکل یا مواد مخدر
  • بیماری‌های مزمن
  • اختلالات کلیوی
  • آسیب عصبی ناشی از دیابت
  • سکته مغزی
  • صدمه فیزیکی
  • جراحی اخیر

علائم ایجاد اضطراب و استرس جنسی

اضطراب و استرس جنسی می‌تواند به شکل‌های مختلفی فرد را تحت تأثیر قرار دهد  و هر فرد نسبت به این موضوع از خود واکنش های متفاتی نشان خواهد داد. برخی از مردان در برابر این مسئله دچار زودانزالی، ناتوانی در ارگاسم و از دست دادن میل جنسی خواهند شد و این موضوع نشان دهنده میزان ارتباط اضطراب و اختلال نعوظ می باشد.

اختلال نعوظ در خانم ها و آقایون فرق دارد
درمان اختلال نعوظ

مقابله با اضطراب جنسی

راه های متعددی وجود دارند که به شما کمک خواهند دارد که اضطراب جنسی خود را کنترل کنید تا دچار اختلال نعوظ نشوید. این راهکارها به تجربه مثبت جنسی تبدیل خواهند شد. برای جلوگیری از ارتباط بین اضطراب و اختلال نعوظ می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  1. تمرکز کردن روی حواس
  2. ورزش و فعالیت منظم
جمع بندی

آنچه که باعث می شود اضطراب و نگرانی در شما ریشه کرده و روی مسائل جنسیتان تاثیر بگذارد را تا حدودی برایتان عنوان کردیم. اگر احساس می کنید که این اضطراب و استرس بیش از اندازه معمول می باشد و رابطه جنسی شما را به خطر انداخته است حتما نیاز است که به متخصص سکستراپ برای درمان و روانکاوی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

عوامل ایجاد اختلال نعوظ

اختلال عملکرد جنسی

تاثیر استرس بر رابطه جنسی

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =