سکستراپی » مقالات سکستراپی » اختلال عملکرد جنسی

اختلال عملکرد جنسی

انواع اختلال عملکرد جنسی

اختلال عملکرد جنسی چیست؟

اختلال عملکرد جنسی بر خلاف تصورات که فکر می کنیم چیز چندان مهم و دارای اهمیتی نمی باشد از شایع ترین و رایج ترین مسائل مهم در زندگی زناشویی می باشد که طبق آمارهای بدست آماده چیزی نزدیک به 43% زنان و 31% مردان در مرحله ای از زندگی خود با آن مواجه می شوند و به نوعی زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. علت اختلال عملکرد جنسی در زنان و مردان متفاوت می باشد.

شاید عمدتا به این موضوع چندان توجه ای نشود و برای اکثریت زوج ها این موضوع چندان هم مهم نباشد اما باید عنوان کنیم که اختلال عملکرد جنسی می تواند به سلامت جنسی شما در رابطه زناشویی با همسرتان خدشه ای را وارد کند.

اختلال عملکرد جنسی به چهار دسته تقسیم می شود که در ادامه به این چهار دسته خواهیم پرداخت.

اختلل عملکرد جنسی
تقویت عملکرد جنسی

انواع اختلالات جنسی

در مطلب بالا به این موضوع اشاره کردیم که اختلال عملکرد جنسی به چهار دسته تقسیم بندی شده است که این دسته بندی ها شامل:

  • اختلالات میل جنسی: کاهش علاقه به برقراری رابطه جنسی و انجام فعالیت های جنسی
  • اختلالات تحریک جنسی: ناتوانی در احساس تحریک کردن از لحاظ جسمی و ذهنی
  • اختلالات ارگاسم: تاخیر در دستیابی به ارگاسم و لذت جنسی
  • اختلالات درد جنسی: در دغیر قابل تحمل و آزار دهنده هنگام مقاربت

با توجه به انواع اختلالات جنسی برای اینکه بتوانید رابطه جنسی و زندگی زناشویی خود را حفظ نمایید نیاز به مشاوره زوج درمانی و سکستراپی دارید تا با راه حل ها و درمان هایی مربوطه بتوانید مشکلات به وجود آمده در برقراری رابطه را از بین برده و یک رابطه و زندگی محکمی داشته باشید.

ناگفته نماند که اختلال عملکرد جنسی مشکلی است که ممکن است در هر چرخه از زمان در زندگی زناشویی شما به وجود آید که به این چرخه در حقیقت چرخه پاسخ جنسی گفته می شود که خود به چهار بخش هیجان، برانگیختگی، کفه و ارگاسم تقسیم بندی می شود.

عواملی که باعث اختلال عملکرد جنسی می شوند

علت های بسیار زیادی وجود که افراد احساس می کنند دچار مشکلات جنسی شده اند هرچند که ترکیبی از چند عامل مختلف باعث ایجاد اختلالات جنسی می شود.

یکی از عواملی که باعث اختلال عملکرد جنسی در افراد می شود عوامل فیزیکی می باشد که این عوامل شامل قند خون، ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های عصبی، عدم تعادل هورمونی، اعتیاد به الکل، سو مصرف مواد مخدر و … باعث ایجاد برخی از  مشکلات جنسی می شوند.

ناگفته نماند که عوارض جانبی برخی از داروها نیز وجود دارد که تا حد زیادی می توانند باعث ایجاد اختلال عملکرد جنسی شوند و از میان آن ها داروهایی که برای افسردگی و روان گردانی تجویز می شوند به شدت می توانند بر روی عملکرد جنسی تاثیر گذار باشند.

اختلال عملکرد جنسی
عملکرد جنسی

درمان اختلال عملکرد جنسی در زنان

برای درمان اختلال عملکرد جنسی زنان دارو های مشخصی تایید نشده است اما این بدان معنا نمی باشد که این موضوع مورد برسی قرار نگرفته است بلکه برای درمان آن در حال بررسی راه های اثر بخشی هستند.

یکی از کارهایی که درمان اختلال عملکرد جنسی در زنان مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه خلاء می باشد که این دستگاه به نوعی تنها دستگاه مورد تایید پزشکان می باشد که از آن برای اختلالات انگیختگی و اوج لذت جنسی استفاده می شود.

دستگاه خلاء در واقع برای افزایش جریان خون و دستگاه تناسلی خارجی طراحی شده است.

برای درمان آن دسته از زنان که در هنگام مقاربت درد دارند معمولا داروهای ضد حساسیت و ضد درد تجویز می شود و برای  برخی دیگر روان کننده و یا هورمون درمانی تجویز می شود.

بسیاری از زنان که مبتلا به بیماری ناتوانی جنسی می باشند می توانند با مشاوره و گذراندن یک دوره مشاوره روانی با این مسئله مبارزه کنند.

درمان اختلال عملکرد جنسی در مردان

جامعه پزشکان در دهه های قبل بر این باور بودند که اکثر اختلال عملکرد جنسی به مسائل روانی مربوط می باشد.

شاید این موضوع درباره برخی ار مردان درست باشد اما در حال حاضر داشتن اختلال جنسی به عوامل جسمانی و مسائل مرتبط با آن ها مربوط می باشد.

اگر اختلال جنسی در مردان به خاطر مسائل روانی باشد یک روان درمان می تواند به شما برای رفع مشکلاتان کمک کند.

اضطراب هایی که در این مورد برای مردان به وجود می آید باعث افزایش ترس از فعالیت جنسی و اجتناب از آن می شود که طفره رفتن از این موضوع منجر به چرخه افزایش اضطراب و عدم نعوظ آلت تناسلی مرد می شود.

در برخی از موارد اختلالی که در نعوظ به وجود می آید به خاطر ناهماهنگی رابطه زناشویی می باشد که در چنین شرایطی ما به شما پیشنهاد می کنیم که در جلسات مشاوره ازدواج که در این زمینه می باشد شرکت کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تغییر در سبک و شیوه زندگی که دارید مثلا نکشیدن سیگار و استفاده از الکل و مواد مخدر می تواند به روند درمان شما در اختلال نعوظ کمک بسیاری کند.

برخی از داروها هستند که می توانند برای درمان بر روی مردان چیزی نزدیک به 85% تاثیر گذار باشند.

تزریق داروهایی که باعث گشاد شدن عروق به طور مستقیم به آلت تناسلی مرد به منظور تحریک نعوظ کمک می کنند.

فراموش نکنید که اگر از روش درمان تزریق داروهای گشاد کننده به همراه راه های درمان دیگر همزمان استفاده کنید امکان خطر ابتلا به نعوظ دائم و درد موضعی را برای شما افزایش خواهد داد.

زمانیکه درمان هایی که در مطالب بالا به آن ها برای عملکرد اختلال جنسی در مردان اشاره کردیم موثر واقع نشدند از روش استفاده از پروتز آلت تناسلی و یا ایمپلنت آلت تناسلی برای بیمار استفاده می شود.

اختلال عملکرد جنسی در مردان
درمان اختلال عملکرد جنسی در مردان
در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله اشاره ای به اختلال عملکرد جنسی داشته باشیم و کمی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به اختلال عملکرد جنسی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه چیزی باعث میشود تا مردها نسبت به رابطه جنسی بی میل شوند؟” number=”1″]سطوح پایین تستوسترون، داروهای تجویزی (داروهای ضد افسردگی، داروهای فشار خون بالا)، اختلالات عروق خونی مانند تصلب شرایین (سخت شدن رگ ها) و فشار خون بالا از جمله این موارد هستند.

[/faq_item][faq_item title=”عملکرد طبیعی جنسی چیست؟” number=”2″]عملکرد جنسی سالم با فقدان درد یا ناراحتی در طول فعالیت جنسی و فقدان مشکل فیزیولوژیکی در حرکت در چرخه پاسخ جنسی سه مرحله ای میل، برانگیختگی و ارگاسم مشخص می شود.

[/faq_item][faq_item title=”چه چیزی می تواند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارد؟” number=”3″]دیابت، بیماری قلبی و عروقی (رگ های خونی)، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمونی، بیماری های مزمن مانند نارسایی کلیه یا کبد و اعتیاد به الکل و سوء مصرف مواد. علاوه بر این، عوارض جانبی برخی داروها، از جمله برخی داروهای ضد افسردگی، می تواند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارد.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =