سکستراپی » مقالات سکستراپی » کمک به افزایش باروری و نازایی

کمک به افزایش باروری و نازایی

افزایش باروری

زوج های بسیاری با مراجعه به کلینیک سکستراپی دکتر نجات درباره مشکل نازایی و درمان نازایی خود یا شریک زندگیشان صحبت کرده‌اند و به دنبال راه حل هایی برای کمک به افزایش باروری و نازایی می باشند.

از آنجایی که این مسئله می تواند برای زوج های زیادی در جامعه امروزی به وجود آید ما سعی کرده ایم تا امروز و با ارائه این مقاله بیشتر با شما عزیزان در این مورد صحبت کنیم.

راه های کمک به افزایش باروری و نازایی

اثر درمانی بیوفیدبک و تحریک الکتریکی نوروماسکولار بر روی افزایش اندومتر بیمارانی که آندومتر نازک در هنگام انتقال جنین فریز شده دارند.

یکی از مسائل بسیار مهمی است که در حال حاضر برای درمان آن تلاش های بسیاری می شود، کمک به افزایش باروری و نازایی است که در این کلینیک درحال انجام است و درحال حاضر از تکنیک های بسیار متعددی استفاده می شود.

در زمان تخمک گذاری متخصصین این رشته دوست دارند اندومتر با ضخامت حدود 8 میلی متر را ببینند که این ضخامت اندومتر نقش بسیار کلیدی در جایگزینی جنین و بدست آمدن بارداری بازی می کند.

ضخامت نازک اندومتر در زمان تخمک گذاری می تواند نگران کننده و فاکتور مهمی برای شکست باشد.

فاکتورهای اثرگذار روی رشد اندومتریوم هنوز به خوبی مشخص نشده اند اما اخیرا بررسی هایی روی آنژیوژنزیس و واسکولاریزیشن روی رحم های با ضخامت کم جهت افزایش خون رسانی اندومتریوم انجام شده است.

مطالعات اخیر درمان های متفاوت شامل تزریق استروژن و دوز پایین آسپرین، استفاده از سیلدنافیل واژینال، پنتوکسی فیلین، ویتامین E ،L-آرژینین، GNRH و سیتوکین صورت گرفته است.

اسناد علمی قوی برای اثر NMES در درمان بی اختیاری استرسی ادرار و دردهای لگنی و اختلالات جنسی وجود دارد ولی در زمینه طرح حاضر کارهای محدودی انجام شده است، با NMES تحریک الکتریکی به گروهی از عضلات وارد شده و باعث انقباض آنها می شود و تحریک الکتریکی و انقباض عضلات ناحیه لگن باعث افزایش خونرسانی شده و در نهایت افزایش ضخامت اندومتر حاصل می شود.

درمان نازایی در کلینیک سکستراپی دکتر نجات
کمک باروری در زنان

چطور می توان به مشکلات نازائی خاتمه داد

مطالعات نشان می دهند که، بهبود با استفاده از این تحریک الکتریکی را در بیماران که معالجه شده اند یا شرایط بیماری بهبود یافته است حدود 54تا 77% درصد گزارش کرده اند.

هدف این مطالعه مداخله در اصلاح اندومتر به وسیله NMES کف لگن می باشد و قصد داریم بتوانیم با این روش ضخامت اندومتر را به 8میلی متر برسانیم.

در مطالعات در سال 2001 در بیمارستان Sun yel-se در چین صورت گرفته 41 خانم مورد بررسی قرارگرفته اند که از 20 نفری که تحت NMES بوده اند 12 نفرت(قریبا 60 درصد) به ضخامت اندومتر بیشتر از 8 میلی متر دست یافته اند.

در این روش خانم هایی که حداقل دو بار شکست در انتقال جنین داشته اند و دارای بیماری های سیستمتیک شدید و نورولوژی و انومالی های رحم و سندرم آشرمن و اندومتریوز شدید و لکه بینی نیستند بعد از اتمام دوره عادت ماهیانه همزمان با هورمون تراپی توسط متخصص زنان تحت بیوفیدبک و تحریک الکتریکی روزانه یک تا دو نوبت به مدت ۳۰ دقیقه و حداقل ۹ تا ۱۰ نوبت در یک سیکل قرار می گیرند.

تا در سونوگرافی ضخامت اندومتر به حدود ۸ میلی متر برسد و در این زمان آموزش کگل داده می شود.

نکته جالب این است حتی اگر در یک سیکل موفقیت حاصل نشود بعد از ۲۰ روز شانس افزایش صخامت بیشتر خواهد شد.

از کارهای دیگر پیشگیری از کاهش میل جنسی و برانگیختگی خانم ها بعد از هیسترکتومی رادیکال و سزارین و جراحیهای لگن توسط بیوفیدبک و تحریک الکتریکی در روز ۱۰ بعد از عمل می باشد و افزایش تعداد و حرکت اسپرم ،همچنین درمان اختلال نعوظ و زودانزالی با افزایش خونرسانی به اندام تناسلی و تقویت عضلات کف لگن می باشد.

روش های کمک باروری

قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که برای کمک به افزایش باروری و نازایی روش های مختلفی وجود دارند که برای انجام هر یک از آن ها حتما نیاز است که با یک متخصص مشورت های لازم را انجام دهید.

با توجه به مسائل و مواردی که باعث شده اند شما نتوانید به صورت طبیعی صاحب فرزند شوید متخصصین روش های مناسبی را به شما پیشنهاد خواهند کرد که به کمک آن ها مشکل ناباروری شما برطرف خواهد شد.

از شایع ترین روش هایی کمک به افزایش باروری و نازایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تلقیح داخل رحمی اسپرم یا ای یو ای (IUI)
  2. لقاح آزمایشگاهی یا ای وی اف (IVF)
  3. میکرواینجکشن یا تزریق درون‌ سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI)
  4.  انتقال جنین به درون لوله رحم (ZIFT)
  5. انتقال سلول های جنسی به درون لوله رحم (GIFT)
  6. روش اهدایی (تخمک اهدایی، جنین اهدایی و یا اسپرم اهدایی)
  7. رحم اجاره ای
هزینه بارداری با لقاح مصنوعی
بارداری با لقاح مصنوعی

شایع ترین عوارض استفاده از روش ‌های کمک‌ باروری در زنان

خب، باید به یک سری موارد بسیار مهم درباره کمک به افزایش باروری و نازایی نیز اشاره داشته باشیم تا شما زوج های جوان با اطلاعات کاملتری برایر رفع مشکل خود اقدام کنید.

کمک به افزایش باروری و نازایی می تواند علاوه بر مزیت هایی که دارد عوارضی را هم به همراه داشته باشید که این مسئله تقریبا 50-50 می باشد و در زنان و مردان متفاوت است.

از شایع ترین عوارض استفاده از روش های کمک باروری در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • چندقلو‌زایی
  •  سندرم تحریک‌ بیش از حد تخمدان
  • خونریزی یا عفونت
  •  زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد هنگام تولد
  • بارداری خارج رحمی

شایع ترین عوارض استفاده از روش ‌های کمک‌ باروری در مردان

در متن بالا اشاره ای به شایع ترین عوارض استفاده از روش ‌های کمک‌ باروری در زنان کرده ایم و حال می خواهیم به عوارضی که این مسئله می تواند برای مردان به وجود آورد نیز بپردازیم.

از شایع ترین عوارض کمک به باروری در مردان نسبت به زنان کمتر می باشد. این موارد شامل: کبود شدگی، عفونت و… می باشند.

شایع ترین عوارض استفاده از روش ‌های کمک‌ باروری در زنان
درمان ناباروری با iui
در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله به راه ها و روش های کمک به افزایش باروری و نازایی اشاره ای مختصر داشته باشیم و کمی هم درباره عوارض آن با شما عزیزان صحبت کنیم.

شما زوج های عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسئله با مشاوران مرکز ما از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به کمک به افزایش باروری و نازایی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”درمان ناباروری محدودیت سنی دارد؟” number=”1″]

برخی از زنان در سن 30 سالگی نابارور می شوند، برخی دیگر بعد از 42 سالگی. پس از آزمایش ممکن است یکی از راه حل های لقاح مصنوعی، IVF یا اهدای تخم یا جنین انتخاب شود. استفاده از حاملگی جایگزین نیز حتی برای زنانی گه در یائسگی خود به سر می برند، یک گزینه دیگر است.

[/faq_item][faq_item title=”چقدر احتمال دارد که بعد از انجام روش IVF باردار شد؟” number=”2″]بیش از 1 نفر از بین هر 3 زن پس از IVF باردار می شوند. اما متأسفانه، هیچ راهی وجود ندارد که به طور قطعی بفهمید بعد از IVF باردار می شوید یا نه.
[/faq_item][faq_item title=”آیا سقط جنین خطر بروز مشکل در بارداری بعدی را بالا می‌برد؟” number=”3″]معمولا، سقط باعث بروز مشکل در باروری یا حاملگی بعدی نمی‌شود.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =